Dat geloof ik niet. Vrouwen van vroeger hadden minder rechten en waren minder zelfstandig. Ze waren afhankelijk van de mannen, waren onderdanig, dus hadden in feite geen zelfstandig leven.
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right
Ik denk dat de overgrote meerderheid het daarmee niet eens is, in verband met ongelijke rechten en stigmatisering. Maar juist die rollenverwachting van de maatschappij kan voor sommige vrouwen opluchtend werken: ze hoeven niet alle verantwoordelijkheden voor zich op te nemen, ze hebben de zekerheid dat hun man het geld binnen haalt en zij hoeven voor de kinderen te zorgen. Een duidelijke rollenverdeling dus.
Oneens. Als de vrouwen van vroeger in dit tijdperk zouden leven zouden ze verbaasd zijn dat ze opeens zoveel wel mogen en niet moeten.
Niet dat er niet meer verandering nodig is...
Maar het is in iedergeval al eerlijker.
Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?
Poesiket schreef:
Oneens. Vroeger mochten de vrouwen helemaal niks. Alleen de mannen waren belangerijk. De vrouwen van nu mogen veel meer, en zijn een stuk gelukkiger.
ben ik het niet mee eens..vrouwen hadden vroeger veel minder rechten..ze waren alleen maar goed voor de verzorging van de kinderen en het doen van het huishouden verder stelden ze niks voor..
Krylya schreef: Waarom per sé vrouwen? En ik vind sowieso dat wij daar niet over kunnen oordelen, aangezien we niet weten hoe het vroeger was en het dus ook niet met 'nu' kunnen vergelijken. Vage stelling.