• De stelling van vandaag luidt:
    De vrouwen van vroeger waren veel gelukkiger

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, vroeger was er gewoon geen gelijkheid tussen man & vrouw, toen waren vrouwen alleen goed voor het huishouden en het baren van gezonde kinderen. Nu heeft een vrouw dezelfde rechten en vrijheid als een man ...
    Wel, als je naar Europa kijkt toch ...
    Bij de moslims en andere godsdiensten loopt het anders, dus ik kan daar niet veel over zeggen omdat ik niet godsdienstig ben x)


    Everyone's a hypocrite, even I am.

    Dat geloof ik niet. Vrouwen van vroeger hadden minder rechten en waren minder zelfstandig. Ze waren afhankelijk van de mannen, waren onderdanig, dus hadden in feite geen zelfstandig leven.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Oneens

    Ik denk dat de overgrote meerderheid het daarmee niet eens is, in verband met ongelijke rechten en stigmatisering. Maar juist die rollenverwachting van de maatschappij kan voor sommige vrouwen opluchtend werken: ze hoeven niet alle verantwoordelijkheden voor zich op te nemen, ze hebben de zekerheid dat hun man het geld binnen haalt en zij hoeven voor de kinderen te zorgen. Een duidelijke rollenverdeling dus.


    No growth of the heart is ever a waste

    ach dat hangt van persoon tot persoon af :)

    vage stelling...
    en,weet ge,,k kan er weinig over zeggen,k weet ni hoe t me jullie zit ma k was er ni bij XD


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens. Als de vrouwen van vroeger in dit tijdperk zouden leven zouden ze verbaasd zijn dat ze opeens zoveel wel mogen en niet moeten.
    Niet dat er niet meer verandering nodig is...
    Maar het is in iedergeval al eerlijker.


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Niet mee eens want nu ben ik blij dat er mooiere jongens zijn en elketrische dingen zijn zoals mijn laptop en mobiel!

    Maar als dat er niet was mee eens


    ' Nyctophilia '

    Dat moet je aan hen vragen.
    -Gayhand-


    I clicked my heels and wished for you.

    niet mee-eens
    (:


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Poesiket schreef:
    Oneens. Vroeger mochten de vrouwen helemaal niks. Alleen de mannen waren belangerijk. De vrouwen van nu mogen veel meer, en zijn een stuk gelukkiger.


    Let's do this poo

    ben ik het niet mee eens..vrouwen hadden vroeger veel minder rechten..ze waren alleen maar goed voor de verzorging van de kinderen en het doen van het huishouden verder stelden ze niks voor..


    ........

    oneens.


    -

    Geen idee. Want vroeger sprong ik nog bij mijn Vader over de sloot. Do you get it? En kwam ik met mijn moeder weer terug. (:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Totaal niet.
    Ze waren onderworpen aan de idealen van die tijd.
    Ze konden hun dromen niet eens PROBEREN waar te maken...


    if being sane is being ordinary, id rather be mental