• De stelling van vandaag luidt:
    Geen donor zijn is egoïstisch

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    kijk,, ala ge u hele leve egoïstisch zijt geweestmoet ge da ni doen. Ma als ge u hele leven altij aan andere hebt gedacht vind k wel da ge da kunt doen. Al bij al vind k het persoonlijk wel iets moois.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind wat moet ik nog met mijn organen als ik dood ben?? maar voor mijn kinderen[als ik die dan heb.] zou het raar zijn van onze moeder kirjgt iemand anders het hart fzo.
    Het geeft echt een dubbelgevoel.

    Oneens, als mensen het nou niet willen dat sommige in hun lichaam snijden om hun ingewanden aan iemand anders te geven.


    Smiling but close to tears.

    Oneens.

    Ik vind het niet egoïstisch.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Hmm. Goede stelling, deze heeft me aan het denken gezet.
    Het feit dat als jij een donor bent je eerder wordt gezien als respectvol persoon, is een fabeltje, oftewel, dat zit tussen de oren. Ik ken de liefste en de begripvolste mensen die 'Nee' zeggen tegen het donor zijn. Waarom? Ik ben ook weer iemand die dat natuurlijk wil weten. Dus ik heb het gevraagd. Het kwam erop neer dat zij het 'risico' niet willen nemen dat bv een ernstige crimineel een zelfmoordpoging heeft gedaan in de cel, maar vervolgens gered kan worden door een orgaan (van een ander). En ik kan me vinden in deze mening, want zij verdienen het niet om dan van mensen met enorm veel respect zoiets te krijgen. Het gaat tenslotte om een orgaan, niet om een broodje ham.

    Dus, ik zeg oneens.

    [ bericht aangepast op 4 april 2010 - 15:34 ]


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Phineas schreef:
    Ik weet niet, maar wat heb je aan je organen als je dood bent? (krul)

    Oneens, dat is echt bullshit.


    *~* Proud Luxury *~*

    Artemis schreef:
    Zo ben je al snel een egoïst... Een orgaan is wel iets anders dan een koek ofzo hea, dat deel je niet zomaar...


    I'll live every second like it is my last one <3

    Maybe als jou kind of moeder op sterven ligt en enkel gered kan worden door een nieuw orgaan, maar niemand zich kandidaat stelt als donor, dat je hen dan wel egoïstisch vindt. Maar op zich, ergens is het wel nodig om egoïstisch te zijn. Ik bedoel, de mens heeft organen gekregen met een functie. Men zou nooit een tweede nier hebben gekregen als men die niet nodig had... Kweetnie

    oneens. Toen mijn vader doodging werden al zijn organen er uit gesneden en het was heel eng.(alleen nog maar wat vel+dichtgenaaide mond)
    Ik zou dat niemand aan willen doen ofzo...


    Alis volat propriis

    Oneens.


    /

    Oneens.
    Je mag zelf kiezen of je het geeft of niet, het zijn jouw organen.
    Maar alsnog ben ik toch voor dat mensen donors worden, dan ben ik een groot voorstander van.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Oneens.


    All this dampness is damp.

    Andalasia schreef:
    Oneens!
    Mensen met bijvoorbeeld een besmettelijke ziekte, zoals HIV/Aids, kunnen dat niet doen. Dus zijn zij dan egoïsten?
    En je moet het zelf weten uiteindelijk, het is geen plicht. Er zijn al zovele mensen die het doen, er is heus genoeg! (;


    Ik ben het ook oneens maar er zijn niet genoeg mensen die het doen want er is nogsteeds een tekort aan orgaan donoren. Ik ben het zelf wel, maar ik vind dat het de keuze van die persoon is. Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen het niet durven ofsow.


    Lies are not the stories we tell, they're the lives we lead