• De stelling van vandaag luidt:
    Geen donor zijn is egoïstisch

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja idd, wat moet je met je organen als je dood bent?
    Dan kan je ze toch het best af geven aan een ander die het veel harder nodig heeft?

    eens. maar in mijn geval is het gewoon dat ik het doodeng vind dat iemand in mijn lichaam gaat rommelen, ook als ik dood ben

    oke het is waar dat je niets meer hebt aan je organen als je dood bent, toch moet je het zelf weten, ik vind het goed van mensen als ze donor zijn.. maar ik vind je niet egoistisch als je er geen bent, ik weet het zelf ook nog niet en ik zal er nog lang overna denken.. ik denk nu dt ik eht liever niet zou zijn het idee vind ik niet prettig ik blijf liever compleet, dan kan je zeggen dat het egoistisch is. maar uiteindelijk praat je wel over je eigen lighaam en dat is en blijft een moeilijke keuze.. dus nee ik vind niet dat je iemand egoistisch mag noemen als die nee zou zeggen.. dat is een keuze voor ieder opzich en die moet je respecteren.. zoals je ieder andere keuze moet raspecteren


    A Noble was Born in Chaos

    oneens.. het is jouw lichaam dus jij mag bepalen wat je ermee doet. donor of niet. Natuurlijk is het een hele uitkomst voor de ontvanger, maar het zou niet uitmaken of het jouw donororgaan is, of die van iemand anders.

    ikzelf weet nog niet of ik donor zou willen zijn.

    [ bericht aangepast op 5 april 2010 - 17:28 ]


    The grass is not always greener on the other side

    Oneens.

    Oneens. Deze keuze maak je vooral zelf. Ik zou dit niet doen, en zeker niet omdat ik vroeger steevast 2pakjes per dag opsmoorde, nu ben ik gestopt. Wat heb je aan kapotte dingen als je nog kapottere dingen net moet vervangen ?


    The only thing that's worse than one is none.

    Oneens. Het is een hele persoonlijke keuze of je dat wel of niet wilt. Dat heeft niets te maken met dat je egoïstisch bent of niet.

    [OT: hoe wij als mensen de wereld overbevolken, mede door de hogere levensverwachting dankzij donors, is pas egoïstisch...]

    nee, je moet het geheel zelf weten

    oneens, ik vind dat je zelf moet weten ja of nee. ik wil best donor worden maar ze mogen niet alles hebben..


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    Wel als je er niet eens over na denkt.
    dat is toch wel het minste wat je kunt doen.
    ik ben zelf wel donor, maar je hoort er ook vaak enge verhalen over. Dat mensen die een donororgaan hebben ineens dingen gaan doen waar ze eerst helemaaaal niet van hielden en dan komen ze erachter dat dat de hobby was van degene waarvan het orgaan eerst was.
    da's wel eng. ;$


    als ik val, sta ik op. als ik sta, val ik op.

    EENS
    je wilt toch ook organen krijgen van iemand anders als je zelf ziek bent, maar wrm zo je dat dan niet willen geven??


    Everyone has his or her beauty but not everyone see it

    oneens, sommige mensen willen niet nog een X geopereerd worden, of bijv. delen missen. Maar zelf wil ik het wel doen.


    'I love you too,' I said. 'More than my own life.'

    Oneens.
    Ik zou zelf geen donor willen zijn. Moet er niet aan denken dat als ik dood ben dat ik geen darmen meer heb ofzoo. Klinkt best egoïstisch maar toch.


    I hope you die :3