• Iedereen kent het wel dat je wil schrijven, maar je hebt gewoon geen inspiratie of kan het niet verwoorden.

    Hieronder mag je tips geven die mensen met een writersblock kan helpen. ^^

    x


    Let the Night embrace you

    Waarschijnlijk al de meest genoemde maar voor alsnog:

    -luister muziek, en luister ook een keer iets totaal anders dan waar je van houd. Kom ik soms ook aan inspiratie.
    - Doe 1 dag rustig aan, lees boeken, luister muziek, ga koekjes bakken whatever als het maar niet met je verhaal te maken heeft
    - Als je vast zit introduceer een nieuw persoon of bedenk er 1.
    - Denk aan iets wat je hebt meegemaakt/gedroomt en verwerk het in je verhaal of schrijf het op. Ik verander het zodat het dan in mijn verhaal past.
    - Ga erop uit, de stad/bos/dorp in. Ergens waar je ook mensen tegen kan komen, en laat je inspireren door het gedrag/uiterlijk van iemand.

    Mijn inspiratie komt sneller los op papier dan op een Word-document.

    Dus je kunt proberen een pen te pakken en een stukje op papier schrijven. Eventueel kan je dat in een Word-document boeken om fouten te verbeteren of paar zinnen te hervormen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    ik heb ook geen inspiratie, eigenlijk meer voor een verhaallijn, elke keer kom ik op het zelfde uit.:(
    als ik nou personen wist, kwam ik al een stuk verder


    If you can dream it, you can do it❤️

    Kijk om je heen en schrijf een stukje over het eerste voorwerp dat je ziet. Als je als eerste een boom ziet, schrijf je over een boom.
    Dat doe ik altijd, inspiratie komt dan vanzelf. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Dit kan van pas komen !


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Als je een fantasieverhaal schrijft, verzin dan allerlei rare wezens en gebruik die in je verhaal. Het kunnen rare combinaties zijn maar ook gewoon geheel zelfverzonnen [:


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    M'n topics, want dit is handig!


    16 - 09 - '17

    Mijn topics! Is heel handig en ik heb er nu weer zin in om te gaan schrijven!

    En blijkbaar heb ik in dit topic een paar keer reageren. Hola, dat komt ervan als je de laatste tijd niet meer actief geweest bent!

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 11:52 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Catalunya schreef:
    Dit vreemde geval luisteren, er niet meer aan denken, iets anders gaan doen, of gewoon wachten tot het overgaat.

    Oh mijn God! Dat was mijn inkomlied zeg maar bij mijn eerste communie! :'D


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    ga wandelen met je personage. stel haar vragen..
    Geef haar een gedetailleerd verleden.. zoek uit wie haar ouders zijn, haar familie..
    geef de overige karakters een leven.. het zijn niet alleen de mensen die toevallig op haar school/club of whatever zitten.. geef ze persoonlijkheid..

    en mijn persoonlijke tip...Doe (zwaar) lichamelijk werk... Poets je slaapkamer, het huis, de auto. Ga sporten tot je spieren niet meer kunnen. maar doe dingen waar je niet bij na moet denken.. Of de inspiratie komt tijdens of erna,, gebeurd het niet heb je teminste nog wat nuttigs gedaan met je dag ^^

    Succes


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Floyd schreef:
    -(Dag)dromen
    -Liedjes luisteren/teksten lezen
    -Andere verhalen lezen
    -Mythes/sprookjes/sages e.d. lezen
    -Aan iets anders denken
    -Wandelen/fietsen of in iedergeval iets anders doen.


    dat en de meest onmogelijke dingen bedenken (:


    Dance like nobody's watching'

    Je kunt ook kijken naar wat er allemaal gebeurd bij anderen, want soms kun je daar inspiratie uit halen ;p


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    JTimberlake schreef:
    - Elke avond in je bed nadenken voordat je gaat slapen


    Dit doe ik dus altijd als ik bezig ben met een verhaal x'D


    Yoooo. I'm Weird. :) xo Kiwi.

    Regina Spektor luisteren werkt bij mij heel vaak. Zij maakt de vreemdste muziek ooit, maar het is heel mooi en de teksten geven mij altijd inspiratie.


    Yoooo. I'm Weird. :) xo Kiwi.

    Oosterloo schreef:
    - In een openbare plek zitten en luisteren naar gesprekken, Noteer een aantal zinnen uit de gesprekken en maak er een verhaal van, of voeg het in je verhaal toe.
    - Gebruik gebeurtenissen die vrienden, familie, kennissen hebben meegemaakt.


    Die eerste, en vaak probeer ik het uiterlijk en uitstraling ook te onthouden. Ik krijg daar vaak ook m'n inspiratie van.


    Yoooo. I'm Weird. :) xo Kiwi.