• Oké, dus wat ik mij afvoeg. Zitten hier ook vegetarische mensjes? Btw, ik wel. :9~


    People change like the seasons - J. Cole

    neexd


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik niet.

    bijna 1 jaartje!(hoera)


    Sticking needles in people is fun. Matt <3

    Virginity schreef:
    Is dat niet ongezond? Helemaal geen vlees eten? Mis je dan niet voedingstoffen?


    Jaa, idd.. Maar die mensen zeggen dan weer dat ze daar wel 'vervangers' voor hebben.. Dat zal allemaal best en het klinkt misschien stom, maar vroeger was het nodig om vlees te eten voor je gezondheid, en om er voor te zorgen dat er niet té veel dieren komen, dat houd elkaar in stand..
    Als je vroeger vegerariër zou zijn, dan had je het niet overleeft. En dat zal best dat dat nu niet meer zo is, maar het blijft idd minder gezond al die vervangers..

    Zo, genoeg gepreekt voor vandaag. ;p


    ....

    ik denk niet dat ik het vol zou houden


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik eet drie dagen in de week vlees en de rest groentedingenenzo. Terwijl ik groente haat, goed mens ben ik, hea? xD
    volgens mij is dat sowieso gezonder, de gemiddelde mens krijgt veel te veel vlees binnen.


    Alis volat propriis

    FlyXAngel schreef:
    (...)

    Jaa, idd.. Maar die mensen zeggen dan weer dat ze daar wel 'vervangers' voor hebben.. Dat zal allemaal best en het klinkt misschien stom, maar vroeger was het nodig om vlees te eten voor je gezondheid, en om er voor te zorgen dat er niet té veel dieren komen, dat houd elkaar in stand..
    Als je vroeger vegerariër zou zijn, dan had je het niet overleeft. En dat zal best dat dat nu niet meer zo is, maar het blijft idd minder gezond al die vervangers..

    Zo, genoeg gepreekt voor vandaag. ;p

    ja, maar vroeger werd er echt geen 7x per week vlees gegeten, en veel kleinere hoeveelheden.


    Alis volat propriis

    Ik was het 2 jaar, omdat ik niet zo van vlees houd en ik een programma over de bioindustrie had gezien. Maar ik luste die vleesvervangers ook niet, en toen was ik steeds moe omdat ik zo geen ijzer binnen kreeg, en toen verplichtte me ouders min of meer dat ik weer vlees moest gaan eten..


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik wel, al vijf jaar. Ik laat elk jaar mijn bloed controleren en er is helemaal niks tekort. Je moet wel opletten dat je alle voedingsstoffen nog binnenkrijgt. Niet alleen iets vervangend bij de warme maaltijd, maar heel wat meer. Genoeg zuivel en twee keer per week eieren (veganisten komen dus wel degelijk voedingsstoffen tekort, dat is echt niet gezond), noten, zaden, peulvruchten, groene bladgroente enzovoort. IJzer is een vaak genoemd voorbeeld van iets dat vegetariërs tekort zouden komen, maar ik heb heel wat niet-veggie vrienden die wél een ijzertekort hebben, en ik niet. Ijzer zit namelijk alleen echt veel in rood vlees (biefstuk en zo) en nog wat uitzonderingen, in dingen zoals kip zit heel wat minder. Als je oplet wat je eet en bijvoorbeeld veel spinazie, peterselie, bonen, peulvruchten en volkoren granen eet, heb je ook genoeg hoor.
    Zelf ben ik vegetarisch geworden vanwege het dierenleed, vooral tijdens de levens van de dieren. Ik heb respect voor zogenaamde 'wilde stammen', aboriginals ed, die nog gaan jagen enzo. Het doden van dieren voor het eigen voedsel is zo natuurlijk als maar kan. Het is gewoon de vleesindustrie die zo afschuwelijk is. De massaproductie die overproduceert, hopen afval dumpt, en de wereld gewoon leegzuigt.
    Nu studeer ik biologie en ben ik een heleboel meer te weten gekomen. De vleesindustrie is een van de vervuilendste van de wereld (erger dan bijv personenvervoer). Ook is er voor één kilogram vlees zo'n zeven kilogram soja nodig aan veevoeder. De mensen die zeuren dat vegetariërs verantwoordelijk zijn voor de vervuiling die sojaproductie met zich meebrengt: sorry, maar bullshit. Hoe hoger op de voedselpiramide, hoe meer energie er verloren gaat. Ook neemt de vleesindustrie heel wat grond in (ontbossing!), die anders veel efficiënter voor plantaardige productie zou kunnen gebruikt worden (of bos gebleven).
    Ook is er een wereldwijd tekort aan voedsel, dat zou kunnen opgelost worden door minder vlees te eten. (net omdat er zoveel plantaardig voedsel verloren gaat bij vleesproductie)
    Verder is vegetarisch eten, als je al je voedingsstoffen binnen krijgt natuurlijk, gezonder, omdat je veel minder verzadigde vetten en cholesterol binnenkrijgt, en automatisch meer groenten eet. Er zijn ook heel wat ziektes (kanker, zwaarlijvigheid, diabetes, hart- en vaatziekten,...) waarop vegetariërs veel minder kans hebben.
    Ik weet dat ik nu als een zeur klink, maar versta me niet verkeerd: ik heb niets tegen vleeseters. De meeste van mijn vrienden zijn het =)
    Ik hou er gewoon van mijn standpunt uit te leggen.
    Ik hoop dat ik een paar medeveggies heb kunnen helpen om hun eigen mening uit te leggen in de neverending discussies over vlees eten =)


    I ain't good lookin', but I'm someone's child.

    Sardonyx schreef:
    (...)

    Klopt(krul)

    Ontopic: Ik ben absoluut geen vegetariër, begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk voor de dieren en hoe sommige afgeslacht worden, maar ik ben ervan overtuigd dat je gewoon de ijzer nodig hebt die in vlees zit.


    uhh, dan nemen ze bv, meer groente of vitamine B pillen, xd

    btw, ik was een vegatarier, voor 2 weken xD ik hou het gewoon niet vol

    Reassurance schreef:
    Ik niet.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Hoezo niet,er zijn vegetariërs die geen vlees eten maar wel vis,dat is toch het zelfde?


    dt zyn denk ik dan vee vegetariers...

    Vegetarisch. 8D


    Levensgenieter.

    ik ben ook vegetariër(A)

    Virginity schreef:
    Is dat niet ongezond? Helemaal geen vlees eten? Mis je dan niet voedingstoffen?



    gebt vervangingsmiddelen (; tofu ofs ><