• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Billusion schreef:
    Rutger heeft backups van story's voor feb 2010. Dus die kan hij herplaatsten maar na die tijd kon ik er niet op uit maken.


    dus dat betekend dat dan bijna al mijn verhalen weg zijn want bijna al mijn verhalen zijn van na die tijd gelukkig schrijf ik ze nu ook op en sla ik ze op op de computer

    gelukkig!
    Ik heb Q gemist!!;O


    every little thing is gonna be alright.

    Neeee! Hij heeft alleen een back-up voor de stories van voor februari 2010. NÁ dus niet, die moet hij dus handmatig weer terugzetten. Dat heeft hij zelf gezegd (:


    To infinity and beyond •

    Minaj schreef:
    Neeee! Hij heeft alleen een back-up voor de stories van voor februari 2010. NÁ dus niet, die moet hij dus handmatig weer terugzetten. Dat heeft hij zelf gezegd (:


    Oh, okeeeee, nu snap ik het (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    hebben jullie al een backup gevonden of ni:( want nog geen 1 verhaal doet het

    xx


    Better a witty fool than a foolish wit

    jullie zijn helemaal gn prutsers!,
    ik werd er egt helemaal knettergek van da Q t nie dee,.. Mr t is fijn da bijna alles t weer doet (:
    xx


    Only those who listen can hear

    Hebben jullie dat ook? Zo nooit echt zin hebben om een nieuw hoofdstuk te schrijven en als er dan iets mis is met de site, dan ineens kei veel zin hebben om verder te schrijven?

    Ik hoop dat het terugzetten van de hoofdstukken een beetje lukt =$


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    AAAGGGHHHHH, ik ben een echte storry schrijver, dus word ik helemaal gek dat ik niet verder kan, al kan ik gelukkig wel aan me boek schrijven mis ik het werken aan me 2 active verhalen hier, ik hoop zo graag dat de verhalen echt allemaal gered zijn, me beste veraal en me favo om nu mee te werken is 20 hoofdstukken lang en een ramp om een tussen stuk te moeten herscrijven, mist die echt gered is gezien die begonnen is in de afgelopen 3 maanden (weet niet precies meer maar omgeveer...)


    EDIT: zou het helpen als mensen hun verhalen door vertellen of zo?, ik ken zelf niet modden dus heb geen idee hoe we kunnen helpen en of het werk makelijker kunnen maken of wat jullie precies bedoelen met die tabel over de chapter informatie maar als het zou helpen wil ik zo veel mogelijk informatie van mijn verhalen willen geven of welk ander deel hulp ik jullie kan bieden qua dat (weet niet wat voor hulp er allemaal nodig is dus ga ik maar van mijn eigen werk uit voor nu)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 20:29 ]

    Super maar jammer dat me story weg is hopelijk allemaal snel opgelost dan zal ik wel opnieuw beginnen ..

    Ach nouja je doet je best !!

    Toppie !

    debi schreef:
    (...)

    dus dat betekend dat dan bijna al mijn verhalen weg zijn want bijna al mijn verhalen zijn van na die tijd gelukkig schrijf ik ze nu ook op en sla ik ze op op de computer


    Ik heb ook story's van na die tijd en die bestaan volgens mij nog.

    Ik bied me aan als vrijwilliger, haha. :Y)


    "TROLL! In the dungeon!...Thought you oughta know...."

    Marauderette schreef:
    Hebben jullie dat ook? Zo nooit echt zin hebben om een nieuw hoofdstuk te schrijven en als er dan iets mis is met de site, dan ineens kei veel zin hebben om verder te schrijven?

    Ik hoop dat het terugzetten van de hoofdstukken een beetje lukt =$


    Hahahaha, ik heb precies hetzelfde XD.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    & nou maar hopen dat je die stories nog kan vinden. MIjne is namelijk net nieuw sinds januari ! & de hoofdstukken staan niet op mijn pc opgeslagen! ö

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 20:30 ]


    don't lose your fight, kid.

    Jullie zijn echt geen prutsers hoor!
    Dit kan iedereen overkomen die zo'n soort site heeft (al is quizlet wel uniek en geweldig(A))
    Hopelijk doet alles het snel weer, ik ben zoooo blij dat het meeste het weer doet!!!


    The whole world is changing, but I stay myself!!

    yeah Q is back. super erg gemist nu moest ik opletten tijdens wiskunde!
    k vind het super hoe jullie het allemaal regelen


    Solen kommer fortfarande ingenting.