• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    YaY het gaat verder<33
    Ik dacht echt dat alles verloren zou gaan:O


    If the shorts don't fit, take another pair. Maybe they will.

    Ben blij dat Quizlet er (bijna) weer is:)

    Hulp nodig, ik wil wel helpen


    Do not hesitate because with every move you're making it could be the end.

    Ben echt blij dat Q het weer doet was wel saai zonder Q.
    Jammer dat de Stories het nog niet doen.


    We doen dit keer zonder terug tik.

    willen jullie het even op de voorpagina zetten als de stories er terug zijn? (A)

    man wat rot dit allemaal zeg!ik hoop dat Q het gauw weer doet en we allemaal onze strories kunnen lezen en schrijven.


    I don't care if you're different than the others, as long you are nice to me.

    Whaa ik werd al gek zonder Q ><
    Maar echt jammer dat de story's het niet doen, hopelijk hebben jullie vanavond een back-up gevonden!!
    Eerst mijn computer waar alles gewist werd en nu hier, gaat lekker =(


    I'm a Shadowhunter

    stuffie schreef:
    De hoofdstukken en stories die nog niet geactiveerd waren, kunnen die ook terug geplaatst worden????

    Dat is idd een goede vraag en belangrijk dat je het even zegt.

    Het maakt niet uit of een hoofdstuk wel of niet geactiveerd is. Alle tekst is er nog. Het zal wel een stuk moeilijker worden om niet-geactiveerde hoofdstukken aan stories te kunnen koppelen want deze staan bijvoorbeeld niet in de google-cache.

    Mocht je trouwens niet geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.


    Dit is mijn signature...

    Kan gebeuren =P ik ben blij dat alles goed komt =D


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Zullen abo's enzo behouden blijven? Anders is dat ook wel sneu voor de mensen die een abo hadden op iemand zijn story.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Reducto schreef:
    Zullen abo's enzo behouden blijven? Anders is dat ook wel sneu voor de mensen die een abo hadden op iemand zijn story.


    JDN.

    Ik merk ook op dat alle foto's terug in een map staan. Wordt daar iets aan veranderd of niet? Niet dat het mij veel uitmaakt, maar ik wou het gewoon even melden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    omg, ben blij dat het weer word opgelost...

    ik moest gewoon even afkicken, haha

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 18:04 ]


    The last word they breathe before the end, will be my name.

    Ik vond dit ook nog. Geen idee of julie het al wisten. Klik!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ben blij dat het toch al actief is!
    Geloof me, ik heb liggen smeken zodat Quizlet weer zou werken!
    Veel succes in ieder geval! (=


    --

    Hoe komt het trouwens dat verwijderde foto's terug zijn geplaats, want ik had 0 foto's en nu 2?


    I like boys who drive cars too slow.