• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Jaa stiekem vroeg ik me ook wel af wanneer ze erop staan?


    To infinity and beyond •

    Ik kan echt niet wachten tot ik weer verder kan met mijn story! :)
    ik hoop dat alles snel weer hersteld is.

    x(flower)

    Ik ben toch ook wel blij dat ik altijd, voor de zekerheid, alles in word opsla (A)

    jeej daar ben ik blij om ik zou wel willen helpen voor de stories ik wil namelijk snel verder werken aan mijn verhalen aangezien ik er nu ook niet bij kan om verder te schrijven en ik het ook jammer vind voor andere mensen

    en prutser die bestaan niet

    ik wil wel helpen met de stories


    Change, the only good thing in this world.

    gelukig zijn jullie weer een beetje terug
    jammer dat al men vrienden weg waren
    maarja
    suc6 met de rest op knappen
    xxx (typing)


    Confession is always weakness, The grave soul keeps its own secrets and takes its own punishment in silence. Dorothy Dix

    Dus het hele storysysteem is eruit?


    Food.

    Oh god, ben ik even blij dat ik de meeste hoofdstukken van mijn stories met de hand heb geschreven, op een hoofdstuk na.


    Your call, Detective Shinypants.

    Als mijn stories verdwenen zijn he, dan zien jullie me never meer terug op Q! ;o

    oef, gelukkig!! ik hoop dat de stories ook gaat lukken!
    veel succes :)
    en als de info er is over het meehelpen laat me het weten want ik zou het ook wel willen doen :)


    It may have escaped your notice, but life isn't fair ~ Severus Snape

    Als mijn stories verdwenen zijn he, dan zien jullie me never meer terug op Q!

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 19:18 ]

    Bieberass schreef:
    Jheej Q is er weer =D
    Echt gemist !

    mee eens, ben blij dat Q het weer doet helaas moet ik wel wachten op de stories... (zip)


    you were born original don't die as a copy

    Lanvin schreef:
    Als mijn stories verdwenen zijn he, dan zien jullie me never meer terug op Q!


    zo denken er meer over..
    ik weet van mijzelf toch dat ik wel weer ga schrijven xd.


    To infinity and beyond •

    Ik wil wel helpen en jullie zijn geen klunzen!!!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...