• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Sommige mensen vinden het niet erg als hun stories weg zijn omdat ze zoiets hebben van nou dan begin ik wel opnieuw. Maar als jij een story heb, waar je 200 (ofmeer) abo's op heb.. en meer dan 100 hoofdstukken waar je ongelofelijk trots op ben en veel tijd in heb gestoken. Nou dan is het wel een big deal..


    To infinity and beyond •

    Ik heb net het hele topic ff gelezen maar ik heb nog een vraagje.
    Zijn stories die na februari 2010 geschreven zijn, er ook nog? Of zijn die wel echt weg?
    Ik heb trouwens heel veel respect voor Rutger, echt top dat bijna alles alweer gemaakt is! (:

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 19:45 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    yeey,ben zo blij dat quizlet weer online is,kreeg bijna afkickverschijnselen:( nou ja,supertof dat bijna alles weer doet:)

    Wat ben ik blij dat mijn stories waarschijnlijk wel weer gaan doen!!!(yeah)


    There is nothing more badass than being yourself

    Jammer van de Story's.
    Hopelijk komt het snel goed.
    Ik vind jullie geen prutsers,het is al knap dat bijna heel Q het weer doet.

    xxxSisarrexxx


    I give you three roses one is fake and i wil love you till the lost one dies <3

    Echt super hoe snel het al weer gefixt was !
    Nou alleen de stories nog !
    Mochten jullie nog hulpjes zoeken, ik help graag met de hoofdstukken bij stories zoeken !


    lost in confusion, like an illusion

    Usher schreef:
    Yeah, eindelijk. Ik heb het echt gemist.
    Wanneer denk je dat de stories het ongeveer weer doen? (:

    ik mis het zo
    hoelang gaat het nog duren??;-)

    Thank god is quizlet weer online(krul)
    Ik ging om het 2 uur kijken of hij het weer deed, en ik was bang dat Quizlet nooit meer gemaakt kon worden 0_0


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Minaj schreef:
    Sommige mensen vinden het niet erg als hun stories weg zijn omdat ze zoiets hebben van nou dan begin ik wel opnieuw. Maar als jij een story heb, waar je 200 (ofmeer) abo's op heb.. en meer dan 100 hoofdstukken waar je ongelofelijk trots op ben en veel tijd in heb gestoken. Nou dan is het wel een big deal..
    Ja, maar Rutger kan niet toveren en alles komt goed.


    Today will be Girl's Day party with you~

    is de back-up or whatever al gevonden??
    ik hoop het. god nooit gedacht dat ik verslaafd aan één site zou zijn:X


    be yourself, life is to short be someone else. If you can be who you want to be, why not live the life you want to live.

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Ja, maar Rutger kan niet toveren en alles komt goed.


    I know that. Ik wenste maar dat hij dat kon haha! nee maar het is een reactie op wat mensen zeggen (:


    To infinity and beyond •

    Jeej, hij is weer terug :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Rutger heeft backups van story's voor feb 2010. Dus die kan hij herplaatsten maar na die tijd kon ik er niet op uit maken.

    Whow,was me dat even schrikken. Ik ben gisteren niet online gekomen en nu kwam ik online met het idee van een nieuw chapter en dan. "Hey,waar is dat nou naartoe?" Ik hoop dat jullie alles snel in orde krijgen. Vreselijk dat dat sommige ongelukken als dit kunnen gebeuren. Na ja,jullie kunnen het niet helpen.


    Words can change the world when the world takes the efford to listen

    Ik wil mee helpeeen ;D
    <3