• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Minaj schreef:
    HAHAHAHHAHA. degene die in de top5 & spotlight staan hebben mazzel XD


    Zoals ik:P ik sta op nummer 1 van de quizen:P


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Omg, ik verveelde me zo erg zonder Q. Net nu ik zie was, lol.

    Thank god dat niet alles weg is ;o


    -

    Aaah, fijn dat Q terug is. Succes met de laatste dingen, ik hoop dat het weer goed komt met alle stories. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ow shit ik d8 ik moet toch een verhaal scrijven dus dan maar die van Quizlet ben ik al bijna klaar. Is die verhaal er niet. My life as a Wildchild. Kan je die meschien ook even doen voor vanavond Pleas?!? En je bent helemaal geen prutser!


    karma is my fucking hater.

    Yes eindelijk!


    rise and fall of my pants

    Ik ben blij dat Quizlet het in iedergeval het weer doet.
    En ik vind niet dat iemand het recht heeft jou of iemand anders prutsers te noemen, het is tenslotte een miscommunicatie en dat kan nou eenmaal gebeuren ;)
    Verder wil ik wel helpen als dat nodig is met de stories terug plaatsen, maar daar had ik je al een berichtje over gestuurd ;)


    "All our DREAMS can come true, if we have the courage to pursue them" -Walt Disney

    Ik hoooop heel stiekem dat ik vanavond m'n delen kan plaatsen *gheghe*


    To infinity and beyond •

    De reactie op foto's zijn ook allemaal weg!
    Ik wil best meehelpen(:


    Dream as if you'll live forever but live as if you'll die today.

    Oh god, wat ben ik blij... Ik wil er alles aan doen om Q weer terug te krijgen, dus ik wil wel meehelpen!


    This is me.

    Rutger, ik heb respect voor je dat je het eigenlijk best wel snel hebt kunnen oplossen (:
    Ik wil heel graag helpen met het handmatig terug zetten van de chapters!

    Ik wil zoiezo wel meehelpen met mijn storie's!


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.

    Geweldig dat Q het weer doet! Ik heb het echt gemist. Ik vind jullie al zo geweldig, dat ik me niet zo heel veel zorgen maak over die stories.......... Mijn beste werk staat toch niet op Q (A)
    Veel suc6 met de stories ordenen ;)


    Happy Birthday my Potter!

    hehe.
    ik heb gelukkig ook de meeste van mijn stories op de computer staan.
    2 niet, maar daarvan is er al 1 afgelopen.. thankgod.


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Hush schreef:
    Lekker is dat...


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.