• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Quarterback schreef:
    Met de verhalen hè, is het dan zo dat je verhaal er zeg maar nog wel is, je abo's en je reacties enzo, maar de omschrijving van het verhaal zelf niet?
    Dan begrijp ik het denk ik. (:
    Jep ^^


    Life is hard and then we die

    Mistress schreef:
    (...)

    Inderdaad. Mijn afgeronde verhalen zijn gemiddeld 150 delen of meer. :')
    Als ze niet terug geplaatst kunnen worden ga ik die ook echt niet opnieuw erop zetten. -.-

    De stories zijn er gewoon nog, alleen heeft ie daar zo'n back up voor nodig. Als dat niet kan worden gevonden, moet het handmatig worden gedaan.
    Ook zijn alle reacties + abo's er nog, had ik in een reactie gelezen van Rutger beetje in het begin. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Dankje voor het oplossen (:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Rutger is een held! _O_


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik zou ook graag willen helpen met de stories terugplaatsen (:

    Prutsers haha :p
    Nee hoor! Rutger & de mods bedankt dat jullie proberen Q weer de oude te krijgen :P
    Ik houuuuuw van Q! En ik kan niet zonder :P En alle tijd dat Q vastliep stond mijn storie in de spotlight haha
    Is het en quizje is het en storie nee dat is het niet.
    Het is super RUTGER(&de mods)! Die je op het Q forum ziet :P


    Had ik ff zin in (:
    Goed werk Rutger! (& mods)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:28 ]


    Ik ben stoer!

    De hoofdstukken en stories die nog niet geactiveerd waren, kunnen die ook terug geplaatst worden????

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:27 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik wil ook wel helpen met terugplaatsen van de stories!


    live the life you love

    stuffie schreef:
    De hoofdstukken en stories die nog niet geactiveerd waren, kunnen die ook terug geplaatst worden????


    Een hele goede vraag, daar had ik nog niet eens bij nagedacht o.O Anders ben ik wel iets van tien hoofdstukken kwijt!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik ben ZO blij dat alles er nog gewoon is. Rutger is echt geweldig (:
    En ik zou ook best willen helpen met de Stories. Ik heb toch niks beters te doen :Y)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Zo blij dat Q het weer doet!
    En natuurlijk wil ik ook wel helpen met het terugplaatsen van de stories ! :)

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:31 ]


    I don't design clothes. I design dreams

    gelukkig (: ik hoop dat de stories snel weer terug komen, want ik heb niks op de pc staan :O
    Ik wil best helpen (:
    Succes verder!


    I don't bite, most of the time <3

    Jullie kunnen er ook niets aandoen,

    maar ik vertoon nu wel afkickverschijnselen (A)

    Nee, ik hoop dat alles snel is opgelost, en dat we snel terug stories kunnen lezen en schrijven! (:


    I changed.

    Ik was naar Fanfic gegaan. Naar Fanfic. Ben blij dat Q terug is


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben zó blij dat Q. weer werkt, dankje daarvoor (:
    Ik wil ook wel helpen als het nodig is.


    Those who fell down the most, will be the last ones standing.