• Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben is zondagavond de database gecrashed. Hieronder vind je meer informatie en de gevolgen van deze crash.

    Hoe is de database gecrashed?
    Dat zijn we nog aan het uitzoeken. We weten nog niet zeker of er aan onze kant iets mis is gegaan, of dat Q door bijvoorbeeld een DDOS attack uit de lucht is gegaan.

    Wat is er precies gebeurd?
    Zondagavond ontstond er een enorme grote load op de server en dan vooral op de database. Hierdoor liep de database vast en moest de server gereset worden. Hierbij is een deel van de database beschadigd geraakt.

    Wat is eigenlijk een database?
    Een database is het gedeelte van een website waarin alle informatie opgeslagen zit. Dingen als forum berichten, quizzen, instellingen en bans.

    Waren er geen backups van de database?
    Door miscommunicatie bleek dat er geen recente backups meer aanwezig waren. De backup die we wel hebben gevonden is van februari 2010. We zijn nog op zoek naar nieuwere backups.

    Welke informatie is er nu verloren gegaan?
    De volgende informatie hebben we niet terug kunnen vinden:
    - Vriendschappen gesloten na feb 2010. Je zult dus opnieuw vrienden moeten toevoegen.
    - Ingevulde vragenlijsten. Ook deze zul je opnieuw in moeten vullen.
    - Favortiete gedichten. Even opnieuw bij je favorieten zetten dus.
    - Forum categories. Die zijn inmiddels opnieuw aangemaakt.
    - Forum sessions. Deze worden sowieso elke zoveel maanden verwijderd.

    En de stories?
    Helaas is de tabel verloren gegaan waarin informatie over chapters bewaard was. De tekst van alle chapters is dus aanwezig!
    Probleem is alleen dat van stories van na feb 2010 gekeken moet worden hoe we de tekst bij de juiste story kunnen krijgen. Ik wacht nog even tot we meer weten over een eventuele nieuwere backup, maar anders zal ik een script schrijven waarmee de mods en ik de teksten uit de chapters bij de juiste story kunnen koppelen. Een enorm karwei gezien de hoeveelheid stories, dus misschien doen we ook een beroep op meer vrijwilligers hiervoor. Meer info hierover volgt nog.

    Wat zijn jullie een enorme prutsers. Hoe gaan jullie voorkomen dat dit niet meer gebeurd?
    Allereerst mijn nederige excuses voor alle overlast en eventueel kwijtgeraakt werk. Daarnaast gaan we onderzoeken wat de crash heeft veroorzaakt en daar maatregelen tegen nemen. Ten slotte ga ik zelf regelmatig backups maken zodat we hiervoor niet meer afhankelijk zijn van anderen.

    Ik heb Quizlet gemist! Kan ik snel weer aan de slag?
    Alles behalve de stories zou het nu weer moeten doen. Mocht je nog iets tegenkomen wat niet werkt dan hoor ik het graag!

    Update:
    Momenteel is het niet mogelijk om nieuwe foto's te plaatsen. Ik zal het morgen fixen (Y)

    Belangrijk!
    Mocht je niet-geactiveerde stories of hoofdstukken hebben die om wat voor reden niet door anderen gelezen mogen worden tijdens het terugzetten, stuur me dan een PB zodat ik daar wat op kan bedenken. Stuur dan als het kan in die PB een letterlijke zin uit de story zodat ik er naar op zoek kan gaan.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2011 - 17:55 ]


    Dit is mijn signature...

    Hopelijk doen de story's het snel weer:)
    Dit is echt afkicken;(


    I love you,but you don't love me!

    Ik wil eigelijk ook wel helpen. Al weet ik niet goed in hoezeer we kunnen helpen?
    x


    Tears are words the heart can't say.

    Mistress schreef:
    (...)

    Inderdaad. Mijn afgeronde verhalen zijn gemiddeld 150 delen of meer. :')
    Als ze niet terug geplaatst kunnen worden ga ik die ook echt niet opnieuw erop zetten. -.-


    De tekst van de chapters is er gewoon nog, alleen de omschrijvingen zijn kwijt. :')


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Het begon als: "Lap, het ligt er weer even uit."
    Het vorderde naar een reactie als: "WTF?"
    Het eindigde allemaal weer goed. (:


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Mistress schreef:
    (...)

    Inderdaad. Mijn afgeronde verhalen zijn gemiddeld 150 delen of meer. :')
    Als ze niet terug geplaatst kunnen worden ga ik die ook echt niet opnieuw erop zetten. -.-


    Nee inderdaad je zal wel gek zijn ook! Maar Rutger is nu offline xd? Gosh. Ik wil vanavond m'n delen eropzetten xd.


    To infinity and beyond •

    blij dat Q weer gedeeltelijk back is! <33 jullie zijn geen prutsers! al hartsitkke gut dat jullie het zo ver al weer opgelost hebben! (: ik hoop dat het met de stories weer helemaal goed komt! zet 'm op! x


    I am loyal because I'm simply raised that way.

    Minaj schreef:
    (...)

    Ja heel handig. Al je abo's kwijt, al je reacties kwijt (: en stel dat je over de 100 delen heb? Succes met erop zetten dan..
    Die ben je niet kwijt!
    Als je gewoon even goed het topic leest weet je waar je aan toe bent.


    Life is hard and then we die

    Wanneer zijn de story's er weer? Ik heb q echt gemist! Ben wel blij dat ik m'n verhaal nog bij word heb staan.
    Ik wil ook wel helpen met de story's!

    ik was gisteren helemaal van slag omdat Q het niet deed
    het afkicken was/is idd echt wel nodig xD

    ik vind trouwens niet dat je een prutser bent! ik vind het al helemaal fantastisch dat zoveel het nu al weer doet en dat je zo veel werk in Q steekt

    ik had trouwens een ideetje. ik heb geen idee of het van nut zou kunnen zijn, maar oké...
    als je nou eens aan alle Q-members een mailtje stuurt waarin je vraagt of diegene een story had
    zo ja, of ze die zelf nog hebben en of ze die dan weer op Q kunnen zetten

    ik weet niet of het dan mogelijk is om alle dan aanwezige chapters uit de ''losse chapters'' gehaald kunnen worden
    maar als dit zo is, is er een stuk minder werk om alles weer bij mekaar te krijgen

    hoop dat alles snel weer in orde komt (H)(H)


    A friend will never be in your way, unless you're falling down. Then they'll be there to stop you from falling…

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Die ben je niet kwijt!
    Als je gewoon even goed het topic leest weet je waar je aan toe bent.



    neee! Ik snap het wel xd. Een meisje had gezegd: Kun je niet beter zelf gewoon je eigen stories er weer opzetten? Dus toen had ik dat gereageerd (:


    To infinity and beyond •

    ik hoop dat ik snel weer verder kan met m'n verhaal...
    ik ben namelijk een beetje Verslaaf aan Quizlet xD!!
    Jullie zijn Super!!!


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    xSnoepjex schreef:
    Jullie zijn geen prutsers! Ik vind het knap dat je dit zover al kunt oplossen
    Verder wil ik wel meehelpen(:


    Idd je kan mij altijd als vrijwilliger vragen ;D


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    juist de leukste (storys) kun je niet openen :(


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    ik hoop dat het allemaal goedkomt...

    maar bij de stories zeker! ik schrok me kapot toen ik zag dat al mijn stories geen hoofdstukken hadden. en bij elkaar had ik ongeveer zeker 330 hoofdstukken geschreven! en ik weet zeker dat het ook zo bij heel veel andere users is.

    maar ik wens iedereen heel erg veel succes met quizlet!


    THAT'S HOW I ROLL

    Met de verhalen hè, is het dan zo dat je verhaal er zeg maar nog wel is, je abo's en je reacties enzo, maar de omschrijving van het verhaal zelf niet?
    Dan begrijp ik het denk ik. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking