• 'Het experiment met 16-jarigen die mogen beginnen met rijles start in november. Ook wordt de geldigheid van het theorie-examen verlengd tot anderhalf jaar.'

    Voor het hele artikel; Klik

    Wat vinden jullie ervan?

    Ik vind het echt dom. Vele 16-jarigen veroorzaken al ongelukken op hun scooters. Laat staan als ze straks een autorijbewijs hebben.
    Mijn nicht van 18 had laatst haar rijbewijs gehaald, en na 3 dagen was ze tegen een auto aangebotst tijdens het parkeren(krul)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    We mogen dan alsnog pas op ons 17e rijden met begeleiding van een ervaren rijden.

    I think is kinda cool :3


    #WWED - What Would Emma Do?

    neeeeeee
    16,5 mag je theorie doen. Met 17 mag je rijden, maar wel met een van je ouders erbij.


    I live for the applause, you will die for it.

    ik zou dat goed vinden
    in Amerika mag het ook waarom zou het hier dan niet mogen


    Life is full of choices and trying

    Ik vind het juist goed dat ze dit doen.
    Je mag beginnen met rijlessen als je 16,5 jaar bent. Als je 17 jaar bent mag je pas autorijden en dat moet onder begeleiding van een ervaren volwassene. Als je 18 jaar bent, mag je pas zonder begeleiding rijden. En dat vind ik juist goed, want tijdens de rijlessen rijden en alleen rijden is een enorm verschil. Bij de autorijlessen is er iemand die ook aan de andere kant pedalen heeft en de auto eventueel kan stoppen. Als je alleen rijdt, is dat niet zo. Als je op 17 jaar begint met rijden, is er toch nog iemand die oplet, maar die niet zo erg kan ingrijpen. Nu hebben jongeren juist meer ervaring als ze alleen mogen rijden en dan wordt het er juist veiliger op: dan zijn ze niet meer zo van kijk-ik-heb-een-rijbewijs als ze alleen mogen rijden. Dus al die reacties dat 16-jarigen ongelukken veroorzaken klopt naar mijn mening niet, want het moet het juist bevorderen met deze regel, vind ik.

    En ik ben er heel blij mee! En mijn ouders ook, want die vinden het ook een goede regeling.


    To live would be an awfully big adventure

    Niet iedereen van 16 is zo...


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Hahaa lachen! Dan mag ik dus in November al beginnen met lessen. Maar ik denk dat mijn ouders zeggen; wacht maar tot je 18e.


    <3

    Ik vind t echt een kut regel. Er gebeuren al zoveel ongelukken door jongelui van 18/19/20 die te hard rijden, en jongeren van 16/17 op een scooter.. Moet er ook nog eens een auto bij komen..


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    annebel schreef:
    ik zou dat goed vinden
    in Amerika mag het ook waarom zou het hier dan niet mogen

    Omdat ze in Amerika dom zijn. (krul)


    ars moriendi

    Stekelenburg schreef:
    (...)
    Omdat ze in Amerika dom zijn. (krul)


    In Amerika mag je pas legaal alcohol drinken als je 21 bent volgensmij, dus ze zijn daar echt niet dom hoor. Dan drinken die 16 jarige ook niet, zijn ze niet dronken en naar mijn idee als ze gewoon niet te hard rijden even veilig bezig als een man die bijv. al 10 jaar zijn rijbewijs heeft?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Je moet dan nog wel tot je 18e met begeleiding van iemand met minstens 10 jaar rij-ervaring rijden, hè. Daardoor komen er waarschijnlijk juist minder ongelukken, want de personen die over een paar jaar 18 zijn, hebben dan meer rij-ervaring en maken dus minder ongelukken dan de 18-25 jarigen van nu (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Opsich zou het wel cool zijn, maar het is wel een grote verandwoorderlijkheid met of zonder begeleider. Maar als Duitsland goede ervaringen hebben, waarom Nederland ook niet proberen.?? Niet geschoten is altijd mis, ofzo iets.:Y)


    Childhood Is Like Being Drunk. Everyone Remembers What You Did, Except You.

    We gaan steeds meer op Amerika lijken als we dat doorzetten. Het zal alleen maar drukken worden op de weg en er zullen meer ongelukken gebeuren. Van mij hoeft het niet. Ik zie er het nut ook niet van in.


    Be my Louis and I be your Eleanor