• De stelling van vandaag luidt:
    Er worden te veel talen onderwezen op de middelbare school

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Nee, dat vind ik niet. Je kan zelf heel makkelijk de keuze maken welke talen je wilt volgen en welke niet. Ik zou het juist leuk vinden als er wat extra modules kwamen, spaans bijv.


    It's time to be happy again.

    Oneens, je moet je toch wel een beetje kunnen redden in het Engels, Frans en Duits? 't Zijn tenslotte de meest gesproken talen ter wereld, is wel handig als je daar iets vanaf weet.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Oneens en eens. Ik heb nu Duits/Frans/Engels/Latijn/Grieks/Japans - aan de zijkant.
    Extra talen zoals Spaans zou ik niet erg vinden, als het dan niet verplicht is.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Assassin schreef:
    Nee, er zouden er meer moeten komen maar niet verplicht allemaal.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Indian schreef:
    Nee, dat vind ik niet. Je kan zelf heel makkelijk de keuze maken welke talen je wilt volgen en welke niet. Ik zou het juist leuk vinden als er wat extra modules kwamen, spaans bijv.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Indian schreef:
    Nee, dat vind ik niet. Je kan zelf heel makkelijk de keuze maken welke talen je wilt volgen en welke niet. Ik zou het juist leuk vinden als er wat extra modules kwamen, spaans bijv.


    Simple, but effective.

    Oneens, Je kan toch na de derde zelf bepalen welke talen je wilt leren? Als je daarna Chinees of Spaan erbij wilt nemen, doe je dat dan toch?


    Today will be Girl's Day party with you~

    Indian schreef:
    Nee, dat vind ik niet. Je kan zelf heel makkelijk de keuze maken welke talen je wilt volgen en welke niet. Ik zou het juist leuk vinden als er wat extra modules kwamen, spaans bijv.


    We accept the love we think we deserve.

    eens volgend jaar heb ik 4 talen en ik kan een andere taal ook nog spreken dan zijn het gewoon 5talen? (A)


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Ik vind van niet. Nederlands is een kleine en vrij onbelangrijke taal in vergelijking tot bijvoorbeeld Engels, Frans en Spaans. Bovendien zijn er ook veel Nederlanders die later zaken doen met Duitsers, en het is dan toch gemakkelijker als je een paar woorden kent. Het is juist goed dat er zoveel talen worden gegeven, dan kun je er ook makkelijker een kiezen die je ligt. Maar ze moeten dus niet allemaal verplicht zijn, want net als sommige mensen slecht zijn in béta vakken zijn anderen slecht in alfa.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    jah
    ik vindt frans totaal nutteloos:S


    Life is a box of chocolates. You never know what you`re going to get.

    Nee, want ze zijn niet allemaal verplicht.
    Op mijn school hebben we Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Latijn en Grieks.
    Ik heb ze allemaal minstens een jaar gedaan.
    Nederlands en Engels zijn natuurlijk verplicht en dat vind ik persoonlijk ook logisch. Verder moet je verplicht twee jaar Duits en drie jaar Frans op mijn school (mijn niveau dan VWO) doen en dan later Duits of Frans kiezen.
    Latijn en Grieks is alleen als je gymnasium doet, een jaar verplicht beide en dan mag je er een uit kiezen. (Ik ben na twee jaar gestopt, omdat ik het nut er niet van in zag en naar atheneum gegaan)
    Spaans geeft alleen een schoolexamen, geen officieel landelijk examen. Dus dat is eigenlijk een bijvak, maar ik vind het heel leuk en ook best een belangrijke taal. Mijn opa en oma wonen dan in Spanje, dus ik vind het ook wel eens leuk om wat Spaans te praten als ik daar ben, in plaats van alleen maar Nederlands en dat ze al het Spaans dan voor me moeten vertalen.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Ik denk dat dat ligt aan het niveau
    op het vwo kan het wel als er veel talen worden gegeven maar bijvoorbeeld op de mavo vind ik het niet.
    Mijn mening is dus onverdeeld


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one