• De stelling van vandaag luidt:
    Mensen denken niet meer voor zichzelf

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eigenlijk ben ik het grotendeels eens.
    Ik probeer voor mezelf te denken, maar je betrekt toch automatisch mogelijkheden die anderen kunnen veroorzaken in de keuzes die je maakt. Of wat mensen daarbij kunnen denken.
    Niet dat het altijd zo is, maar vaak wel, meer als mensen denken/toe willen geven...


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Eens, je denkt toch wel altijd 'Oh, zou die dat ook denken?'


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Eens ;P op dit moment denk ik ook niej alleen vanuit me eigen ;P ksit nu erg te denken van; maar straks vinden hun dit of dat


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik denk dat Quizlet daarvan wel het grootste voorbeeld is, al het quoten bij topics zonder verdere toevoeging spreekt wel voor zich. Zelf probeer ik altijd voor mezelf te formuleren waarom ik iets vind.

    Eens. De meeste mensen, waar onder ik zelf, denken ook wat andere er van vinden. Maar dat houd je eigenlijk toch niet tegen denk ik.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Carcass schreef:
    Eens, je denkt toch wel altijd 'Oh, zou die dat ook denken?'


    We accept the love we think we deserve.

    Eens en oneens, heel veel denken gewoon niet meer voor zichzelf, maar sommige mensen blijven verstandig en denken nog wel gewoon voor hunzelf ..


    Life is a beautiful struggle

    Eens en oneens. Ik denk dat dat aan de situatie ligt.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Eens, de meeste dingen die een mens doet worden bepaald door de omgeving waar ze in leven. Tuurlijk denken we nog voor ons zelf, maar het meeste wordt toch echt bepaald door je omgeving.


    All I need is your love

    Eens en Oneens;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Helemaal mee eens gewoon. Mensen denken wel dat ze voor zichzelf denken maar dat is dus gewoon echt niet zo. We worden allemaal in bedwang gehouden en vinden onszelf heel wat als we eruit durven te springen met andere kleding, omdat je dan zogenaamd anders bent dan de anderen. Zelfs dan hoor je nog bij een bepaalde groep.


    Your make-up is terrible

    Eens!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Eens en oneens.
    Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om alleen voor je zelf te denken maar er zijn mensen die het doen. Jonge kinderen bijvoorbeeld,die worden niet zo snel beïnvloed,en sommige volwassen ook wel alleen een stuk minder.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    eens, vaak zijn mensen bang wat anderen ervan vinden en tonen 'groepsgedrag' of hoe die man dat ook noemde xD


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Assassin schreef:
    Helemaal mee eens gewoon. Mensen denken wel dat ze voor zichzelf denken maar dat is dus gewoon echt niet zo. We worden allemaal in bedwang gehouden en vinden onszelf heel wat als we eruit durven te springen met andere kleding, omdat je dan zogenaamd anders bent dan de anderen. Zelfs dan hoor je nog bij een bepaalde groep.


    Maar als je eruit springt met een eigen gedachte erachter, bijvoorbeeld omdat je vegetariër bent (om maar even wat te noemen), dan denk je alsnog voor jezelf. Voor jezelf denken staat niet gelijk aan uniek zijn, maar aan een mening hebben en die ook zelf kunnen formuleren, onderbouwen en verdedigen, en eventueel ook met andere kennis verder kunnen kijken dan je neus lang is.