• Ik heb een boek geleend uit de bieb genaamd de Upside van Down.
    Je hebt dan 2 pagina's, op de rechter staat een kind met het syndroom van Down gefotografeerd, tussen 6 maanden oud en 10 jaar geloof ik, waarvan de meeste rond de 3 jaar. Op de linker pagina staat een tekstje van de ouders van dit kind.
    En dat dan 101 keer.
    Een van die tekstjes was

    'Ellis heeft Downsyndroom.
    Nou en ...'

    Het is echt een aanrader voor mensen die eens wat dieper willen nadenken dan alleen de vooroordelen over het downsyndroom, of gewoon willen genieten van die lieve gezichtjes ^^.

    Ik ken in mijn omgeving niemand met Downsyndroom, jullie wel? Hoe is dat? En hoe denken jullie over dit syndroom?

    Er is een gezin bij ons in de buurt, en dat heeft twee kindjes met het Syndroom Van Down. Zijn echt de liefste kindjes. :3 Het boek heb ik gelezen/gezien, en ik vind het gewoon ontzettend mooi. (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Nee ik ken ook niemand in mijn omgeving met Downdyndroom, maar misschien ga ik eens kijken voor dat boek. Lijkt me heel mooi!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik kende iemand met het Downsyndroom. Ze is vorig jaar op 50-jarige leeftijd gestorven, wat dus erg oud is voor iemand met haar aandoening. Ik vind het altijd zo raar om met zulke mensen om te gaan. Ik doe mijn best om normaal te doen, maar... it's so awkward.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Een neefje van mij heeft dat. Hij is maar één maand jonger dan ik, maar gedraagt zich heel anders, veel jonger. Maar hij is wel heel lief. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dumbledore schreef:
    Nee ik ken ook niemand in mijn omgeving met Downdyndroom, maar misschien ga ik eens kijken voor dat boek. Lijkt me heel mooi!

    Jeej xd

    jeeej, ik heb dat boek gezien!!! Het is wel een heel mooi boek, met hele mooie foto's

    Maar nee ik ken niemand in mijn omgeving met down syndroom, maar ik heb ook niks tegen hun. Ergens vind ik het juist wel zo speciaal dat hun een soort van eenvoudig zijn. Ze kunnen genieten van de kleinste dingetjes.

    Maar ze worden zo gewoon geboren en ze kunnen er niks aan doen, eigenlijk vind het ik erg zielig voor hun. Maar ergens is het niet zielig omdat ze zich ook anders voelen, en anders met leven omgaan en het zo gewoon gewend zijn.


    Ligt and Darkness are both very different..

    ik kom er vaak mee in aanraking , sommigen zijn zo koppig en anderen zijn dan weer schatjes :')


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik ken dat boek 8D Dat ligt ook bij ons op school.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Lijkt me een mooi boek. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    In Haarlem (of zo) was zo'n tentoonstelling van een fotograaf die allemaal van die kindjes op de foto had gezet. Super schattig ^^
    Mijn oudoom (51) heeft het syndroom van Down. Hij zit ook in zo'n tehuis en zo, maar ik zie hem niet veel. Als ik hem zie, groet ik hem wel, maar hij heeft ook het Tourette syndroom, dus dat is niet echt fijn gezelschap omdat hij niet kan praten, dus alles wat hij eruit gooit is voornamelijk speeksel... En hij heeft Altzheimer (als je dat zo spelt) - volgens mij oma krijgen mensen met het Down syndroom dat altijd...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Dumbledore schreef:
    Nee ik ken ook niemand in mijn omgeving met Downdyndroom, maar misschien ga ik eens kijken voor dat boek. Lijkt me heel mooi!


    Olive

    Ik wel
    en mijn broer is geestelijk gehandicapt
    Niet echt al te makkelijk, maar het went


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Een jongen bij mij in de straat heeft het syndroom van Down.
    Echt een ongelooflijke schat van een jongen, hij wordt altijd helemaal blij als ik en zijn zusje hem meenemen naar de speeltuin. Zo lief <3


    Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.