• Deel 1

    Het broeikaseffect heeft toegeslagen; maar niet zoals de wetenschappers hadden verwacht. Delen van de wereld missen en alles ligt nu uit elkaar. De aarde bestaat enkel uit stukken land, die ergens los rond vliegen. Één man – de corrupte Tjerkov- probeert, na zijn succesvolle wereldovername, macht over het hele universum te krijgen. Er is waternood, armoede en er dreigt een nog grotere economische crisis te komen. Een paar mensen, voegen zich bij het verzet. Zij heten ‘Skypirates’( of S.P.O. (SkyPirates Official)). S.P.O. is begonnen door de nu oude man; Jake Menson. Maar zodra Jake vermist is, komt er niks meer van. De Skypirates blijven aan de grond tot meer mensen zich aansluiten en ze overhalen Jake te redden.






    Skypirates - Addison - JamieLynn - Catheryn - Tholomew en Daniels - Locke
    Spheres (Mensen van Tjerkov)- James- Alessandrio - Ashlee - Paige- Lola - Drake
    Random andere mensen -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 19:34 ]


    We're all mad here.

    James Menson
    'Houdt je mond, dit heb je vanaf het begin al willen doen.' siste ik. Al snel kwamen we aan bij de cellen. Ik zag Paige vanaf hier. 'Hey, sorry voor laatst. ' Ik glimlachte zwak en staarde voor me uit. Ik probeerde me te herinneren of er geen uitweg was van deze cellen. Ik had ze tenslotte mee gebouwd.


    We're all mad here.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    "Ohja, sluit hem op in cel B3, die is extra verstevigd. Voor de extra gevaarlijke gevallen," zei ik grijnzend.
    Ik begaf me naar Tjerkov's kantoor en lichtte hem in over onze 'vondst'.
    "Oké, Ashlee moet hier niks van afweten. Laat haar maar in de waan. Goed werk, Alessandrio. Goed werk,"
    Ik knikte dankbaar en liep het kantoor weer uit. Dat werkje was ook opgeknapt. Nu Ashlee nog vinden en mijn excuses aanbieden.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'O, echt, alle SkyPirates gaan dood.' Ik denk even aan James. 'Nou ja, de meeste,' voeg ik er dan zachtjes aan toe. 'Lola, ik zeg dit niet vaak genoeg,' begin ik als we de manicurezaal binnen lopen. 'Maar je bent echt mijn allerbeste vriendin.' Terwijl ik het zeg, kijk ik haar niet eens aan, dat kan ik niet. But hell, ik heb het gezegd.


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik zag Ashlee en Lolita nog net de manicurezaal inlopen. Snel liep ik achter hen aan.
    "Ashlee," zei ik zacht.
    Ik haalde diep adem en stopte mijn handen in mijn zakken.
    "Kunnen we praten?"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    Alessandrio, mijn redder, nu hoefde ik Lola's antwoord niet af te wachten. 'Sure,' zeg ik zo neutraal mogelijk terwijl ik mijn armen over elkaar heen sla. 'Ik heb geen geheimen voor Lola, dus het kan gewoon hier en nu.'


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik slikte even en keek naar de tippen van mijn schoenen.
    "Ik wilde mijn excuses aanbieden voor daarstraks. Ik heb een beetje overgereageerd denk ik. Maar ik haat het gewoon als je me wantrouwt. We waren ooit zo close en je lijkt alles vergeten. Ooit was ik je steun en toeverlaat, we deden alles samen. En nu moet ik vechten om je vertrouwen. Ik wou gewoon dat alles weer was als vroeger. Ik mis je, Ashlee. En dat meen ik,"
    Ik slikte even en wachtte gespannen op haar reactie. Ik was het niet gewend om mijn gevoelens te tonen. Althans, toch niet meer.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Lolita Stormbreeze
    En jij de mijne, wil ik zeggen als Alessandrio ons gesprek ineens onderbreekt. Verbaasd kijk ik hem aan, en ik voel hoe blij ik word als Ash zegt dat hij het hier kan zeggen. Ja, ze mag dan soms gemeen doen, maar ik kan haar vertrouwen, dat weet ik zeker. Met grote ogen luister ik dan naar Alessandrio, die emotioneel zijn verhaal vertelt. Als hij klaar is kan ik het niet laten een zachte "Aww.." te laten ontsnappen en daarna wacht ik stil wat Ashlee zal zeggen.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    Nu zou ik ook moeten zeggen, toch? Nou, mooi niet, dat kan ik niet en dat is totally not Ashlee. 'N'ah, het is al goed. Ik weet gewoon even niet wat ik moet geloven, snap je? En nu is James bij de SkyPirates, ik ben in de war. Maar als het zo is, dat wij vrienden waren, dan wil ik écht heel graag terug naar die tijd. Misschien kunnen we samen iets leuks doen?' vraag ik glimlachend, het is alsof ik niet boos op hem kan blijven.


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik glimlachte en knikte.
    "Sure, wat je maar wil,"
    Ik keek haar glimlachend aan.
    "Knuffel, net als vroeger? Of is dat net teveel gevraagd?" vroeg ik grijnzend.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    De vrienden van Alessandrio waren weg; Ineens bedacht ik me, dat mijn oude collega's me vast niet zo haatte. In ieder geval hopelijk niet allemaal. Alessandrio had nu vrij spel bij Ashlee, en dat mocht niet. Ik floot naar de bewaking en herkende hem gelijk. Hij keek me raar aan, 'Huh jij opgesloten?' Ik haalde mijn schouders op en bedacht me iets beters. 'Ja ik weet ook niet waarom ik ineens hier zit?' Hij schoot in de lach, 'O James jij hebt ook altijd wat he. ' Hij haalde me eruit en gaf me een schouderklop. 'Dus hoe is het met Ashlee, ik spreek anderen veel te weinig zeg.' Inderdaad, anders wist je wel dat ik nu een skypirate was. 'Ja goed, alleen Alessandrio loopt te stoken.' De bewaker zuchtte; 'Tja wie wilt er niet zo'n meisje. ' Ik haalde mijn schouders op, zijn telefoon ging. 'O ik moet weg he!' Hij zwaaide en nam om, zo snel als ik kon sprintte ik weg van de gevangenissen. Ik hoorde hem vloeken en schreeuwen dat ik terug moest komen. Ik rende naar een kamer en ging ongezien door de hal verder. Ik pakte een geweer dat ik nog had. Ik liep ongezien dichter bij Alessandrio, Ashlee en Lolita. Ik greep Ashlee vanachter bij haar keel en drukte het geweer tegen haar hoofd. 'Als dit de enige manier is dat ik hier vrij kan praten dan moet het maar zo.' Ik zou toch nooit schieten, en dat wist Ashlee even goed als ik. Ik staarde Alessandrio aan. 'Je dacht toch niet dat je zo snel van me af kwam.'


    We're all mad here.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik zuchtte en rolde mijn ogen.
    "Dude, geef jij nu echt nóóit op?"
    Ik stak mijn handen in mijn zakken.
    "En je denkt toch niet dat ik nu bang ben? Iedereen weet dat je Ashlee niet kan vermoorden. Redelijk ondoordacht, jongen,"
    Uiterlijk was ik de kalmte zelve maar vanbinnen bestierf ik het. Ashlee mocht niks overkomen, dat vergaf ik mezelf nooit.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Eh,' ik kijk even naar Lola. 'Ach, kom hier,' zeg ik lachend en spreid mijn armen, maar dan word ik naar achter getrokken bij mijn keel en word er een pistool op mijn slaap gedrukt. Eerst raak ik in paniek, tot ik zie wie het is. Hij zal niet schieten, toch? Hij zei wel dat ik hem hard gekwetst had. Ik wil iets zeggen, maar dat gaat niet, misschien zal James me niet doodschieten, zijn arm doet me wel bijna stikken en ik kijk angstig van Lola naar Alessandrio.


    everything, in time

    James Menson

    En toen begaf ik het, ik liet Ashlee los en gooide het geweer weg. Ik zette me zelf recht tegen over Alessandrio. 'Nee ik geef niet op, jij hebt mij alles afgepakt wat ik bezat. Je hebt mij alles afgepakt waarvan ik hield. Je houdt niet rekening met andermans gevoelens; want mij heb je niet bepaald goed laten voelen. Jij wilt Ashlee voor jezelf, zie dat toch eens in. Al vanaf dag één dat Ashlee me leuk vind; wil je haar voor jezelf. Je bent toch zo aardig tegen iedereen he?' Ik slikte mijn tranen weg, daar ging mijn trots. Niet langer bleef ik moedig of sterk of groot. 'Weetje sluit me terug op en geef me doodstraf. Vermoord me omdat ik een skypirate heb. ' Ik porde met een vinger tegen zijn borst, 'Je hebt mijn enige reden om te leven toch al verwoest.'


    We're all mad here.

    Lolita Stormbreeze
    Ik wil Ash in mijn armen sluiten als James haar ineens meetrekt en een pistool tegen haar hoofd zet. Meteen klap ik de messen van mijn handschoen uit, en stop ik de lolly in mijn mond. Niemand. Komt. Aan. Ashlee. Niemand. Ik voel hoe ik licht in mijn hoofd word, iets wat ik altijd heb als ik op het punt sta iemand aan te vallen. James zal niet schieten, toch? Kan ik hem veilig aanvallen? Ik moet hem aanvallen. Hij mag niet aan Ashlee komen. Ik voel me weer rustig worden als James haar loslaat, maar ik houd hem nog steeds nauwlettend in de gaten. Ik luister naar zijn zielige verhaaltje, maar de woorden raken me niet. Hij mocht niet aan Ashlee komen. Dat was de druppel. Ik stap op hem af en laat dreigend mijn messenhandschoen zien. "Fine with me, vuile SkyPirate. Wat mij betreft rot je weg in een cel, alleen maar omdat je hebt geprobeerd om Ashlee te bedreigen. Hoe durf je." Al komt het er enigzins mompelend uit door de lolly in mijn mond, mijn woede is duidelijk te horen. Vieze verrader.

    Alessandrio Hector - The SPphere
    Ik zuchtte en schudde mijn hoofd.
    "Wat wil je nu dat ik zeg? Ja, jongen, je hebt overschot van gelijk. Ik was stikjaloers op je, maar dan ook stikjaloers. Jaren waren Ashlee en ik twee handen op één buik. En plots duik jij op en schuift ze mij aan de kant. Ja, dat deed pijn en ja, ik zinde op wraak. En ja, ik wou je alles afnemen dat je dierbaar was. Je vader, die idiote zus van je en ja, ook Ashlee. Maar ik heb het nooit echt gedaan. Dat Ashlee je liet vallen, was omdat ik haar onze tijd samen heb doen herinneren. Ik schrok dat ze je liet vallen. Ik heb nooit expliciet gezegd dat ze met je moest breken, dat was haar eigen beslissing. Ik wil Ashlee niet ongelukkig zien, seriously,"
    Ik zuchtte en rechtte mijn rug.
    "Weet je wat, run along. Neem je Hyperion en verdwijn, waar maakt niet uit. Ik arresteer je niet, ik executeer je niet. Je bent vrij om te gaan,"
    Ik stak mijn arm tussen Lolita en James in.
    "Ga!" zei ik dwingend.
    Ik wierp een blik op Lolita, die naar me keek alsof ze me wou vermoorden. Maar ik kon niemand vermoorden die dierbaar was voor Ashlee.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2011 - 21:58 ]


    Nobody ever said I was sane, my love.