• Deel 1

    Het broeikaseffect heeft toegeslagen; maar niet zoals de wetenschappers hadden verwacht. Delen van de wereld missen en alles ligt nu uit elkaar. De aarde bestaat enkel uit stukken land, die ergens los rond vliegen. Één man – de corrupte Tjerkov- probeert, na zijn succesvolle wereldovername, macht over het hele universum te krijgen. Er is waternood, armoede en er dreigt een nog grotere economische crisis te komen. Een paar mensen, voegen zich bij het verzet. Zij heten ‘Skypirates’( of S.P.O. (SkyPirates Official)). S.P.O. is begonnen door de nu oude man; Jake Menson. Maar zodra Jake vermist is, komt er niks meer van. De Skypirates blijven aan de grond tot meer mensen zich aansluiten en ze overhalen Jake te redden.






    Skypirates - Addison - JamieLynn - Catheryn - Tholomew en Daniels - Locke
    Spheres (Mensen van Tjerkov)- James- Alessandrio - Ashlee - Paige- Lola - Drake
    Random andere mensen -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 19:34 ]


    We're all mad here.

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    "Hé, Alessandrio, ik denk dat ik beter terug kan." Ik had alles behalve zin, maar iedereen keek me zo.. zo vreemd aan, allemaal met een blik van 'jij hoort hier niet, rot op'. Alsof ze me ieder moment konden aanvleigen, en dat beviel me al helemaal niet. "Loop je mee?" voegde ik er nog aan toe, alleen lopen was geen slim idee, dan zouden ze denken dat ik op de een of andere manier ontsnapt was en me weer straffen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2011 - 18:57 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lolita Stormbreeze
    "Soms ben jij echt zo dom hè! Je zou SkyPirates toch al moeten herkennen intussen? Schaam je!" Beteuterd haal ik de lolly uit mijn mond en kijk Ash na. Ik.. Ik bedoelde het allemaal goed. Ik heb mijn handschoen niet uitgedaan, ik ben alert geweest.. Ik weet toch ook niet precies hoe al die mensen er uit zien, ze laten me dat soort informatie niet een zien. Ik bijt op mijn lip en zucht diep. Ash heeft gelijk, en dat weet ik ook wel, maar ze zegt dit soort dingen zo.. Zo hard. Ja, nou en, de wereld ís hard, Lola. Leer dat verdomme nou eens. Ik kijk naar Alessandrio en glimlach waterig. "Oké.. Ik heb niet super goed opgelet, maar haar haar was vrij opvallend. Zwart met veel roze plukken. Verder was ze best knap, en iets langer dan ik." Afwachtend stop ik de lolly weer in mijn mond, en ik merk dat hij bijna op is. Fijn, ook dat nog.

    James Menson

    Mijn mond viel haast open, altijd had ik het voor haar opgenomen. 'Ik heb je niet veranderd, zoals je deed tegen iedereen deed je eerst ook tegen mij. Maar prima schatje geloof wat je wijs gemaakt wordt. Geef mij de schuld van hoe je bent. ' Ze had mijn hart gebroken, en niet zo'n beetje ook. 'Nee ik hoef niet binnen te komen, je red het prima met je nieuwe Alessandrio. ' Ik greep haar het liefst nu bij haar keel en maakte me klaar om terug te gaan. De tranen prikte als bezetene achter mijn ogen, waardoor ik mijn hoofd van der weg draaide.


    We're all mad here.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik keek even naar Paige en knikte. Maar toen beschreef Lolita het meisje. Ik keek haar met grote ogen aan.
    "Wat zeg je?" vroeg ik kalm maar dreigend.
    Ik balde mijn vuisten en moest moeite doen om niet iets kapot te slaan.
    "Jij hebt net de kans laten schieten om Jamielynn Skye Menson, de rotdochter van die Jake Menson, kapot te maken. Ze is godverdomme de huidige leider van dat zootje rotzakken. Hoe kun je in godsnaam zo stom zijn!? Haar signalement hangt overal uit," siste ik tussen mijn tanden door.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Wel ja, ik heb en wil helemaal niets met Alessandrio. Ik zei toch al, ik hou nog steeds van jou en dat blijft ook zo. Maar je bent overgelopen naar de andere partij, dat is jouw keuze en die respecteer ik ook. Maar daar zitten gevolgen aan, dus het is heus ook niet allemaal mijn schuld. En tja, iedereen zegt dat ik ben veranderd sinds ik jou ken.' Eigenlijk zegt alleen Alessandrio dat, maar hij is wijs en heeft vrijwel altijd gelijk. 'Je bent hier niet langer meer veilig. Wel welkom, je weet mijn kamer te vinden, maar veilig niet en daar heb je het zelf naar gemaakt.'
    Ik voel me schuldig, ik wil helemaal niet dat hij gaat, ik wil hem zoenen. Maar het is beter zo, hou ik mezelf voor.


    everything, in time

    James Menson
    Er gleed een traan van me wang en ik keek naar beneden. Het leek me best vet een vrije val te maken. Vooral nu; maar eigenlijk wou ik nog wel doorleven. Ik bedacht me; wat zou er eigenlijk aan de andere kant zijn. Ik zal straks eens kijken. Ik stapte uit het niets haar kamer in. Zonder woorden. Ik staarde haar diep aan. 'Ik ging pas weg toen je me niet meer nodig hand.' Ik staarde naar een sneeuwbol die ik der ooit had gegeven. Hij was eigenlijk van mijn vader geweest. Maar agh. Ik keek naar haar. 'Hoe kun je beweren dat je van me houdt, als je iemand die mij niet mag iets slecht over mij zegthet gelijk geloofd. Ik heb je niet veranderd. Jij hebt jezelf veranderd. Omdat één of andere 'vriend' van je, je kei hard backstabde. Je hebt jezelf harder opgesteld. Misschien te hard. Ik vind het verder een prima idee; terug socialer te worden. Je was altijd heel lief.' Ik zuchtte, 'Maar het zou fijn zijn als je ook aardiger tegen mij kon doen. Want je moet niet denken dat je niet hard tegen mij bent geweest. ' Ik staarde in haar ogen. Ze moest eens goed weten, wie haar veranderd heeft.


    We're all mad here.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Je moet niet zo over Alessandrio praten, mannetje,' sis ik. 'Hij heeft me niet gebackstabt, hij drukte me met mijn neus op de feiten. En tegen jou ben ik altijd lief geweest, tenzij je dom was, maar dan verdiende je het ook, voor de rest was ik áltijd lief tegen je.' Ik blijf strak ik zijn ogen terugkijken. 'Bovendien mag Alessandrio je volgens mij best wel, als je niet zo raar had gedaan tegen Paige. Je hebt gewoon een freaking kort lontje en ja, dan wordt hij ook boos, jouw probleem dan toch!'


    everything, in time

    James Menson
    'Dom kind, ik heb het niet over gister. Maar je bent je alles vergeten hé. Hoe hij tegen je ging doen toen ik kwam. ' Ik legde mijn mond naast haar oor. 'Ik heb je veranderd, natuurlijk. Ik heb hem jaloers gemaakt, waardoor hij zijn rug naar je keerde. Waardoor hij je liet vallen als een baksteen. ' met die woorden duwde ik haar op de grond. 'Pff raad eens wie je toen opving. Na die dag was ik pas je vriendje. En ík herriner mij die dag nog. ' Het deed me pijn haar zo te zien; maar op het moment deed alles pijn. 'Succes met je vriendje, laten we hopen dat ie je niet weer laat vallen he.' Ik stapte in het raam kozijn en maakte me klaar om op mijn hyperion te stappen. Maar door een schok verloor ik bijna mijn evenwicht. Ik slikte en staarde naar beneden. Oké, ik was bijna tot mijn doodgevallen.


    We're all mad here.

    Lolita Stormbreeze
    Geschrokken kijk ik naar Alessandrio, die tegen me uitvalt. Mijn mond zakt open en ik merk dat de lolly valt, die ik gelukkig nog net kan opvangen. "Ik.. Ze.." Ik bal mijn handen tot vuisten en pers mijn lippen op elkaar. Niemand heeft het recht zo tegen me te praten, behalve Ashlee misschien. "Ik let verdomme niet op van die posters! Ik heb een leven, ik heb geen tijd om al die gezichten uit mijn hoofd te leren! En, en.. En toen ik vertelde dat ik van The Sphere kwam bleef ze heel rustig. Ze zei dat SkyPirates vieze onderkruipsels waren! Ik heb goed opgelet dat ze me niet zou vergiftigen, en ik heb mijn handschoen de hele tijd aan gehad. Ik was voorbereid voor het geval dat ze een SkyPirate was, maar ik herkende haar gewoon niet. Ik heb wel wat beters te doen dan me bezig houden met het signalement van iedere SkyPirate uit mijn hoofd te leren! En als je haar zo graag wil vermoorden, grijp je kans zou ik zeggen! Ze zijn hier vlakbij." Als ik klaar ben met praten kijk ik Alessandrio nog even aan. Dan neem ik de lolly in mijn mond en draai me om om mijn handen te wassen en een nieuwe lolly te halen. Stomme Alessandrio met zijn stomme stommigheid en zijn stomme opmerkingen.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    Met een pijnlijk gezicht blijf ik op de grond zitten. Ik zeg niets meer tegen James. Hij liegt. Toch? Ik bedoel, Alessandrio zei dat hij vroeger mijn beste vriend was en James me veranderde en James zegt hij me juist opving omdat Alessandrio me liet vallen, die jaloers was op James. Och jezus, ik snap het niet meer. Wie moet ik nou geloven? Ik kan het me beide niet meer herinneren. 'Kijk uit!' gil ik panisch als James bijna valt. Ik wil niet dat hij valt, ergens had hij gelijk, hoe kan ik nog van hem houden, als ik Alessandrio direct geloof? Zou hij tegen me hebben gelogen? Maar hij kreeg mijn vader wel rustig. 'Ga,' fluister ik tegen James, die nog op de reling staat. Vervolgens sta ik zelf op, au, mijn rug, en loop terug naar waar ik Alessandrio voor het laatst zag. 'Paige, terug naar je cel,' zeg ik koel. Lola was zo te zien al weg, ach, dat kind kon ik nu ook maar beter niet tegenkomen.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2011 - 19:37 ]


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik haalde diep adem en kalmeerde terug. Oké, kalm Alessandrio. Je krijgt je kans nog wel. Ik keek even naar Ash en dan naar Paige.
    "Paige, doe wat ze zegt. Ik kom straks nog wel even langs,"
    Toen ze weg was, keek ik even nieuwsgierig naar Ash.
    "Ash, wat is er?"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson
    Toen ze weg was draaide ik me om. Ik haalde de Hyperion naar binnen en sloot het raam. Ik nam plaats op haar bed en slikte. Ik kon niet gaan; niet nu. Ik sloot mijn ogen en wachtte tot ze vanavond terug zou komen.


    We're all mad here.

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Lola en Alessandrio vielen behoorlijk tegen elkaar uit, verbaasd keek ik anar hun. Nooit geweten dat zij zo kattig kon zijn. Plots kwam Ashlee ook weer terug, ze leek alles behalve blij, wat was er met de vriendelijke Ashlee van net gebeurd..? 'Paige, terug naar je cel,' zei ze koel en Alessandrio zei me dat ik moest doen wat ze zei. Ik zuchtte zachtjes en stond op. "Ja," mompelde ik. Ik stak mijn handen in mijn zakken en liep weg, wat konden dingen toch veranderen van het een op het andere moment.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Ik ben door de war,' zeg ik bloedserieus. 'James was net in mijn kamer en die zij dat jij mij hebt laten vallen omdat je jaloers was op James, niet dat ik jou heb laten vallen. En ik snap het niet. Heb je mij laten vallen? Want als dat zo is, is het fout. Dan is het een lelijke streek om mij aardig proberen te krijgen, heel lelijk. En je weet wat er met mensen gebeurd die lelijke streken doen, right?'


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik knipperde met mijn ogen en keek haar aan. Zat die James nu ookal te liegen!?
    "Ja, ik was jaloers. Daar heeft hij gelijk in. Ik was jaloers omdat ik altijd alles voor je had betekent en nu opeens was ik nog niet goed genoeg om je voeten te kussen. Maar ik zweer het, Ashlee, ik heb je nóóit maar dan ook nooit laten vallen. Ik ben er altijd voor je geweest. Alleen, je kwam niet meer naar mij toe als er wat was. Je ging naar James en zijn mooie woorden,"
    Ik rechtte mijn rug en keek haar aan.
    "Maar als je denkt dat ik tegen je zou liegen, moet je maar weer terug naar je James rennen. Dan hoef het voor mij niet meer,"
    Ik draaide me om en begon weg te wandelen. Nu had ze me echt pijn gedaan door me zo te beschuldigen.


    Nobody ever said I was sane, my love.