• Deel 1

    Het broeikaseffect heeft toegeslagen; maar niet zoals de wetenschappers hadden verwacht. Delen van de wereld missen en alles ligt nu uit elkaar. De aarde bestaat enkel uit stukken land, die ergens los rond vliegen. Één man – de corrupte Tjerkov- probeert, na zijn succesvolle wereldovername, macht over het hele universum te krijgen. Er is waternood, armoede en er dreigt een nog grotere economische crisis te komen. Een paar mensen, voegen zich bij het verzet. Zij heten ‘Skypirates’( of S.P.O. (SkyPirates Official)). S.P.O. is begonnen door de nu oude man; Jake Menson. Maar zodra Jake vermist is, komt er niks meer van. De Skypirates blijven aan de grond tot meer mensen zich aansluiten en ze overhalen Jake te redden.






    Skypirates - Addison - JamieLynn - Catheryn - Tholomew en Daniels - Locke
    Spheres (Mensen van Tjerkov)- James- Alessandrio - Ashlee - Paige- Lola - Drake
    Random andere mensen -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 19:34 ]


    We're all mad here.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik knikte.
    "Nee, natuurlijk. De Hyperions zullen nu wel gereed zijn,"
    Ik stond glimlachend op en gebaarde haar me te volgen. Ik leidde haar via een omweg naar de staanplaats. Als we iemand tegenkwamen of ze zag iets, viel ik meteen door de mand.
    Eens in de staanplaats, liep ik naar de ene Hyperion die er nog stond. James had de tweede mee en de derde stond aan de andere kant van het huis.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Lolita Stormbreeze
    "Mooi." Ik sta op en loop achter haar aan. Het hele huis ziet er gezellig uit, al is het niet erg luxueus. De Hyperion waar ze me heen brengt ziet er anders uit dan die van ons, maar ik ga er van uit dat het een ouder model is. "Dus, hoe doen we het? Ga ik achterop, of zal ik Tjerkie's mensen vragen de Hyperion terug te brengen als ik ben aangekomen?"

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    "Ik breng je wel even. Ik moet toch nog ergens heen," antwoordde ik glimlachend.
    Ik zette me op de Hyperion.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Lolita Stormbreeze
    "Oke, je weet waar het is, neem ik aan? Nouja, het zou in ieder geval niet moeilijk te vinden zijn, zo snel gaan we nou ook weer niet vooruit." Ik ga achterop zitten en al snel vertrekt ze. Omdat ik deze keer geen helm op heb kan ik mijn lolly in mijn mond houden en wappert de wind wild door mijn haren. Dan schiet me ineens iets te binnen. "Waarom was James zo straks eigenlijk bij jullie?"

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik slikte en haalde diep adem. Nu moest ik oppassen, dat ik hem ook niet in de problemen bracht.
    "Euhm, hij bezoekt ons af en toe. Je weet wel, om ons op de hoogte te houden. En ook, sommigen van ons weten wel wat af van de Skypirates,"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Lolita Stormbreeze
    "Ah, oke. Vreemd, daar heb ik hem nooit over gehoord." Ik kijk naar de rotsblokken die voor bij vliegen en ben blij dat ik zo weer thuis ben. "Het zou niet lang moeten duren, we waren hier best dichtbij."

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    "Ja, het is nogal top secret. Dus het zou helpen als je het tegen niemand vermeldde. Het zou ons veel schade kunnen berokkenen,"
    Ik zette haar af op voor het hoofdkwartier van The Sphere. Ik slikte even toen ik het grote gebouw zag. Ik had nu zo'n zin om het te laten ontploffen ofzo. Terwijl ze afstapte, perste ik een glimlach op mijn gezicht.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Lolita Stormbreeze
    Ik knik, ook al kan ze dat niet zien. "Is goed." Ik stap van de Hyperion af en schud haar hand kort. "Dankjewel, Jamie. Misschien tot later." Ik zwaai nog even en draai me om, om Ash te gaan zoeken. Iets aan Jamie zat me niet helemaal lekker, maar ik kan mijn vinger er niet opleggen. Ach, ze heeft me niet aangevallen, dan was ze nu al verleden tijd geweest. Ik grijns gemeen en durf eindelijk mijn handschoen uit te trekken. "Ashlee? Joehoe? Ashlee?" Ik huppel al roepend door de gangen, tot ik haar in de eetzaal zie staan. "Ash! Daar ben je!" Ik spring vanachter op haar, ook al weet ik dat ze daar een hekel aan heeft, en geef haar een stevige knuffel. Dan laat ik haar los en ik haal de lolly uit mijn mond. "Er is zoveel gebeurd! Ik was weg met de hyperion toen-.." Ineens merk ik de twee andere figuren op. "Huh, wat is er aan de hand? Waar is James en waarom praat je met hen?"

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Oké, pfieuw, dan is het goed.' Nogmaals kijk ik van de een naar de ander. Ze zien er .. anders uit.
    Plotseling word ik vanachter besprongen, waardoor ik het uitgil. 'Verdomme, Lola!' Denk aan Alessandrio. 'Ik schrik me dood als je dat doet, joh,' zeg ik met een rustige glimlach. Ik wil naar haar verhaal luisteren, tot ze zichzelf onderbreekt. 'Alessandrio ken je toch zeker wel? En dit is Paige, eigenlijk een gevangene, maar ze is best aardig hoor. James is bij de Skypirates, ik leg het zo allemaal wel uit. Ik ben nieuwsgierig naar wat er is gebeurd toen je ging vliegen!' eigenlijk ben ik dat helemaal niet, Lola verteld op zo'n vervelende, überblije manier. 'Maar eerst wil ik je wat vragen: ben je alleen met mij bevriend om in een goed blaadje bij mijn en mijn vader te komen, of omdat je bang voor me bent?' mijn gezicht toont zo min mogelijk emotie.


    everything, in time

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Plots kwam een ander meisje erbij, als ik het me goed herinnerde heette ze Lolita of Lola.. Iets in die richting. Wie ze dan ook was, ze bezorgde Ashlee een hartaanval. Ze vroeg waarom ze met ons sprak, ik was dat neerbuigende gedrag wel gewend, maar dat betekende niet dat ik het niet liever anders had. Ashlee stelde ons voor en ik bleef wat ongemakkelijk zitten, als ik een plek had om naar toe te gaan was ik zeker weten vertrokken, ik voelde me niet zo op me gemak meer met al die starende blikken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lolita Stormbreeze
    Ash klinkt anders.. Veel rustiger dan eerder. "Ja, ja, ik ken ze wel, maar normaal spreek je nooit met anderen, vandaar. Maar wat zeg je? James bij de SkyPirates?" Ik vernauw mijn ogen, maar Ash praat al weer verder. Verbaasd luister ik naar haar vragen. "Ash, jeetje, wat is dat nou weer voor vraag? Zo laag ben ik nu ook weer niet. En bang ben ik soms wel voor je, maar dat is toch ook je bedoeling als je boos op me bent." Ik haal mijn schouders op en kijk haar aan. "Ik kan het goed met je vinden, daarom ga ik met je om." Weer werp ik even een blik op Paige en Alessandrio. Waarom zijn ze hier nog steeds? Was Ash echt met ze aan het praten? "Hoe dan ook, ik ben gecrasht. Niet boos worden, maar die hyperion staat nu aan de hemelpoort. Hoe dan ook, ik wilde hulp zoeken, en toen kwam ik bij een klein huisje met allemaal mensen. Eerst dacht ik dat ze bij de Skypirates hoorden, maar dat meisje leek wel aardig. Oja, en ik zag James er net wegvliegen, ik had het idee dat hij hier weer heen ging. Het meisje zei dat hij hen wel vaker opkwam zoeken ofzo.." Ik sla mijn vrije hand voor mijn mond. "Oeps, dat was volgens mij geheim. Achja, jou kan ik wel vertrouwen." Ik neem een hap adem om weer verder te vertellen. "Toen heb ik water van haar gekregen en heeft ze me hier weer heen gebracht. Oja, en er was een man bijna doodgegaan. Maar die leeft volgens mij weer. Maar als jij zegt dat James naar de SkyPirates ging.. Waren dat dan SkyPirates? Dan had ik ze beter meteen vermoord.." Ik stop de lolly in mijn mond en kijk Ash trots aan. Dat heb ik goed uitgelegd.

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik luisterde naar Lolita's relaas en fronste even.
    "Wacht, hoe zag dat meisje eruit?" vroeg ik nieuwsgierig.
    Enkele verkenners hadden ooit foto's genomen van een groot deel van de Skypirates. Ik kende ze vanbuiten, zo wist ik perfect wie ik de nek kon omwringen als het nodig was. Als het meisje uit Lolita's verhaal op één van hen leek, was er geen twijfel mogelijk.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Soms ben jij echt zo dom hè! Je zou SkyPirates toch al moeten herkennen intussen? Schaam je!' Fack het lief zijn, hier kan ik niet tegen. Lola heeft vriendelijk gedaan tegen de vijand. En .. wacht, zei ze dat James hierheen kwam? Ik stop abrupt met denken. 'Praat jij maar met Alessandrio en beschrijf het meisje zorgvuldig, dan ben ik kijken of ik James al ergens zie.'
    Het eerste waar ik besluit te zoeken was mijn kamer en warempel, meteen raak. Daar vliegt hij, op een Hyperion, direct naast mijn raam. Ik open het raam. 'Wat doe jij nou hier? Als iemand je ziet ben je dood, gek!'


    everything, in time

    James Menson
    Ik trok een wenkbrauw op, 'Weetje dat me dat op het moment het minste boeit van alles?' Ik zuchtte. 'Ook vrolijk me te zien?' Ze kon zo heerlijk aardig zijn; niet dus. 'Je was toch bezig met een spoedcursus aardig.' bromde ik. Ineens bedacht ik me, ik was hier niet voor ruzie. 'Sorry Ash,' Ik haalde diep adem en raapte mijn moed bij een. 'Ik moest je gewoon nog even zien, ik kan niet zonder je.' Ik slikte en raakte gespannen. Mijn lichaam stond strak in afwachting op haar reactie.


    We're all mad here.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Ik ben nog maar net bezig hoor,' kaats ik terug. Ik probeer mijn gezicht strak te houden als hij zegt dat hij niet zonder me kan en zucht. 'Ik wel zonder jou. Echt, ik hou enorm veel van je, maar je bent niet goed voor me. Daar heeft Alessandrio me prima op gewezen. Daarbij ben je over gestapt naar de Skypirates en je weet dat ik dat niet kan maken tegenover mijn vader.' Ik zet een stap minder ver bij het raam. 'Kom anders binnen, dat ding past vast wel door het raam. Of niet, dat zien we vanzelf wel.'


    everything, in time