• De stelling van vandaag luidt:
    Een wereld zonder religie is een betere wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Bear schreef:
    Oneens, ik denk dat veel mensen iets nodig hebben om in te geloven.En als ze dat niet hebben dat ze de moed zullen opgeven.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Oneens, een religie geeft vaak het gevoel dat je ergens bijhoort, en dat is heel belangrijk voor mensen (:


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Op sociale wijze eens, maar sommige mensen hebben echt wat aan hun geloof gehad...


    Today will be Girl's Day party with you~

    waar, religie is er enkel voor macht en politieke redenen, maar desondanks zouden er nog steeds oorlogen komen. Maar dan kunnen er al een geluk geen Martelaren meer zijn/ komen


    Life is a bitch, but make sure that bitch is beautiful

    XxemogirlxX schreef:
    (...)

    Die reactie verwachte ik dus..
    Je geloofd in God, maar moest iemand zeggen dat ze hem gezien hebben, geloof je het niet.. Dan vraag ik me af: "Is er wel een God?" , want veel bewijzen zijn er niet?

    God heeft gezegd dat de mens geen bewijzen moet zoeken, want wij zijn namelijk zo geschapen dat dat onmogeijk is voor ons. Zo intelligent is de mens niet. God zegt ook; ik wil dat jullie in me geloven zonder enig bewijs. Kortom; we moeten er gewoon op vertrouwen. En mensen die het niet geloven hebben weer geen bewijs dat dit niet zo is?


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Prim schreef:
    Onens, Religie geeft mensen hoop. Het is waar dat er oorlog om gevoerd wordt, maar er zal altijd oorlog zijn

    ja, ik geef je gelijk. Mensen voeren oorlog om religie, maar al bestond er niets zoals religie, mensen zouden wel wat anders vinden om oorlog te voeren. Sommigen die het met deze stelling eens zijn, denken bij oorlog/geweld aan religie, maar vergeten de andere dingen waarom oorlog wordt gevoerd.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Atmosphere schreef:
    Eens én oneens.
    Iedereen mag zijn/haar mening hebben over wat er is na de dood, waar het toch vaak op gebasseerd is, maar veel religie's zijn compleet onzin, gemaakt om mensen bang te maken / voor te liegen. Mensen mogen geloven wat ze willen als ze het maar geen andere mensen opdwingen en geen andere mensen er pijn mee doen -kuch- sommige moslims -kuch-, dus, ja, het zou misschien béter zijn van niet, maar uiteindelijk denkt iedereen toch anders over bepaalde dingen, dus komen er wel reliegies.


    blijf van mijn koekie af,Danie! :D

    Atmosphere schreef:
    Eens én oneens.
    Iedereen mag zijn/haar mening hebben over wat er is na de dood, waar het toch vaak op gebasseerd is, maar veel religie's zijn compleet onzin, gemaakt om mensen bang te maken / voor te liegen. Mensen mogen geloven wat ze willen als ze het maar geen andere mensen opdwingen en geen andere mensen er pijn mee doen -kuch- sommige moslims -kuch-, dus, ja, het zou misschien béter zijn van niet, maar uiteindelijk denkt iedereen toch anders over bepaalde dingen, dus komen er wel reliegies.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Oneens, natuurlijk zijn er oorlogen geweest om religie, maar voor mij en veel andere mensen weerhoudt het je juist van het doen van slechte dingen. En probeer je je meer in te leven in anderen. Ik denk dat het belangrijk is dat iedereen zijn eigen visie mag hebben, zonder daarbij anderen "lastig te vallen". Een religie verbieden of minachten is ook geen succes, kijk naar de Tweede Wereldoorlog. Wanneer je dat wat belangrijk is voor mensen van ze probeert af te nemen, heb je volgens mij pas echt een probleem.

    Bovendien is religie ook vaak niet de echte reden voor oorlog, maar is er een andere onderliggende reden.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2011 - 19:14 ]


    I believe they can take anything from me, but they can't succeed in taking my inner peace from me.

    Eens, het zal een hoop conflicten uit de wereld helpen. Religie is iets wat een hoop conflicten veroorzaakt. De meeste oorlogen die spelen gaan over religie. Zonder religie zou die hele holocaust in de tweede wereldoorlog heel anders uitgepakt kunnen hebben.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Nog steeds oneens, zelfs nadat ik alles gelezen heb. Als er al geen oorlog is om religie, dan vechten ze wel voor macht of land. Oorlog zit nu gewoon eenmaal in onze natuur, hoe slecht dat ook klingt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens.


    Caution first, always.

    Charade schreef:
    Eens, het zal een hoop conflicten uit de wereld helpen. Religie is iets wat een hoop conflicten veroorzaakt. De meeste oorlogen die spelen gaan over religie. Zonder religie zou die hele holocaust in de tweede wereldoorlog heel anders uitgepakt kunnen hebben.


    Volgens mij helpt het juist geen moer. Neem nu de kruistochten als voorbeeld. Het echte doel was eens lekker geen plunderen, maar ze pakten het in als een heilige oorlog om Jeruzalem te gaan bevrijden. Dus ze deden maar alsof dat religie de oorzaak was.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Eens.


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Oneens, oneens, oneens!

    Godsdiensten hebben allemaal regels, maar de grootste van allemaal is vriendelijk zijn voor elkaar.

    Als je echt gelooft in je God hou je je ook echt aan de regels. Mensen zonder godsdiensten hebben nix om in te geloven en dat hen overtuigt goed te zijn!