• Na aanleiding van dit topic,
    Hoe zien Belgen Nederlanders?
    Over het innerlijk en uiterlijk!


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Marshmellow schreef:
    Nou eerlijk vind ik ze nogal arrogant en luidruchtig :$.
    En ook vrij open, jullie durven veel onder elkaar vertellen, terwijl de Belg iets meer gesloten is.
    Qua uiterlijk, 'k weet niet hoe, maar jullie kunnen soms een typisch 'Nederlands' hoofd hebben waardoor je al direct kan zeggen 'dat is een Nederlander!' vind ik :'D. Ik kan niet beschrijven hoe dat er uit ziet, maar ja k weet niet. :'D


    "Fifty shades of fucked up" ~ Christian Grey

    mensen die apnormaal lang zijn, gierig, blond en enorme luide stem.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 19:10 ]

    cule schreef:
    Lol, ik vind dit soort topics echt doelloos. Alsof alle Nederlands hetzelfde zijn, please. En jullie Belgen noemen ons alleen maar arrogant, luidruchtig enzo zodat jullie zelf in een beter blaadje komen :W


    ik denk er precies hetzelfde over_O_

    Ik haat stereotypes


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Arrogant, assertief en totaal niet bescheiden.
    En het typische hollands uiterlijk. (Serieus, kan aan iemand zien dat hij/zij uit NL komt) ze (de meisjes) zijn meestal groter en steviger gebouwd en hebben blond haar en een lichte huid. (in de meest uitgesproken nederlands uiterlijk categorie)


    Get outta my head!

    Ik heb een deel Nederlanders al ervaren als arrogante, gierige zakken of zoals van die typische tutjes (maar deze zijn er evenzeer in België). Een ander deel Nederlanders heb ik al ervaren als ongelooflijk vriendelijke, gastvrije en vrijgevige mensen.
    Ik vind wel dat Nederlanders vaak een typisch uiterlijk hebben dat je overal kan herkennen en je hoort hen echt overal. (cat)

    cule schreef:
    Lol, ik vind dit soort topics echt doelloos. Alsof alle Nederlands hetzelfde zijn, please. En jullie Belgen noemen ons alleen maar arrogant, luidruchtig enzo zodat jullie zelf in een beter blaadje komen :W

    Lol, wat is dit nou voor een bullshit? :'D In het andere topic spreken de Nederlanders nét zo over ons?

    Bronte schreef:
    Ik vind Nederlanders een verschrikkelijk accent hebben


    Ik vind het eigenlijk best grappig dat dit gezegd wordt, gezien écht Nederlands accentloos is. Voor de rest hebben wij net zo veel accenten in Nederland als dat er in België bestaan, dus je zult op dat punt heel wat specifieker moeten zijn -net als andersom trouwens- Daarbij komend, dat écht plat Drents bv heel erg lijkt op accenten die ook in België bestaan.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 20:32 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)

    Ik vind het eigenlijk best grappig dat dit gezegd wordt, gezien écht Nederlands accentloos is. Voor de rest hebben wij net zo veel accenten in Nederland als dat er in België bestaan, dus je zult op dat punt heel wat specifieker moeten zijn.

    Ik denk dat er gewoon bedoelt wordt dat het Nederlands van in Nederland andere klanken heeft (zoals de G en zo) dan het Nederlands in België (:

    Evaporate schreef:
    (...)
    Ik denk dat er gewoon bedoelt wordt dat het Nederlands van in Nederland andere klanken heeft (zoals de G en zo) dan het Nederlands in België (:


    Heb het ook nog aangepast nadat jij het quotte x] Maar sowieso lijkt het accent dat mijn oma heeft in België heel erg op het accent dat mijn oma in Nederland heeft als ze dus écht plat praat. Dus als je uit gaat van één accent, dan slaat het eigenlijk nergens op, gezien elk accent andere klanken heeft, ook in Nederland. Ik vind het net zo belachelijk dat mensen in dat andere topic zeggen dat ze het accent van de Belgen irritant vinden, gezien er in Nederland soortgelijke accenten bestaan en geen enkel accent hetzelfde is x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik lijk gewoon totaal niet op een Stereotiep Nederlander, haha :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Prudence schreef:
    Ik lijk gewoon totaal niet op een Stereotiep Nederlander, haha :'D



    Ik ben compleet het tegenovergestelde in rl ;x


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    (...)


    Ik ben compleet het tegenovergestelde in rl ;x

    Ik ook, haha. Het enige wat dan nog wel 'Nederlands' is, is mijn lengte :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat ik op vakantie ervaar is dat Nederlanders heel luidruchtig zijn. Maar ondertussen ken ik zoveel NL'ers hier op Q en heb ik geen algemeen beeld over hen. Sommige mag ik en sommige niet. Net als Belgen, dus. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Prudence schreef:
    Ik lijk gewoon totaal niet op een Stereotiep Nederlander, haha :'D

    Oh dan moeten wij echt niet meeten (no_chears) Ik ben blijkbaar wel echt een Nederlander :'D


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Oh dan moeten wij echt niet meeten (no_chears) Ik ben blijkbaar wel echt een Nederlander :'D

    Nou-eeeen. Wat kan mij dat nu schelen (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'