• Na aanleiding van dit topic,
    Hoe zien Belgen Nederlanders?
    Over het innerlijk en uiterlijk!


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Lol, als jullie naar Quizlet gaan op de computer, typen de belgen dan ook: Quizlet.be?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Poseidon schreef:
    (...)
    Lees ook wat eronder stond plox.
    er stond 'Met 'we' bedoel ik niet iedereen, maar de meesten.'
    Thanks alot bijdehandje.'

    "De meesten", hoe weet jij dat? Waar baseer jij die kennis op? Ken jij iedere Nederlander persoonlijk? Nee. Shut it then.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 17:31 ]


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    (...)
    "De meesten", hoe weet jij dat? Waar baseer jij die kennis op? Ken jij iedere Nederlander persoonlijk? Nee. Shut it then.


    +10

    Meddows schreef:
    (...)
    "De meesten", hoe weet jij dat? Waar baseer jij die kennis op? Ken jij iedere Nederlander persoonlijk? Nee. Shut it then.

    Ik ken genoeg mensen, en ik had het niet over heel nederland maar over de mensen die ik persoonlijk ken.


    your eyes are like stars in the night.

    echt een iritant accent

    slowpoke schreef:
    (...)

    =_=

    ow; en ik ben 100% nederlandse; maar ik ben niet blond en heb geen blauwe ogen.
    ik heb geen sproeten en ben niet luidruchtig. ik hoor dus niet bij de stereotype's (:

    Ooit gehoord van 'n grapje? 8)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Meddows schreef:
    (...)
    "De meesten", hoe weet jij dat? Waar baseer jij die kennis op? Ken jij iedere Nederlander persoonlijk? Nee. Shut it then.

    En jij kent wel de meesten om te bewijzen dat het niet zo is vermoed ik?
    Komop, mening tegen mening. Wint toch niemand, dus hoeft ook geen discussie.=)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 17:56 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Wat zijn we weer lekker aardig tegen elkaar. (cat) ~no affence~

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 17:59 ]

    Mag ik als Nederlander ook een oordeel vergen? nederlanders zijn vrij open mensen en ze zijn wat lomper dan belgen. belgen zijn wat meer ingetogen. nederlanders zijn recht voor de bek en laten hun mening horen. Soms kun je dit als arrogant of luidruchtig opvatten omdat sommigen het in het extreme zijn. Over dat gierig zijn, dat is net zo'n vooroordeel als dat alle belgen dom zijn.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Marshmellow schreef:
    (...)
    En jij kent wel de meesten om te bewijzen dat het niet zo is vermoed ik?
    Komop, mening tegen mening. Wint toch niemand, dus hoeft ook geen discussie.=)

    Ik beweer dan ook niet dat "de meeste Nederlanders" zus of zo zijn. Dat wilde ik even duidelijk maken, aangezien het blijkbaar nodig was me gelijk bijdehand te noemen.


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    (...)
    Ik beweer dan ook niet dat "de meeste Nederlanders" zus of zo zijn. Dat wilde ik even duidelijk maken, aangezien het blijkbaar nodig was me gelijk bijdehand te noemen.

    Mijn excuses dan, over dat bijdehand had ik eventjes over gelezen =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik vind Nederlanders een verschrikkelijk accent hebben


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    Ik vind Nederlanders een verschrikkelijk accent hebben

    Hoe praten wij dan voor jullie? :"D


    your eyes are like stars in the night.

    ik hou van nederlanders. Hallooo, ik ben al 3 maand met n halve nederlander samen en ik vind het zalig om met hem in nederland te zijn! de oudere mensen zijn daar veel vriendelijker dan hier, maar over de jongeren die we op straat tegenkomen, zal ik maar zwijgen. (want het waren van die typische jump en mooiboys en dushisletjes --')


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Wel vriendelijke mensen,maar inderdaad opener dan belgië. Ze zeggen sneller hun mening en dat maakt hun dan weer( soms) arrogant. Ook durven ze volgens mij meer en sneller hun style vb: punker enz. te tonen, in België ookwel, maar je ziet het veel minder vooral in de kleinere steden. Wel hebben jullie of toch de meeste zo van die ogen en dan denk ik direct' ja,nederlanders' En natuurlijk de taal en dan meerbepaald door de accenten en de andere woorden voor hetzelfde.