• Na aanleiding van dit topic,
    Hoe zien Belgen Nederlanders?
    Over het innerlijk en uiterlijk!


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Nederlanders zijn veel socialer en vriendelijker dan Belgen, vind ik. Nederlanders zeggen op straat altijd 'hoi' tegen elkaar, ook tegen mensen die ze niet kennen. Probeer dat hier in België, en je bent een pedofiel. :'D
    Maar Nederlanders zijn ook wel luider dan Belgen. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Directioner schreef:
    (...)

    Zo voel ik mij dus ook in dat andere topic.

    Tja, iedereen heeft zijn mening. Als ik sommige dingen bij dat andere topic lees denk ik ook van what the fuck.


    We accept the love we think we deserve.

    Prudence schreef:
    (...)
    Ik kijk nooit Friese serie's D: Nouja, alleen Baas Boppe Baas.

    Oh ja, dat heb ik ook een tijdje gekeken! Maar toen was 't afgelopen =( Ik weet niet of de afleveringen voorbij waren, of dat ze gewoon niks meer hadden opgekocht om ondertitels onder te zetten.


    “Love is a contradiction.”

    Sneasel schreef:
    Nederlanders zijn veel socialer en vriendelijker dan Belgen, vind ik. Nederlanders zeggen op straat altijd 'hoi' tegen elkaar, ook tegen mensen die ze niet kennen. Probeer dat hier in België, en je bent een pedofiel. :'D
    Maar Nederlanders zijn ook wel luider dan Belgen. (:

    Hahah rofl, hier groet inderdaad iedereen elkaar. Ook als je op een fiets zit. Echt grappig, maar het kan soms ook irriteren hoor.


    We accept the love we think we deserve.

    Sneasel schreef:
    Nederlanders zijn veel socialer en vriendelijker dan Belgen, vind ik. Nederlanders zeggen op straat altijd 'hoi' tegen elkaar, ook tegen mensen die ze niet kennen. Probeer dat hier in België, en je bent een pedofiel. :'D
    Maar Nederlanders zijn ook wel luider dan Belgen. (:

    Rofl, dat klopt niet echt want hier zeggen wij ook altijd goeiedag of zo tegen mensen die voorbij komen.

    Ik heb even snel wat door dit topic gescrolled en ik schaam me eigenlijk best wel als Nederlander nu. :"D
    Het klopt wel wat jullie zeggen, want we* zijn wel degelijk luidruchtig en vaak ook arrogant en egoïstisch. Ik denk dat Nederland wat meer van de Belgen moeten overnemen want ik vind jullie eigenlijk wel een heel sympathiek volk, om het zo maar even te zeggen. c:

    * Met 'we' bedoel ik de meesten, en dus niet iedereen.


    your eyes are like stars in the night.

    Luidruchtig o.o

    En ik weet niet, jullie hebben iets typisch. Als ik mensen zie lopen op reis, kan ik meteen zeggen wie er in Nederland woont en wie niet :Y)


    Never run out of reasons to smile...

    Goh... Zoals velen zeggen luidruchtig en arrogant. Gierig ook wel. Nederlanders zijn wel spontaner dan Belgen, denk ik. Verder stel ik me allemaal blonde mensen met klompen voor die kaas aan het eten zijn. Haha.

    Maar volgens mij klopt er niet zoveel van hoor, uiteindelijk verschilt men van persoon tot persoon en niet van volk tot volk. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Poseidon schreef:
    Ik heb even snel wat door dit topic gescrolled en ik schaam me eigenlijk best wel als Nederlander nu. :"D
    Het klopt wel wat jullie zeggen, want we* zijn wel degelijk luidruchtig en vaak ook arrogant en egoïstisch. Ik denk dat Nederland wat meer van de Belgen moeten overnemen want ik vind jullie eigenlijk wel een heel sympathiek volk, om het zo maar even te zeggen. c:

    * Met 'we' bedoel ik de meesten, en dus niet iedereen.

    Arrogant? Egoistisch? Jij woont wss in Rotterdam of Amsterdam ofzo, want in Brabant/Limburg is dat dus echt niet aan de orde. ;")


    ars moriendi

    Ik vind Nederlanders nogal arrogant en onwetend overkomen. Ik had ooit een gesprek met een Nederlander over school, en hij reageerde super verbaasd toen ik zei dat we het vak Nederlands hadden. Zo van: 'Heb jij Nederlands? Maar je woont toch in België, daar praat je toch Vlaams?' Dat vond ik nogal.. dom. :'D
    Maar gelukkig ken ik genoeg NL'ers die heel erg aardig zijn. (:

    Poseidon schreef:
    Ik heb even snel wat door dit topic gescrolled en ik schaam me eigenlijk best wel als Nederlander nu. :"D
    Het klopt wel wat jullie zeggen, want we* zijn wel degelijk luidruchtig en vaak ook arrogant en egoïstisch. Ik denk dat Nederland wat meer van de Belgen moeten overnemen want ik vind jullie eigenlijk wel een heel sympathiek volk, om het zo maar even te zeggen. c:

    * Met 'we' bedoel ik de meesten, en dus niet iedereen.

    Ik vind Nederlanders ook heel aardig, hoor. Alleen als ik hier soms lees hoe ze over belgen praten word ik gek. & ik erger me ook meestal aan het accent, een volwassene klinkt vaak als een kind. & ja, ik herken wel snel Nederlanders, gewoon aan hun uiterlijk. Dat blonde haar, die sproten en blauwe ogen. Maar als ze aardig tegen mij zijn, ben ik gewoon aardig terug.


    Save me from myself.

    Padalecki schreef:
    Goh... Zoals velen zeggen luidruchtig en arrogant. Gierig ook wel. Nederlanders zijn wel spontaner dan Belgen, denk ik. Verder stel ik me allemaal blonde mensen met klompen voor die kaas aan het eten zijn. Haha.

    Maar volgens mij klopt er niet zoveel van hoor, uiteindelijk verschilt men van persoon tot persoon en niet van volk tot volk. (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    EH- geen idee. De helft van mijn familie is Nederlands en de andere Belgisch, dus ik heb niet echt een 'mening' over de Nederlanders.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Prudence schreef:
    Gelukkig ben ik een Fries (joehoe)


    =_=

    ow; en ik ben 100% nederlandse; maar ik ben niet blond en heb geen blauwe ogen.
    ik heb geen sproeten en ben niet luidruchtig. ik hoor dus niet bij de stereotype's (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 15:03 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Meddows schreef:
    (...)
    Arrogant? Egoistisch? Jij woont wss in Rotterdam of Amsterdam ofzo, want in Brabant/Limburg is dat dus echt niet aan de orde. ;")

    Vooroordelen, ik woon in een klein plaatsje onder Den Bosch.


    your eyes are like stars in the night.