• gebruik ik mijn vriend voor geld :/.

    Mijn kinderbijslag komt later omdat ik dubbele krijg, omdat ik een tijd niet thuis woonde. Dus ik heb eerst geen geld, want mijn vader kan gewoon niks missen (schulden). Mijn vriend heeft mij de afgelopen maand een paar dingetjes gekocht die ik nodig had en wat geld geleend. Nu lopen zijn ouders achter mijn rug om tegen iedereen te klagen dat de relatie bij mij alleen om geld draait, wat dus compleet gelogen is :/.

    Ik ben zó pissig nu, ik zou volgend weekend naar mijn vriend gaan en daar slapen, maar daar heb ik nu dus ECHT geen zin meer in. Ze vragen mij niet eens meer wat er is, ze beweren van alles. Ik heb echt het gevoel dat ik ontzettende ruzie ga krijgen daar en tja, dan gooi ik mijn eigen ruiten dus in.

    Wat zouden jullie doen..? Ik kan zijn ouders het dus niet uitleggen want die geloven mij toch niet. Ik kan mijn vriend de eerste tijd geen cadeautjes kopen, ik heb zelf ook geen rooie cent meer. Hun geloven alleen dat het niet zo is als ik mijn vriend nu ga overladen met cadeau's. Maar HIJ wil dat geeneens. Godver, wat een teringzooi :/


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Kijk, als je vader zo'n ziekte heeft, dan kan je hulp vragen, begeleiding. In België kan het, ik ken mensen die dat doen. En als hij zijn zaken niet goed kan doen, dan zal jij het moeten doen.
    Ik betaal thuis ook alle rekeningen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    Ehm, hoe zit het dan met internet? Want je kunt wel op internet en op twitter en dat is ook niet gratis...
    Het is normaal dat die ouders achterdochtig worden. Maar het is nu eenmaal zo dat jongens voor hun lief moeten betalen, anders is het best ongemakkelijk. En kan je niet terecht bij sociaal hulp of zo?


    Ik denk dat tegenwoordig geen enkel huishouden meer bestaat dat geen internet heeft. School speelt daar ook een rol bij, of course. En dan zit ik ook wel eens op iets anders, want veel schoolwerk kan ik thuis maken.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    (...)

    Voor 12 euro kun je tweedehands jurkjes kopen. Dat maakt mij ook geen drol uit, maar ja. Als je 10 euro hebt, kun je niet iets kopen van 12 euro hé.

    Ik had het over 2 euro niet over 12. Ik weet ook wel dat er jurkjes van 12 euro bestaan :W En damn, doe even normaal. Ik zeg toch: ik ga af op wat je op twitter hebt gezet.


    -

    als je vriend niet denkt dat je hem gebruikt, is alles toch goed.
    zie dit voor: een test voor jullie relatie. gaat alles goed, zijn jullie perfect voor elkaar.


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Ik had het over 2 euro niet over 12. Ik weet ook wel dat er jurkjes van 12 euro bestaan :W En damn, doe even normaal. Ik zeg toch: ik ga af op wat je op twitter hebt gezet.


    Ik heb twee euro geleend, ik had zelf 10 euro.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik denk dat tegenwoordig geen enkel huishouden meer bestaat dat geen internet heeft. School speelt daar ook een rol bij, of course. En dan zit ik ook wel eens op iets anders, want veel schoolwerk kan ik thuis maken.

    Ja, maar als je niet eens dingen kunt kopen die je nodig hebt, wat dan met internet? Internet is geen basisbehoefte...


    Where there is a sea there are pirates...

    Voiceless schreef:
    (...)

    Ik heb twee euro geleend, ik had zelf 10 euro.

    Dat bedoel ik. Je hebt niet eens geld om zo'n jurkje te kopen, waarom doe je het dan.


    -

    Captain schreef:
    (...)
    Ja, maar als je niet eens dingen kunt kopen die je nodig hebt, wat dan met internet? Internet is geen basisbehoefte...


    Als ik thuis geen internet zou hebben, zou ik mijn school niet kunnen maken. Aangezien wij alles via internet in moeten leveren, de informatie voornamelijk van internet moeten halen. En ik moet met de bus naar huis, dus ik kan ook niet op school blijven om alles af te maken. En voor je het gaat vragen: de buskosten worden door de gemeente betaalt.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Captain schreef:
    (...)
    Ja, maar als je niet eens dingen kunt kopen die je nodig hebt, wat dan met internet? Internet is geen basisbehoefte...


    Ben ik het niet helemaal mee eens, sinds steeds meer dingen bijna dwangmatig via het internet afgehandeld (moeten) worden. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Genius schreef:
    (...)
    Dat bedoel ik. Je hebt niet eens geld om zo'n jurkje te kopen, waarom doe je het dan.

    Ik denk dat het met stress te maken heeft, dan heb je altijd zin om iets te kopen waar je geen geld voor hebt. ):

    En praat anders zelf met die ouders, zonder je vriend erbij, confronteer hen er gewoon mee.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Ik denk dat het met stress te maken heeft, dan heb je altijd zin om iets te kopen waar je geen geld voor hebt. ):

    En praat anders zelf met die ouders, zonder je vriend erbij, confronteer hen er gewoon mee.

    Nou ik niet hoor. :W


    -

    Dehumanized schreef:
    (...)

    Ben ik het niet helemaal mee eens, sinds steeds meer dingen bijna dwangmatig via het internet afgehandeld (moeten) worden. :')

    Als ik moet kiezen tussen internet of voedsel, dan kies ik voedsel. :')
    Ik denk dat mijn school dat wel zou begrijpen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Genius schreef:
    (...)
    Nou ik niet hoor. :W

    Veel mensen wel hoor, dat is een soort van afleiding.


    Where there is a sea there are pirates...

    Genius schreef:
    (...)
    Dat bedoel ik. Je hebt niet eens geld om zo'n jurkje te kopen, waarom doe je het dan.

    Omdat ze dus kleren nodig heeft. Het is niet zo vreemd om een jurkje te kopen, ook nog 2e hands. Dat doen heel veel tieners met niet al te veel geld niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Joh mensen, waarom doen jullie zo moeilijk? Ik weet ook hoe het is om weinig geld te hebben, al hebben wij dan geen schulden. Hoe dan ook, ik leende voor ik een vaste baan had ook wel eens een paar euro van bijv. mijn oma's of een goede vriendin - dan niet mijn vriend, want die woont hier niet eens :'] -
    En om de twee maanden kleding kopen is veel, maar af en toe heb je wel kleding nodig. Ook met weinig geld te besteden. En wat is er dan mis met een jurkje?
    Jacky, je kunt wel alleen op tweets afgaan, maar je kunt je ook proberen iets meer in te leven in de situatie.

    Of je nu in NL of België woont ... In beiden landen is hulp te krijgen voor mensen als je vader. Zelf weet ik niet precies waar je terecht kunt, maar waarom begin je niet bij de gemeente en vraag daar bij wie je voor hulp terecht kunt? Je hebt vaak ook recht op veel meer soorten bijstand dan je denkt, dus daar zou ik ook meer onderzoek naar gaan doen. :]
    Verder; Het komt wel goed. Uiteindelijk, al is het zwaar en rot, ben je met je vriend samen, niet met zijn ouders. Als het zo bedoelt is en jullie er voor vechten, komen jullie er zeker doorheen. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.