• gebruik ik mijn vriend voor geld :/.

    Mijn kinderbijslag komt later omdat ik dubbele krijg, omdat ik een tijd niet thuis woonde. Dus ik heb eerst geen geld, want mijn vader kan gewoon niks missen (schulden). Mijn vriend heeft mij de afgelopen maand een paar dingetjes gekocht die ik nodig had en wat geld geleend. Nu lopen zijn ouders achter mijn rug om tegen iedereen te klagen dat de relatie bij mij alleen om geld draait, wat dus compleet gelogen is :/.

    Ik ben zó pissig nu, ik zou volgend weekend naar mijn vriend gaan en daar slapen, maar daar heb ik nu dus ECHT geen zin meer in. Ze vragen mij niet eens meer wat er is, ze beweren van alles. Ik heb echt het gevoel dat ik ontzettende ruzie ga krijgen daar en tja, dan gooi ik mijn eigen ruiten dus in.

    Wat zouden jullie doen..? Ik kan zijn ouders het dus niet uitleggen want die geloven mij toch niet. Ik kan mijn vriend de eerste tijd geen cadeautjes kopen, ik heb zelf ook geen rooie cent meer. Hun geloven alleen dat het niet zo is als ik mijn vriend nu ga overladen met cadeau's. Maar HIJ wil dat geeneens. Godver, wat een teringzooi :/


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    StJimmy schreef:
    (...)
    Omdat ze dus kleren nodig heeft. Het is niet zo vreemd om een jurkje te kopen, ook nog 2e hands. Dat doen heel veel tieners met niet al te veel geld niet.

    Nou kijk, als ik geen geld heb om kleren te kopen dan koop ik het ook niet. Dan wacht ik tot ik weer geld heb (in haar geval kinderbijslag) en koop het dan. Je hebt heus nog wel kleren die je aan kan tot je geld voor dat andere hebt. Ik snap het gewoon niet.


    -

    Okee laat maar. Ik heb geen zin in gezeik enkel omdat ik mijn mening geef. :W

    Ik heb ook geen geld. Mijn moeder ook niet want die is net ontslagen, en we krijgen verder ook nergens geld van. Ik weet ook wel hoe het is om geen geld te hebben en ik koop dus ook gewoon niks als ik niks heb. Ik ga ook niet lenen. Daarom snap ik ook niet waarom zij dat dan wel doet. Vooral als het om kleren kopen gaat. Maarja.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2011 - 22:55 ]


    -

    Captain schreef:
    (...)
    Als ik moet kiezen tussen internet of voedsel, dan kies ik voedsel. :')
    Ik denk dat mijn school dat wel zou begrijpen.


    Voedsel kun je altijd verkrijgen via de voedselbank, of via bijstand, als je echt weinig hebt. Je hebt het dan wel heel krap en heel weinig geld om van te leven, maar de basis kun je halen of krijgen. Internet wordt vaak ook beheert door schuldsaneringen of andere bedrijven die rekeningen betalen voor je, dus ook dat is in te passen bij de andere rekeningen van het huishouden. Al met al kunnen arme gezinnen zo ook internet hebben, zodat jij die achterstand en/of problemen niet op hoeft te lopen op school.
    En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat dat betreft kan bijna iedereen er wel komen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ga er samen eens bij zitten met een kop koffie bij zijn ouders en leg álles uit. Dat van je vader en de kinderbijslag. Vertel er ook bij dat je het werkelijk ellendig vind om geld te lenen, maar geen andere keus hebt.
          En dan is er nog het magische woord: Bijbaantje.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2011 - 22:55 ]


    Let it come and let it be

    Genius schreef:
    (...)
    Nou kijk, als ik geen geld heb om kleren te kopen dan koop ik het ook niet. Dan wacht ik tot ik weer geld heb (in haar geval kinderbijslag) en koop het dan. Je hebt heus nog wel kleren die je aan kan tot je geld voor dat andere hebt. Ik snap het gewoon niet.


    Als je genoeg hebt hoeft het ook niet, maar ik heb vroeger ook wel eens periodes meegemaakt dat mijn ouders geen geld hadden voor kleding, en moesten lenen bij mijn oma's ervoor, omdat echt al mijn broeken versleten/kapot waren. (no_chears)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Countenance schreef:
    Ga er samen eens bij zitten met een kop koffie bij zijn ouders en leg álles uit. Dat van je vader en de kinderbijslag. Vertel er ook bij dat je het werkelijk ellendig vind om geld te lenen, maar geen andere keus hebt.
          En dan is er nog het magische woord: Bijbaantje.


    Dat sowieso. Ik ben vanaf mijn 16e ook meteen gaan werken. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Countenance schreef:
    Ga er samen eens bij zitten met een kop koffie bij zijn ouders en leg álles uit. Dat van je vader en de kinderbijslag. Vertel er ook bij dat je het werkelijk ellendig vind om geld te lenen, maar geen andere keus hebt.
          En dan is er nog het magische woord: Bijbaantje.

    Dat ook, al is het moeilijker om er nu een te vinden. Lang leve de crisis.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dehumanized schreef:
    Joh mensen, waarom doen jullie zo moeilijk? Ik weet ook hoe het is om weinig geld te hebben, al hebben wij dan geen schulden. Hoe dan ook, ik leende voor ik een vaste baan had ook wel eens een paar euro van bijv. mijn oma's of een goede vriendin - dan niet mijn vriend, want die woont hier niet eens :'] -
    En om de twee maanden kleding kopen is veel, maar af en toe heb je wel kleding nodig. Ook met weinig geld te besteden. En wat is er dan mis met een jurkje?
    Jacky, je kunt wel alleen op tweets afgaan, maar je kunt je ook proberen iets meer in te leven in de situatie.

    Of je nu in NL of België woont ... In beiden landen is hulp te krijgen voor mensen als je vader. Zelf weet ik niet precies waar je terecht kunt, maar waarom begin je niet bij de gemeente en vraag daar bij wie je voor hulp terecht kunt? Je hebt vaak ook recht op veel meer soorten bijstand dan je denkt, dus daar zou ik ook meer onderzoek naar gaan doen. :]
    Verder; Het komt wel goed. Uiteindelijk, al is het zwaar en rot, ben je met je vriend samen, niet met zijn ouders. Als het zo bedoelt is en jullie er voor vechten, komen jullie er zeker doorheen. :]


    Dankje voor de lieve reactie. (:
    Wij krijgen wel hulp thuis, maar dat is zo minimaal dat ze geen tijd hebben om te helpen met de bankzaken. Die mensen hebben ook meer te maken met zwaar-gehandicapten, dus ze denken dat mijn vader niet meer hulp nodig heeft. De bankzaken weten ze niet, mijn vader wil er niet over praten en met mij hebben ze niks te maken (zeggen ze), omdat ik al bij BJZ zit en zo. Mijn gezinsvoogd wil er weer niets aan doen, omdat het ''allemaal wel goedkomt'' en de OTS bijna afgelopen is. Gemeente betaalt het sporten en buskosten al, kunnen verder ook niks meer doen. Schuldsanering zit er al bovenop, dus er wordt nu wel aan gewerkt alles af te betalen. Meer kan er ook niet gedaan worden..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Dehumanized schreef:
    (...)

    Als je genoeg hebt hoeft het ook niet, maar ik heb vroeger ook wel eens periodes meegemaakt dat mijn ouders geen geld hadden voor kleding, en moesten lenen bij mijn oma's ervoor, omdat echt al mijn broeken versleten/kapot waren. (no_chears)

    Dat is anders.

    Oh laat maar.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2011 - 22:58 ]


    -

    Dehumanized schreef:
    (...)

    Dat sowieso. Ik ben vanaf mijn 16e ook meteen gaan werken. :')

    Dan ben ik het ideale voorbeeld, 13 en één dag en gelijk een folderbaantje nemen en verder zoeken naar banen die beter betalen en ik eventueel als vervanger kan nemen :Y)


    Let it come and let it be

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat ook, al is het moeilijker om er nu een te vinden. Lang leve de crisis.


    Als je wilt, kun je áltijd werk vinden. Je moet er alleen wel wat voor over hebben.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Kan jij het niet in de gate houden? Ik bedoel dat hij niet meer dingen afsluit die jullie al hebben.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Countenance schreef:
    Ga er samen eens bij zitten met een kop koffie bij zijn ouders en leg álles uit. Dat van je vader en de kinderbijslag. Vertel er ook bij dat je het werkelijk ellendig vind om geld te lenen, maar geen andere keus hebt.
          En dan is er nog het magische woord: Bijbaantje.


    Ik woon in een klein dorp waar ik bekend sta als dat meisje van die verslaafde vader. Ik werd vroeger ook verwaarloosd, dus ik liep er niet altijd even netjes en schoon bij. Dat beeld houden mensen van je. :/
    Ik probeer het wel.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat ook, al is het moeilijker om er nu een te vinden. Lang leve de crisis.

    Dude, ik had in één dag mijn baantje al gevonden, ik kreeg zelfs nog keus ook :"D
          Jong vlees word graag aangenomen wegens het lage minimumloon :3


    Let it come and let it be

    Dehumanized schreef:
    (...)

    Als je wilt, kun je áltijd werk vinden. Je moet er alleen wel wat voor over hebben.

    Tuurlijk, daarom ook het moeilijker, het is niet onmogelijk maar gewoon minder simpel. Ook als je nog op school zit, want dan kan je niet altijd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall