• De stelling van deze week luidt:
    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind dat mensen tegenwoordig meer vrijheid hebben om hun mening te kunnen uiten, maar dat is niet altijd en overal zo. Sommigen voelen zich er nog steeds niet goed bij om hun mening te uiten. (bijv. over homoseksualiteit) En dit hangt dan puur af van het feit dat ze bang zijn voor de negatieve reacties van anderen of dat ze zich ervoor schamen.
    Dus eigenlijk ben ik het er mee eens en oneens. Soms kun je tegenwoordig gemakkelijk je mening uiten maar soms ook helemaal niet.

    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    Where words fail, music speaks

    Het is volgens de wet wel toegestaan, maar toch wordt je mening altijd door minstens 1 persoon niet geaccepteerd.


    Simple, but effective.

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Tuurlijk wel. Maar de mensen vinden die er het lef voor hebben is een andere zaak.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind dat het bestaat, maar dat mensen er ook teveel misbruik van maken. Ik mag zeggen wat ik wil, als ik iemand er mee kwets is dat niet mijn probleem. Mensen worden bot.
    En het enige wat vrijheid van meningsuiting doet is alle meningen totaal betekenisloos maken. Het is toch maar 'iemand's mening'.
    Ik ben blij dat we hier mogen zeggen wat we willen zonder bang te hoeven zijn afgeschoten te worden, maar ik vind dat mensen soms beter na moeten denken voor ze hun mening maar ongezouten overal uitschreeuwen.


    I can't even think straight.

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    Anhysbys schreef:
    Ik vind dat het bestaat, maar dat mensen er ook teveel misbruik van maken. Ik mag zeggen wat ik wil, als ik iemand er mee kwets is dat niet mijn probleem. Mensen worden bot.
    En het enige wat vrijheid van meningsuiting doet is alle meningen totaal betekenisloos maken. Het is toch maar 'iemand's mening'.
    Ik ben blij dat we hier mogen zeggen wat we willen zonder bang te hoeven zijn afgeschoten te worden, maar ik vind dat mensen soms beter na moeten denken voor ze hun mening maar ongezouten overal uitschreeuwen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    Exactly who we are is just enough.

    Unnoted schreef:
    Tuurlijk wel. Maar de mensen vinden die er het lef voor hebben is een andere zaak.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Anhysbys schreef:
    Ik vind dat het bestaat, maar dat mensen er ook teveel misbruik van maken. Ik mag zeggen wat ik wil, als ik iemand er mee kwets is dat niet mijn probleem. Mensen worden bot.
    En het enige wat vrijheid van meningsuiting doet is alle meningen totaal betekenisloos maken. Het is toch maar 'iemand's mening'.
    Ik ben blij dat we hier mogen zeggen wat we willen zonder bang te hoeven zijn afgeschoten te worden, maar ik vind dat mensen soms beter na moeten denken voor ze hun mening maar ongezouten overal uitschreeuwen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Het bestaat wel, maar wordt niet altijd nageleefd.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nee.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen