• De stelling van deze week luidt:
    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    PamperGurl schreef:
    Ik vind dat mensen tegenwoordig meer vrijheid hebben om hun mening te kunnen uiten, maar dat is niet altijd en overal zo. Sommigen voelen zich er nog steeds niet goed bij om hun mening te uiten. (bijv. over homoseksualiteit) En dit hangt dan puur af van het feit dat ze bang zijn voor de negatieve reacties van anderen of dat ze zich ervoor schamen.
    Dus eigenlijk ben ik het er mee eens en oneens. Soms kun je tegenwoordig gemakkelijk je mening uiten maar soms ook helemaal niet.


    Beschrijft precies wat ik vind


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Bestaat niet echt. Het is een soort luchtkasteel.


    Intersectional feminist

    Het bestond, nu niet meer. Niemand mag meer meepraten. Het is ineens Allen voor zich God voor ons allen.Waar is het brainstormen? Het overleggen? Overleggen heet ineens uitleegn. Dat is ook niet meer nodig want, tja, we MOETEN dit doen en anders hebben we ruzie. Eerst was het 'Mwah, niet mijn stijl' als bijvoorbeeld een jas van je BFF niet zo mooi vind. Toen reageerde ze als 'Maakt niet uit hoor.' Nu zal ze reageren als 'Kijk in de spiegel, jij met je lelijke kop.' Daarom dus.

    [Dit is mijn mening. Niet boos worden ofzo hoor]


    Proud to be part of a fandom

    PamperGurl schreef:
    Ik vind dat mensen tegenwoordig meer vrijheid hebben om hun mening te kunnen uiten, maar dat is niet altijd en overal zo. Sommigen voelen zich er nog steeds niet goed bij om hun mening te uiten. (bijv. over homoseksualiteit) En dit hangt dan puur af van het feit dat ze bang zijn voor de negatieve reacties van anderen of dat ze zich ervoor schamen.
    Dus eigenlijk ben ik het er mee eens en oneens. Soms kun je tegenwoordig gemakkelijk je mening uiten maar soms ook helemaal niet.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    KATSU!

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    LiveForLove schreef:
    (...)

    Das eigenlijk nogal logisch... Daarom bestaat vrijheid van meningsuiting ook; zodat je het niet met elkaar eens kan zijn :P


    Maar het niet met elkaar eens zijn en accepteren is iets heel anders. Ik bedoel echt letterlijk dat mensen gepest worden om hun mening.


    Simple, but effective.

    Natuurlijk bestaat het wel. Er bestaat alleen geen vrije meningsuiting acceptatie:Y)


    I don't want to be your number one, I want to be the only one.

    Het is er wel, maar er zijn maar weining mensen in staat jou mening te accepteren.

    oops

    [ bericht aangepast op 15 nov 2011 - 23:22 ]

    Tuurlijk bestaat dat wel, als het niet zou bestaan, waarom kunnen we dan alles zeggen?


    Waarom zijn er zoveel vragen, waarom is er zoveel pijn. Waarom zijn er zoveel dingen, die niet te begrijpen zijn.

    ja, ik geloof dat het bestaat

    PamperGurl schreef:
    Ik vind dat mensen tegenwoordig meer vrijheid hebben om hun mening te kunnen uiten, maar dat is niet altijd en overal zo. Sommigen voelen zich er nog steeds niet goed bij om hun mening te uiten. (bijv. over homoseksualiteit) En dit hangt dan puur af van het feit dat ze bang zijn voor de negatieve reacties van anderen of dat ze zich ervoor schamen.
    Dus eigenlijk ben ik het er mee eens en oneens. Soms kun je tegenwoordig gemakkelijk je mening uiten maar soms ook helemaal niet.




    HELEMAAL mee eens!!!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nederland is een vrij land(A)
    Je mag zeggen wat je wilt;)
    In sommige landen mag dat dus niet:Y)
    Dus ik ben het er niet mee eens
    Wij mogen zeggen wat we willen:Y)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Ik vind het echt vaag hoor
    Iedereen moet toch de vrijheid hebben voor meningsuiting?
    Het bestaat wel
    Maar niet iedereen is het eens met je.
    Dus ik ben het half half eens met de stelling.


    two bananas for a pound, three bananas for a euroo. 05/10/11