• De stelling van deze week luidt:
    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het bestaat, maar niet volledig. Want daar hoort ook het recht tot openbaar discrimineren van mensen. Dit recht is zowat alleen in Amerika van toepassing.
    Dus in principe hebben we geen volledige vrijheid. x)

    De mensen van nu maken er soms misbruik van. En het praat pesten e.d. niet goed.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Uragan schreef:
    Het is volgens de wet wel toegestaan, maar toch wordt je mening altijd door minstens 1 persoon niet geaccepteerd.


    comfort in c h a o s

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Het bestaat wel, het wordt alleen nooit gewaardeerd als je je mening uit.


    "POTATOOOOOE!"

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.

    Op papier wel, maar in de praktijk kan niets gezegd worden zonder dat dit als onrespectvol of beledigend wordt opgevat.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Carcass schreef:
    Het bestaat wel, je krijgt er alleen zoveel kritiek op.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    We noemen het vrijheid van meningsuiting, maar alleen de meningen die een bepaald aantal mensen goedkeuren worden geaccepteerd.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2011 - 13:14 ]


    26 - 02 - '16

    Anhysbys schreef:
    Ik vind dat het bestaat, maar dat mensen er ook teveel misbruik van maken. Ik mag zeggen wat ik wil, als ik iemand er mee kwets is dat niet mijn probleem. Mensen worden bot.
    En het enige wat vrijheid van meningsuiting doet is alle meningen totaal betekenisloos maken. Het is toch maar 'iemand's mening'.
    Ik ben blij dat we hier mogen zeggen wat we willen zonder bang te hoeven zijn afgeschoten te worden, maar ik vind dat mensen soms beter na moeten denken voor ze hun mening maar ongezouten overal uitschreeuwen.


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Troll schreef:
    We noemen het vrijheid van meningsuiting, maar alleen de meningen die een bepaald aantal mensen goedkeuren worden geaccepteerd.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Tuurlijk wel, maar of het geaccepteerd word is een tweede.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Uragan schreef:
    Het is volgens de wet wel toegestaan, maar toch wordt je mening altijd door minstens 1 persoon niet geaccepteerd.


    Das eigenlijk nogal logisch... Daarom bestaat vrijheid van meningsuiting ook; zodat je het niet met elkaar eens kan zijn :P


    Deep inside, I've never felt alive

    Het bestaat wel, maar je kan er altijd kritiek op krijgen. En ergens is het ook logisch dat je oplet met je mening omdat die anderen kan kwetsen of beledigen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.