• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel het label 'depressief' op zichzelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Inderdaad.


    Olive

    mee eens


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Tss. Ik voel me echt aangesproken. Maar ik ben ook depressief. ):


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    mee eens, mijn ma heeft al 17 maanden een zware depressie en is zelfs opgenomen in het ziekenhuis. als mensen zeggen dat ze depressief zijn terwijl ze nog gewoon kunnen lachen dan zou ik ze het liefste dncjskbadjbfsvndb

    maarja, men ma ligt nu al bijna een jaar in het ziekenhuis


    Where words fail, music speaks

    Defensive schreef:
    Eens. Maar daardoor krijgt het woord 'depressief' ook een andere betekenis, waardoor het misschien uiteindelijk toch niet zo is.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Failhare schreef:
    mee eens, mijn ma heeft al 17 maanden een zware depressie en is zelfs opgenomen in het ziekenhuis. als mensen zeggen dat ze depressief zijn terwijl ze nog gewoon kunnen lachen dan zou ik ze het liefste dncjskbadjbfsvndb

    maarja, men ma ligt nu al bijna een jaar in het ziekenhuis

    Uhm dat kan, als je manisch depressief bent dan ben je het ene moment zwaar depressief en het volgende moment overdreven vrolijk en blij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Uhm dat kan, als je manisch depressief bent dan ben je het ene moment zwaar depressief en het volgende moment overdreven vrolijk en blij.


    Ja, maar dat is iets heel erg anders. Ze bedoelt denk ik dat heel veel mensen zeggen dat ze depressief zijn terwijl ze een aantal minuten later gewoon staan te lachen en alles. Met manische depressiviteit is dit veel meer in het extreme.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Eens.


    ars moriendi

    Frigga schreef:
    (...)
    Uhm dat kan, als je manisch depressief bent dan ben je het ene moment zwaar depressief en het volgende moment overdreven vrolijk en blij.
    Mijn ma is niet manisch depressief. zij heeft de vorm van een zware depressie. Niet de manische. Wat zei net zij, dat bedoel ik ja. gwn mensen die zeggen dat ze depressief zijn en dan 2 min later gwn staan te lachen, nja moeilijk uit te leggen

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:47 ]


    Where words fail, music speaks

    Failhare schreef:
    mee eens, mijn ma heeft al 17 maanden een zware depressie en is zelfs opgenomen in het ziekenhuis. als mensen zeggen dat ze depressief zijn terwijl ze nog gewoon kunnen lachen dan zou ik ze het liefste dncjskbadjbfsvndb

    maarja, men ma ligt nu al bijna een jaar in het ziekenhuis


    Wat erg! Sterkte! Ik denk wel dat er inderdaad snel een label 'depressief' bij mensen wordt opgeplakt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Te eens voor woorden.

    Defensive schreef:
    Eens. Maar daardoor krijgt het woord 'depressief' ook een andere betekenis, waardoor het misschien uiteindelijk toch niet zo is.


    Deep inside, I've never felt alive

    So.. Als zij zich zo willen noemen doen ze dat toch maar. Je gaat er niet van dood hoor..


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    And you made me love a little less.

    Nee