• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel het label 'depressief' op zichzelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hmm.. Ik vind niet dat je jezelf depresief kan noemen, ik denk dat een psychiater daar over moet beslissen of iemand anders

    Eens.


    "Son when you grow up, will you be the savior of the broken, the beaten and the damned?"

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ja zeg dat wel!
    als je depressief bent heb je dat vaak niet door. als je zegt dat je depressief bent ben je gwn zielig!


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Ja.


    effort never betrays you

    Eens, zekerweten.
    Mensen weten niet goed wat het betekent, dus noemen ze zichzelf heel snel depressief.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    Ik heb hier niks meer op aan te vullen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ja, dat is waar, de meeste mensen verstaan onder depresief kut, vaak ik het ook zo dat de mensen die zich zo slecht voelen niet eens door hebben dat ze depresief zijn!


    None

    Gedeeltelijk.
    Veel mensen weet niet meer wat "depressiviteit" inhoudt. Natuurlijk heeft iedereen wel eens een k*tmomentje, maar dat is meestal na een dag of meerdere dagen over.
    Maar zoals Siddhartha al schreef; er wordt inderdaad een té hoge druk gelegd op de jongeren in deze maatschappij, waardoor ze vaak vluchten in de virituele wereld of de wereld van pilletjes en weet ik wat nog meer. Pubers mogen wel wat serieuzer genomen worden, aangezien de hersenen nog volop in ontwikkeling zijn en prikkels uit de omgeving soms harder aankomen, omdat de impulsen anders werken dan in het brein van volwassenen.
    Toch kan je niet zomaar het label "depressief" op je voorhoofd plakken, vaak is het meer aandachttrekkerij en zelfmeelij.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 20:39 ]


    One person's craziness is another person's reality.

    geen mening

    Eens.
    Ik ben door een echte depressie gegaan, en als mensen dan zeggen dat ze depressief zijn en vijf minuten later weer staan te springen en zich niks van die 'depressie' herinneren, word ik misselijk. (tenzij manisch-depressieve mensen)


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Eens


    -

    Kopt, ik doe het ook wel eens als ik me kut voel.
    Ik ben dan niet echt depresief. Meer Depri (mider erge vor mijn depresief die eigelijk niet eens bestaat)


    I just need somebody to love ♥

    Helemaal eens.


    Has no one told you she's not breathing?

    Eens, veel pubers komen in een tijd dat ze wat minder in hun vel zitten maar die zijn dan heus niet gelijk depressief! Alleen een psygholoog/psychiater kan zoiets vast stellen, ze nemen een vragen lijst met je door en aan de hand daarvan vertellen ze of het zo is.