• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel het label 'depressief' op zichzelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Inderdaad, want mensen zitten vaak eerder in een dipje, of in hebben een kutgevoel, maar depressiviteit is wat anders.


    Everything Is Impossible

    Tussen beide eigenlijk.
    Sommige mensen maken een eigen mening rond 'depressief' namelijk eens slecht voelen, in een dipje zitten die dag. Maar de meeste weten niet dat echt depressief zijn zich niet slecht voelen is voor 1 dagje maar voor een hele lange tijd, je raakt je eetlust kwijt of net meer, je hebt in niets nog zin, hebt problemen met het slapen ect. maar zelf al heb je al die symptonen is het nog niet zeker dat je depressief bent, want als je depressief bent zal je misschien gaan fakelachen dus heeft gewoon niemand het door of zeggen sommigen dat je overdrijft in het feit dat je je slecht voelt. Als je jong bent steken ze het ook vaak op de puberteit.. Spijtig genoeg.
    Hehe, ok sorry moest ik even zeggn ^^


    Be kind, for everyone is fighting a hard battle.

    Mee eens.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Oneens.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Defensive schreef:
    Eens. Maar daardoor krijgt het woord 'depressief' ook een andere betekenis, waardoor het misschien uiteindelijk toch niet zo is.


    My heart will go on

    eens, ik ken zelfs iemand die zich depressief noemde toen ze niet met een jongen die ze leuk vond naar een feestje kon, maar een week later huppelde ze weer vrolijk rond -.-'

    Ik ben het er mee eens.
    Depressief is natuurlijk anders dan een weekje niet lekker in je vel zitten.
    Sowieso ben ik altijd erg voorzichtig met de zelfdiagnose van mensen.
    Je kunt dingen op internet zoeken en jezelf herkennen als depressief persoon. Maar dit betekent niet dat je ook echt depressief bent.
    Het zijn vaak te algemene 'kenmerken' van een depressie, waardoor veel mensen zich hierin herkennen.


    There's always a sparkle of hope, if you just believe

    Enthusiasm schreef:
    Inderdaad, want mensen zitten vaak eerder in een dipje, of in hebben een kutgevoel, maar depressiviteit is wat anders.


    Don't judge a book by its cover...