• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel het label 'depressief' op zichzelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zaynius schreef:
    (...)


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Defensive schreef:
    Eens. Maar daardoor krijgt het woord 'depressief' ook een andere betekenis, waardoor het misschien uiteindelijk toch niet zo is.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Defensive schreef:
    Eens. Maar daardoor krijgt het woord 'depressief' ook een andere betekenis, waardoor het misschien uiteindelijk toch niet zo is.

    Hm, ik vind het wel meevallen eigenlijk. Waar ik me meer aan stoor is het feit dat mensen gaan lopen zeuren hoe moeilijk en vervelend ze het wel niet hebben. Mag op zich wel, ik zeur ook zo vaak tegen mensen dat ik het even niet meer zie zitten, maar ik zet dit niet openbaar op op plekken waar iedere wildvreemde het kan lezen. lol.
    Ach man, de meeste mensen op Q zitten ook rond de leeftijd 12 - 18 toch? Dan zit in je in de puberteit en dan hoor je ook wel even een periode wat depri te zijn, het is niet niets hoor, veranderen van een zorgeloos kind in een volwassen persoon met alles erop en eraan. De echte volwassen wereld is niet de liefste wereld na mijn idee.

    Niet op zichzelf.
    Wel op anderen.


    Who wants to live forever?

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    Just like... This is so true.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2011 - 22:42 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Mee eens
    (flower)


    Happy hunger games and may the odds be ever in our favor

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eens. Mensen denken dat ze depressief zijn als ze een dagje zich kut voelen. Ik weet hoe het is om depressief te zijn, believe me, dan voel je je niet één dagje kut.


    Destroy what destroys you.

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.


    I don't agree with this at all. :W
    Die jongeren hebben gewoon aandacht nodig. Ja, sommige zijn echt depressief, maar dat zijn sommige ouderen ook.
    Mensen plakken inderdaad zichzelf heel snel de sticker depressief op, vooral in de puberteit. Dan ligt het echt heel erg aan al die emoties en hormonen.
    Ik ben het meer met mijn moeder eens, ze zegt altijd: 'Ik heb helemaal geen tijd om depressief te worden.' Valt het dan niemand op dat tegenwoordig bijna iedereen wel een depressief is? Vroeger niet hoor.


    Your make-up is terrible

    Oneens.
    Mensen zeggen vaak wel iets in de aard van: 'ik heb zoveel huiswerk, ik wordt er depressief van!', maar die weten gerust wel dat ze niet echt depressief zijn. En niemand die dat gelooft.
    Sommigen zeggen trouwens dat het wel normaal is als je in de puberteit komt in een depressie-periode komt, maar dat het normaal is, betekent niet dat het onbehandeld hoeft te blijven. Zelfs dan kun je naar de psycholoog zodat je wat hulp krijgt om jezelf er doorheen te slepen.


    To live would be an awfully big adventure

    Eens.

    weetje, misschien had ik daar ook wel recht op, toen ik 3 maanden lang ongelukkig was, niet alleen met mezelf, maar ook met mijn uiterlijk, leven, innerlijk en alles, het kwam zelfs zo ver dat ik zelfmoord overwoog dus, en sommige andere mensen hebben ok echt wel het recht om zich depressief te noemen...


    A freak of nature, stuck in reality. I don't fit the picture. I'm not what you wan't me to be, Sorry

    Klopt, maar er is wel onderscheid tussen Depressief als ziekte (ik ken 5 mensen die echt een diagnose depressief hebben en er ook medicatie voor krijgen) en depressief als in de zin van een beetje depri zijn vandaag. Omdat mensen die best dichtbij me staan het hebben zeg ik altijd depri als kut en depressief als ik het over de ziekte heb. Zo ontstaat in ieder geval geen verwarring en mensen die beledigd zijn omdat ze echt depressief zijn!


    "RUN!" -The Doctor