• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel het label 'depressief' op zichzelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Met de druk die op leerling staat tegenwoordig, vind ik van niet.

    No kidding, geen idee eigenlijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens.
    Veel mensen onderschatten een depressie, of zien het verkeerd. Depressies zijn volgens mij echt heel erg...


    Rain and sun will create a rainbow

    Daarom probeer ik positief te blijven, het is wel waar ja...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Oneens.


    -

    Pompiedom *fluit en kijkt andere kant op*xD


    Do you ever wonder if the stars shine out for You? No Doubt

    Siddhartha schreef:
    Hoe weet je dit?
    Heb je alle mensen die zeggen depressief te zijn getest?
    Ik denk dat depressiviteit wel degelijk veel voorkomt en ook bij jongeren. Ik ben juist bang dat er te weinig naar gekeken wordt en mensen het gelijk gooien op de 'puberteit.' terwijl ik geloof dat veel tieners schreeuwen om hulp maar weten dat hun ouders het toch niet zullen begrijpen. Daarnaast is het aantal zelfmoordpogingen door jongeren nog steeds zorgwekkend. En persoonlijk denk ik dat depressiviteit ontstaat door de maatschappij van tegenwoordig, zij leggen een te grote druk op mensen.

    Hier ga ik niet in mee, er zullen altijd aanstellers blijven en de werkelijke betekenis van 'depressie' is bij veel mensen ver te zoeken.


    Let it come and let it be

    ON: Eens eens eens eens. Eens dus.
    En dan laat ik de oorzaken even weg. [/i]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik probeer mezelf niet meer te zeggen als ik een kutbui heb dat ik dan depressief ben, want ik weet hoe het is om depressief te zijn en dat het vele malen erger is dan gewoon normaal een rotbui hebben, vorig jaar had ik er mee te kampen dus ja.


    SLOAN.

    Oneens, daar heb je een doktersverklaring voor nodig en dan krijg je medicijnen en vanaf dat moment vind ik pas dat je depressief bent. Easypeasypumpkinpeasy.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Sowieso.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Dat kun je alleen per geval beoordelen, sommigen overdrijven het inderdaad stierlijk, en zullen daarachter komen als zij - of mensen in hun directe omgeving - écht depressief worden.


    Drama, lies and tears. Cheers to these teenager years.

    MissSharp schreef:
    Met de druk die op leerling staat tegenwoordig, vind ik van niet.

    No kidding, geen idee eigenlijk.


    Maar dan nog is het in de meeste gevallen geen depressie. Maar natuurlijk zullen er zo uitzonderingen zijn. En trouwens, ik weet nou niet echt of er vroeger echt zoveel minder druk op leerlingen stond.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2011 - 18:07 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Maar dan nog is het in de meeste gevallen geen depressie. Maar natuurlijk zullen er zo uitzonderingen zijn. En trouwens, ik weet nou niet echt of er vroeger echt zoveel minder druk op leerlingen stond.

    Nou ik wel, als ik het vergelijk met mijn vader of soms zelfs mijn zus(die 3 jaar geleden is afgestudeerd) moet ik veel meer en licht er meer druk op mij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Nou ik wel, als ik het vergelijk met mijn vader of soms zelfs mijn zus(die 3 jaar geleden is afgestudeerd) moet ik veel meer en licht er meer druk op mij.

    Dat laatste is niet altijd waar, maar jij weet niet wat hun weten. Iedereen heeft dingen die hem/haar tot het uiterste drijven, maar die zijn niet altijd bekend bij zivhzelf/anderen.


    Let it come and let it be

    Ik had niet echt een leuke vroegere tijd en ben 1,5 jaar depressief geweest en heb daar ook therapie+medicijnen voor gehad. Het was echt opstaan van: hoe zou ik mezelf van kant kunnen maken vandaag? En ik ben het wel met de stelling eens. Want er zijn toch echt wel redenen om depressief te zijn en als je een keer ongesteld bent betekent het niet gelijk dat je dat hebt. :Y)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."