• Veel succes met het lezen, het wordt een lang verhaal.

    Want, is het nog normaal dat je elke dag tegen je moeder loopt te klagen dat je je BESTE(??) vriendin HAAT?
    Dat ik mijn dagboeken volkladder met haatonderwerpen over haar?
    Dat ik 3 van de 4 jaar 'vriendschap' me er al aan loop te ergeren?
    Waarom haat ik die jdkfbsdjkfsdbfj teef? Die zweetkut, egotripper, kaalhoofdslet , teringlijster, omdhbegdehfvezgfh bitch ?

    Ze breekt me helemaal af. Ze verlaagt mijn zelfvertrouwen zo, dat als je het in °C zou omzetten, dat mijn zelfvertrouwen nu op -15°C staat.
    Hoe heeft ze het voor elkaar gespeeld? Mijn zelfvertrouwen is moeilijk omlaag te krijgen, maar na 3 jaar, ze kan er wat van hoor, ze heeft gewonnen. Ze heeft me zelf al zover gekregen dat ik zo even een atlas heb kapotgeslagen op mijn bed. En nee, ik ben helemààl geen agressief kind, integendeel!
    Ze weet mij elke dag te zeggen (wel gemeend) dat ze mijn haar niet mooi vind (maar dat van haar is altijd vet en futloos), dat ze trots is op haar tieten omdat die groter zijn dan de mijne, dat ze meer ervaring heeft met jongens wegens haar schoonheid, dat ze perfect is opgevoed (Totally not), dat ze heel mijn kleerkast lelijk vind (Raar, we hebben dezelfde smaak), dat ze mijn afkomst haat (Limburg), dat ze al mijn foto's belachelijk vindt (dat valt heus nog wel mee hoor) en vooral : dat de fotoshoot, die ik had gekregen voor mijn verjaardag van familie, waarschijnlijk op niets gaat lijken!
    Ik had eens de raad opgevolgd van mijn moeder, afstand nemen door wat minder bij haar te zijn (want echt, het wordt benauwd, ze is een bloedzuiger geworden). No way, dat lukt gewoon niet. Dan wilt ze iedereen tegen mij op zetten (zonder succes) en dan gaat ze mij lekker volwassen een hele dag lopen negeren. Ze vindt mij kinderachtig, terwijl zij overdreven luid zit te lachen, alle jongens zit te porren, niemand met rust laat door de naam te zeggen en weg te kijken,.. en ik eigenlijk niemand zit te porren, naam te zeggen of weet ik veel wat.
    Ze was ook eens stikjaloers en zelf razend dat ik met een vriendin had afgesproken van op kamp.

    Zeg nu niet 'dumpen die handel' want bij kookles, wij moeten samen koken omdat de rest het niet kan, we zitten in dezelfde klas en gaan samen op kamp.

    Pheww, da's eruit. Maar ik heb het gevoel dat ik nog niet klaar ben..

    PS.: let niet op schrijffouten ajb.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 20:04 ]


    Owl you need is love.

    Ik heb hetzelfde probleem, alleen haat ik haar niet, ik erger me alleen kapot aan m'n beste vriendin. Ik zou ook niet weten hoe ik het moet oplossen


    Life is hard and then we die

    Kill it with fire.


    26 - 02 - '16

    In je reacties zeg je dat je je zorgen maakt om de reactie van je vriendin en de andere mensen.
    Ik zou beginnen om met haar te praten. Dat hoeft niet gelijk heel kwaad, gewoon rustig praten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet merkt, maar je weet het nooit met mensen. Het is misschien moeilijk, maar als je dit wilt oplossen, zul je vroeg of laat met haar praten. Als je boos wordt, zul je ook moeten uitleggen waarom je boos bent geworden.
    Als ze zich gaat beteren, dan kun je dat afwachten. Gebeurt dat niet, dan zou ik afstand nemen van haar. En dan gaat ze jouw afkatten als je niet bij haar in de pauze zit? Zeg dan gewoon waar het op staat. Zeg dat je afstand wilt omdat ze zich idioot gedraagt. Als ze dan boos op jouw blijft worden, kun je gerust eens boos doen. En niet op je schoolgenoten letten. Die verwachten dit niet, maar daarvoor hoef je je niet in te houden. Iedereen mag boos worden, dus waarom jij niet?
    En jullie kunnen misschien bekend staan als de beste vriendinnen, maar daar kan toch verandering in komen? Als jullie zo bekend staan, maar jij je zo niet voelt, dan hoef je toch ook niet zo bekend te staan? Je schoolgenoten hebben verder niets met het probleem te maken. Als ze het niet leuk vinden, gaan ze zelf maar eens een tijdje vrienden met haar zijn. Maar als ik het zo lees, irriteert ze ook andere mensen. Dus ik denk dat je schoolgenoten wel de laatsten zijn waar je je zorgen over hoeft te maken.


    To live would be an awfully big adventure

    En waarom ga je eigenlijk nog met haar om..?


    I was an angel living in the garden of evil

    Denk maar zo: ze is waarschijnlijk stikjaloers op je. Probeer gewoon niets van je ergernis te laten blijken, misschien is dat alleen maar een kik voor haar. En meer afstand nemen lijkt me dat verstandig (naast kookles).


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Infinitum schreef:
    In je reacties zeg je dat je je zorgen maakt om de reactie van je vriendin en de andere mensen.
    Ik zou beginnen om met haar te praten. Dat hoeft niet gelijk heel kwaad, gewoon rustig praten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet merkt, maar je weet het nooit met mensen. Het is misschien moeilijk, maar als je dit wilt oplossen, zul je vroeg of laat met haar praten. Als je boos wordt, zul je ook moeten uitleggen waarom je boos bent geworden.
    Als ze zich gaat beteren, dan kun je dat afwachten. Gebeurt dat niet, dan zou ik afstand nemen van haar. En dan gaat ze jouw afkatten als je niet bij haar in de pauze zit? Zeg dan gewoon waar het op staat. Zeg dat je afstand wilt omdat ze zich idioot gedraagt. Als ze dan boos op jouw blijft worden, kun je gerust eens boos doen. En niet op je schoolgenoten letten. Die verwachten dit niet, maar daarvoor hoef je je niet in te houden. Iedereen mag boos worden, dus waarom jij niet?
    En jullie kunnen misschien bekend staan als de beste vriendinnen, maar daar kan toch verandering in komen? Als jullie zo bekend staan, maar jij je zo niet voelt, dan hoef je toch ook niet zo bekend te staan? Je schoolgenoten hebben verder niets met het probleem te maken. Als ze het niet leuk vinden, gaan ze zelf maar eens een tijdje vrienden met haar zijn. Maar als ik het zo lees, irriteert ze ook andere mensen. Dus ik denk dat je schoolgenoten wel de laatsten zijn waar je je zorgen over hoeft te maken.


    Dit helpt mij al een heel eind verder. Dank je!


    Owl you need is love.

    Headbang schreef:
    'Die zweetkut, egotripper, kaalhoofdslet' LOL, geweldig :'D
    Maar, ja, zeg haar eens goed wat jij van haar vindt. En ga los
    (wbw)


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    En dat noem je je beste vriendin?


    Physics is awesome

    Dit kan ze niet maken, dus hoor mijn preek aan:

    Punt één ben je mooi zoals je bent en ben je sociaal véél vaardiger dan zij wellicht ooit zal worden. Ik heb ook "complimenten" gehad op mijn haar, door JALOERSE klasgenoten. Ik hoor namelijk van vreemden op straat dat ze mijn haren zo prachtig vinden, en zelfs kapsters willen mijn haar GRAAG doen. Over wat borsten betreft kan ik je alleen zeggen, dat een fatsoenlijke jongen óók naar andere dingen kijkt zoals je uitstraling, je lach, je karakter en dat ze met cup B ook écht wel genoegen nemen. Ik heb zelf regelmatig pijn in mijn schouders door mijn borsten (cup D, ben ik ook niet blij mee) en ik kan je heel eerlijk vertellen dat dat ook niet is wat je wilt! Ze zegt dan wel dat ze "ervaring" heeft met jongens, maar als dat in haar ogen alleen seks betekent heeft ze nog totaal GEEN ervaring. Voor liefde is meer nodig dan een man en een vrouw, er moet een klik zijn en je moet een band met elkaar opbouwen. Als dat bij jou nog niet het geval is, is dat gewoon nog niet zo en dan moet ze daar maar mee leren leven. Ik heb zelf een oudere vriend (in totaal zes jaar leeftijdsverschil, maar daar heb ik het nu even niet over) en we zitten volkomen op één lijn, ik heb van hem leren houden door met hem te praten, te lachen, te huilen en bijzondere dingen mee te maken met hem (ook toen we nog puur vrienden waren) en dat bouwt iets bijzonders. Liefde is niet een lul in een kut (om je een beschrijving te geven die Fred vandaag gebruikte, dat is een goede vriend van me), maar het is een bepaald gevoel.
    Wat die fotoshoot betreft is ze gewoon JALOERS, dat is een ziekte. Je gaat het vast helemaal rocken en als je barst van het zelfvertrouwen, jezelf mooi vindt en met mensen bent waarvan je houdt gaat het vast geweldig!
    Ik snap heel goed dat je aan haar twijfelt, ik zeg dan ook niet zomaar dat je haar even zou moeten laten uitrazen tegen iemand anders. Je zou een maandje radiostilte moeten inlassen alvorens haar een sms te sturen met de mededeling dat je even na wilt denken of je haar nog wel in je leven wilt met de reden daarvoor, kan zijn dat je dat doet omdat ze gemeen is, kan zijn omdat ze je kapot maakt o.i.d. Ze moet het zelf weten.
    Kinderlijkheid is geen schande, het is juist mooi dat je die ongedwongenheid nog hebt en kinderachtigheid is iets heel anders. Mijn advies? Laat haar varen. Veel succes, je mag me altijd een PB sturen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Er eens met haar over praten.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Als negeren niet helpt, dan moet je haar er gewoon mee confronteren. Of je geeft haar een paar erge steken na elkaar, of je maakt je eens goed kwaad en zegt dat het wel eens gedaan moet zijn om alle redenen die je zelf net zei.


    Has no one told you she's not breathing?

    Countenance schreef:
    'Luister even trut, dat jij het niet kan hebben dat ik zelfrespect heb, fijn voor je. Ik zit tijdens verschillende lessen met jou opgescheept als "vriendin", gedraag je dan godverdomme ook als een vriendin. Want vandaag of morgen, is bij mij echt de laatste grens berijkt en dan krijg je een knal op je neus. Je hoeft echt niet altijd te liegen om mij te plezieren, je hoeft me ook echt niet geweldig te vinden. Maar enigzinds fatsoen zou wel fijn zijn.'

    Zo zou ik het dan weer doen (bloos)


    We bring our sons up to get gunned down.

    Ik zou gewoon met wat andere mensen om gaan, haar een beetje links laten liggen, maar wel op een volwassen manier. Niet negeren, geen woede-uitbarstingen. Ze is al die inspanning niet waard en al zou je boos worden, waarschijnlijk dringt dit niet tot haar door.
    Ik ben alleen bang dat je zal blijven volgen, ookal doe je koeltjes tegen haar. Misschien kan je haar een duidelijke brief schrijven waarin je uitlegt wat je voelt?


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Ga minder met haar om maar "dump" haar niet.. Zoek gewoon andere aardige mensen in je klas want iemand die je zelfvertrouwen zo naar beneden haalt verdien je niet!

    Tendencies schreef:
    Dat noem je nog een vriendin ?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.