• De stelling van deze week luidt:
    Nederland/België wordt steeds luier

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Niet alleen Nederland en België, de hele mensheid. Maar ja, wat wil je ook met al die technologie van tegenwoordig? Er wordt ons steeds meer uit handen genomen.


    everything, in time

    Niet alleen Nederland en België maar zowat heel de wereld.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik vind van niet, maar het ligt er ook wel aan over welke mensen we het hebben.


    Everything Is Impossible

    Maelig schreef:
    Euh ja. Wat wil je ook, met al die moderne technologieën? (krul)

    Eensch. Das stimmt! *O*


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oh, daar ben ik het zó mee oneens. Dat alles makkelijker wordt, wil niet zeggen dat we luier zijn, maar dat we veel meer tijd hebben om leuke dingen te doen. We hoeven nu gelukkig niet meer 24/7 te werken om te kunnen blijven leven.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Nee, integendeel.
    Door de geavanceerde technologieën kan alles sneller en makkelijker geregeld worden. Daarnaast moet je eens kijken wat een kind/jeugd in deze tijden allemaal moeten doen. Presteren op school, presteren in een hobby of zelfs meerdere, sociaal leven onderhouden en meegaan met de tijd. Je hebt een superdruk leven. Dus ik vind niet dat we lui zijn. We zijn misschien zelfs zo overactief dat als je iemand een minuut ziet niks te doen hem/haar lui vind.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Progeny schreef:
    Niet alleen Nederland en België, de hele mensheid. Maar ja, wat wil je ook met al die technologie van tegenwoordig? Er wordt ons steeds meer uit handen genomen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Buddy schreef:
    Aan de ene kant wel, ik bedoel, bijna alles wordt de laatste tijd met computers gedaan.

    Progeny schreef:
    Niet alleen Nederland en België, de hele mensheid. Maar ja, wat wil je ook met al die technologie van tegenwoordig? Er wordt ons steeds meer uit handen genomen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ja, en de rest van de wereld :Y).


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik vind van niet. Het is niet omdat we meer technologie hebben dat we ook minder doen, integendeel. Volgens mij moeten mensen wat meer hun tijd nemen voor de dingen en minder bezig zijn met carrière, prestatiedrang, etc... En een beetje lui zijn is ook niet meteen negatief. Is het een misdaad om gewoon in de zetel te liggen met een goed boek en verder aan niets te denken? Misschien wel als heel onze maatschappij zich in de zetel legt en niet meer aan andere problemen, zoals die in derdewereldlanden, denkt, maar meestal is het juist andersom. Dat mensen zich geen zorgen meer kunnen maken om de rest van de wereld doordat ze te druk bezig zijn met hun werk en hun sociale leven en dit als excuus gebruiken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Buddy schreef:
    Aan de ene kant wel, ik bedoel, bijna alles wordt de laatste tijd met computers gedaan.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik vind van niet. We werken misschien wel minder met onze handen, maar we werken meer dan vroeger met ons hoofd. Op het werk, op school, en in zowat elke situatie moet er nagedacht worden over dingen en alles berekend zijn.
    Een rekenmachine mag dan wel een som voor jou uitrekenen, maar ik denk niet dat de meerderheid in de middeleeuwen zich bezig hield met het uitreken van cosinussen en die dingen. Laat staan dat ze op zoek gingen naar sociologische waarnemingen, etc..
    Er wordt ons door technologie veel uit handen genomen, maar dat maakt dat wij steeds meer en meer naar kennis moeten streven, en dat vergt ook energie.


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Ik vind van niet. We werken misschien wel minder met onze handen, maar we werken meer dan vroeger met ons hoofd. Op het werk, op school, en in zowat elke situatie moet er nagedacht worden over dingen en alles berekend zijn.
    Een rekenmachine mag dan wel een som voor jou uitrekenen, maar ik denk niet dat de meerderheid in de middeleeuwen zich bezig hield met het uitreken van cosinussen en die dingen. Laat staan dat ze op zoek gingen naar sociologische waarnemingen, etc..
    Er wordt ons door technologie veel uit handen genomen, maar dat maakt dat wij steeds meer en meer naar kennis moeten streven, en dat vergt ook energie.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.