• De stelling van deze week luidt:
    Nederland/België wordt steeds luier

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat geld voor de hele mensheid.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Bronte schreef:
    (...)


    Pass the damn ham, please.

    Yep :P


    Life's a journey, not a destination

    Duh. (A)


    26 - 02 - '16

    Progeny schreef:
    Niet alleen Nederland en België, de hele mensheid. Maar ja, wat wil je ook met al die technologie van tegenwoordig? Er wordt ons steeds meer uit handen genomen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Als ik voor mezelf spreek: ja!


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Aries schreef:
    De hele wereld is ondertussen lui geworden. Vooral de rijkere landen, komen die kinderen en mensen in delen van afrika etc. aan met hun dagenlange werk. Zucht.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Misschien wel ja(baby)
    Maar ik denk niet dat het alleen maar Nederland en België is.;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Nee, want door al die dingen van technologie die het ons makkelijker horen te maken, verwacht men juist méér van ons. Kijk naar wat kinderen vroeger op school moesten kunnen en wat nu van hen verwacht wordt. Bovendien klaagt iedereen steeds dat ze te weinig tijd hebben, ze moeten alsmaar werken. Trouwens, was er vòòr al die technologie ook zoveel stress?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Heeft meer te maken met de westerse landen/cultuur. Er komt steeds meer technologie op de markt waardoor het steeds zinlozer wordt om het allemaal met de hand te doen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    eigenlijk vind ik van niet... Ja, het klopt dat alles steeds moderner wordt, maar die mensen van vroeger waren ook héél lui hoor: dan ging alles van vader op zoon en was jouw vader bv graaf, dan werd jij (als je een jongen was) ook graaf, of iets hoogs... En die mensen hadden allemaal bediendes en zo kan ik nog wel even doorgaan... Dus: ik vind ons niet luier geworden, maar ook niet meer beweeglijker, ofzo...


    Deep inside, I've never felt alive

    Aries schreef:
    De hele wereld is ondertussen lui geworden. Vooral de rijkere landen, komen die kinderen en mensen in delen van afrika etc. aan met hun dagenlange werk. Zucht.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Nee. Zoals velen hier al hebben gezegd. Het is niet omdat de technologie er op vooruit gaat en ons dingen uit handen neemt, dat wij ook effectief er lui door worden. Er wordt nu gewoon meer verwacht op andere vlakken, waar er ook veel gewerkt moet worden.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Reloaded schreef:
    Ik vind van niet. We werken misschien wel minder met onze handen, maar we werken meer dan vroeger met ons hoofd. Op het werk, op school, en in zowat elke situatie moet er nagedacht worden over dingen en alles berekend zijn.
    Een rekenmachine mag dan wel een som voor jou uitrekenen, maar ik denk niet dat de meerderheid in de middeleeuwen zich bezig hield met het uitreken van cosinussen en die dingen. Laat staan dat ze op zoek gingen naar sociologische waarnemingen, etc..
    Er wordt ons door technologie veel uit handen genomen, maar dat maakt dat wij steeds meer en meer naar kennis moeten streven, en dat vergt ook energie.


    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Verder vind ik ook dat het onmogelijk is om alle inwoners van België en Nederland over één kam te scheren. In elke samenleving heb je harde werkers en mensen die liever lui dan moe zijn, dat is onvermijdelijk.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    het zou best kunnen maar wat maakt het uit?? ik bedoel als je gwn je werk doet en je aan de regels houdt? wat kan het kwaad als we luier worden?? ik bedoel we hebben het goed en als er een keer iets gebeurt gaan we heus wel weer ergens voor werken maar als je niks hoeft te doen doe je dat niet, zo zit d natuur in elkaar.


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso