• Informatie:
    - Er zullen 5 rondes zijn, waarvan één finaleronde. Eén ronde duurt 2 weken. Elke week vallen er 5 mensen af zodat er 3 mensen in de finaleronde zitten, waarvan de winnaar word gekozen.
    - Als je niet op tijd kan inleveren, krijg je met een goede reden uitstel. Als je het simpelweg niet inlevert word je uit de wedstrijd verwijderd.
    - Geef username verandering aan.
    - Zet je opdracht in een story en zet de link van de opdracht in het topic of stuur die in een PB naar mij.

    Opbrengst:
    Naast natuurlijk de eer, krijgt de top 3 een prijs.
    1e plaats: 20 credits
    2e plaats: 10 credits
    3e plaats: 5 credits

    Waar letten we op?
    - Spelling
    - Interpunctie
    - Originaliteit
    - Vorm van het verhaal
    - Tijd

    Juryleden:
    01. Leisure
    02. BloodyGum

    Deelnemers:
    03. Fitzherbert
    06. Austen
    07. Caoimhe
    12. Flipje
    14. Imlove
    19. OHMYZAYNx
    21. Eventually

    De story met opdrachten, informatie en inzendingen.

    Opdracht 1.
    Inleverdatum: 23 januari

    Opdracht 2.
    Inleverdatum: 12 februari

    Opdracht 3
    Inleverdatum: 11 maart

    [ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 17:38 ]


    Hope goes lost but never dies.

    Bronte schreef:
    Blackrose, hoe groot staat jouw lettertype?


    Times new roman - 12 ;)

    Zo zeg, Blackrose, hoe kan je ooit zo snel schrijven??? hahaha ik ben al ik denk iets meer dan een uur bezig en ik heb nu 295 woorden...


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    uks schreef:
    Zo zeg, Blackrose, hoe kan je ooit zo snel schrijven??? hahaha ik ben al ik denk iets meer dan een uur bezig en ik heb nu 295 woorden...


    eerlijk..
    ik heb geen idee x'D
    ik heb nu.. 6.528 woorden :P
    en ik ben op bladzijde 9 x'D

    maar ik ben bijna klaar :D
    word het toch nog een kort verhaal x'D

    xBlackRoseX schreef:
    (...)

    eerlijk..
    ik heb geen idee x'D
    ik heb nu.. 6.528 woorden :P
    en ik ben op bladzijde 9 x'D

    maar ik ben bijna klaar :D
    word het toch nog een kort verhaal x'D

    Wow! alleen vandaag?
    Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf, ik denk dat ik gewoon te veel nadenk over wat ik neerzet, anders zou het ongetwijfeld ook tien keer zo snel gaan... d


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    xBlackRoseX schreef:
    (...)

    eerlijk..
    ik heb geen idee x'D
    ik heb nu.. 6.528 woorden :P
    en ik ben op bladzijde 9 x'D

    maar ik ben bijna klaar :D
    word het toch nog een kort verhaal x'D

    Wow! alleen vandaag?
    Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf, ik denk dat ik gewoon te veel nadenk over wat ik neerzet, anders zou het ongetwijfeld ook tien keer zo snel gaan...


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    uks schreef:
    (...)
    Wow! alleen vandaag?
    Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf, ik denk dat ik gewoon te veel nadenk over wat ik neerzet, anders zou het ongetwijfeld ook tien keer zo snel gaan...


    Ik denk ook vrij goed na :$
    alleen als ik een verhaal in mijn hoofd heb komt het er heel gemakkelijk uit :)

    uks schreef:
    (...)
    Wow! alleen vandaag?
    Maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf, ik denk dat ik gewoon te veel nadenk over wat ik neerzet, anders zou het ongetwijfeld ook tien keer zo snel gaan...


    Ik heb dat ook hoor. Ik ga eerst altijd nadenken over de opbouw van mijn verhaal, en over hoe ik de karakters neer zal gaan zetten. Dan ga ik meestal meestal redelijk los met schrijven, me aan de voorbedachte dingen houdend. Daarna ga ik controleren of sommige dingen wel kloppen in het verhaal en of ze wel nut hebben tot het opbouwen van het plot. Dat is meestal hoe ik schrijf.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Ik heb dat ook hoor. Ik ga eerst altijd nadenken over de opbouw van mijn verhaal, en over hoe ik de karakters neer zal gaan zetten. Dan ga ik meestal meestal redelijk los met schrijven, me aan de voorbedachte dingen houdend. Daarna ga ik controleren of sommige dingen wel kloppen in het verhaal en of ze wel nut hebben tot het opbouwen van het plot. Dat is meestal hoe ik schrijf.
    Dat zou ik ook wel willen kunnen! Ik vind het heel moeilijk om precies wat ik van tevoren heb bedacht om te zetten in woorden, dus dit soort verhalen vind ik heel moeilijk. Maar dat is goed, kan ik het oefenen! Maar bedenk jij dan altijd vantevoren wat je gaat schrijven, zegmaar tot in detail?


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    KLAAR :D

    Link opdracht 2

    veel succes met lezen en ik hoop dat je het wat vind :D
    (het zijn uiteindelijk zo'n 10 bladzijdes in Word geworden x'D)

    uks schreef:
    (...) Dat zou ik ook wel willen kunnen! Ik vind het heel moeilijk om precies wat ik van tevoren heb bedacht om te zetten in woorden, dus dit soort verhalen vind ik heel moeilijk. Maar dat is goed, kan ik het oefenen! Maar bedenk jij dan altijd vantevoren wat je gaat schrijven, zegmaar tot in detail?


    Niet helemaal tot in detail. Ik bedenk dus eerst de opzet van het verhaal en de personen. Dan heb ik dus de verhaallijn goed in mijn hoofd zitten, en de karakters van de personen. Meestal gaat er dan zeg maar een film in mijn hoofd afspelen. Ik denk namelijk heel erg beeldend. En dan schrijf ik uit de losse hand, dan zet ik mijn beelden om in woorden. Dan speelt er dus een film af in mijn hoofd aan de lijnen die ik al bedacht had. Daarna lees ik het terug en ga ik dingen schrappen, veranderen en professionaliseren(:

    Maar de gebeurtenissen in het verhaal bedenk ik dus wel degelijk echt van tevoren. Die bedenk ik altijd zo dat ze écht een nut hebben tot de opbouw van het verhaal, en ik probeer het zo te schrijven dat er een soort continue spanning in blijft zitten.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2012 - 23:49 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Niet helemaal tot in detail. Ik bedenk dus eerst de opzet van het verhaal en de personen. Dan heb ik dus de verhaallijn goed in mijn hoofd zitten, en de karakters van de personen. Meestal gaat er dan zeg maar een film in mijn hoofd afspelen. Ik denk namelijk heel erg beeldend. En dan schrijf ik uit de losse hand, dan zet ik mijn beelden om in woorden. Dan speelt er dus een film af in mijn hoofd aan de lijnen die ik al bedacht had. Daarna lees ik het terug en ga ik dingen schrappen, veranderen en professionaliseren(:


    ken ik :P
    ik zet ook altijd eerst de grote lijnen op, bedenk wat ideeën en dan werk ik erheen en zie gewoon voor me hoe het zou gebeuren..
    Als ik lees zie ik het ook vaak voor me :)

    Nou, ik heb er respect voor (:
    Ik bedenk van te voren altijd wel iets, maar het verandert altijd totaal en als ik niet weet wat ik wil schrijven, schrijf ik gewoon een paar regels, en die schrap ik weer óf er komt ineens een verhaal uitrollen... zo ook nu, ik was eigenlijk voor een ander verhaal begonnen maar toen dacht ik opeens HE en toen had ik een idee, maar het is wel best moeilijk om te schrijven tot nu toe...


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    ik heb de enne keer heel veel inspiratie en de andere keer nauwelijks..

    Nouja ik heb het ook niet altijd zo georganiseerd. Soms heb ik ineens een heel goed idee, en ga ik gewoon spontaan schrijven(;


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    He, ik ga eens even naar bed want ik mag morgen, of nouja, nu alweer vandaag weer de hele dag leren (SE-week...), maar slaap lekker allebei! (doeg)


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!