• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.

    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Bij het woord prooi trok er een koude rilling over mijn rug. Snel nam ik nog twee teugen van mijn wijn.
    'Ik... Ik vond het erg gezellig. Maar... Ik.' zei ik terwijl ik met mijn vingers over het zijde dekbed streek.
    'Ik ga slapen, het wordt al laat.' zei ik en stond op om haar uit te laten. De realiteit kwam weer naar boven, waar ik mee bezig was, was héél erg fout. Snel deed ik de deur open en wierp haar een stalen blik toe.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    "Tot morgen, in de arena dan maar." Zeg ik zachtjes, waarna ik zonder hem aan te kijken naar de gang loop. Ik voel de tranen in mijn ogen prikken, mijn hart dat pijnlijk tegen mijn ribben bonst. Alles glipt altijd door mijn vingers, zonder dat ik er ooit eens grip op krijg. Met mijn vingertoppen pulk ik aan de vlecht in mijn haren. "Je moet soms risico's nemen, Valor. Dat maakt het leven uiteindelijk beter." Prevel ik zacht, voor ik mezelf richting de liften laat gaan.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    'Ja, tot dan.' zei ik bot en sloot mijn handen om de deurknop.
    'Je moet soms risico's nemen, Valor. Dat maakt het leven uiteindelijk beter.' Fluisterde ze. Even liet ik de zin tot me door dringen waarna ik haar snel achterna rende.
    'Hé, wacht!' schreeuwde ik terwijl de liftdeuren sluiten.
    'Waar sloeg dat op?' vroeg ik nog, maar waarschijnlijk had ze het al niet meer gehoord.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik hoor hem nog iets schreeuwen, en besluit hem toch maar antwoord te geven.
    De liftdeuren gaan langzaam open, waarna ik naar hem glimlach. Mijn lippen krullen zich om, en laten mijn tanden even kort blinken in het tl-licht.
    "Hoe zou de Spotgaai de Spotgaai zijn geworden? Omdat ze zich braaf aan de afspraken hield?" Ik haalde kort mijn schouders op. "Ze heeft risico's genomen die haar meer brachten dan winnares van de Spelen." Ik sla mijn ogen neer, en staar kort naar het marmer.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [je mag best reageren 4everdeen]


    Remember to be ridiculous.

    [ik kap er weer ff mee]


    Remember to be ridiculous.

    [Wie heeft er zin om met mij te praten? ik ben waardeloos als ik alleen denk]


    Remember to be ridiculous.

    [wow ineens wordt er weer veel gepost xD. Ik had vandaag mn derde rijles en ik ging al de snelweg op. Bij mn DERDE rijles. Hallelujah. Was wel gaaf xD.]

    [cool]


    Remember to be ridiculous.

    Jessiiicaa schreef:
    (...)

    Ik zuchtte en kopieerde zijn houding. Ik keek ook over het donkere Capitool heen, dat door al die duizenden lichtjes in zacht licht baadde. 'Het is hier mooi,' hoorde ik Fred mompelen.
    Ik draaide mijn hoofd naar hem toe en knikte.
    'Het lijkt beeldschoon.' Ik zuchtte opnieuw, greep mijn glas en nam een aantal slokken. 'Zo lijkt of er een deken van rust over de stad heengedaald te zijn. Jammer genoeg weten wij beter.'
    Ik dronk de laatste slokjes uit mijn glas op.

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    Ik slenter een beetje door het gebouw. Melissande was gezellig maar ik wil me aan niemand hechten dus ik speel wel een beetje fladderaar, met iedereen praten maar met niemand verder gaan als een oppervlakkig gesprek.


    Remember to be ridiculous.

    [Nice!]

    Freya Aprilynne, district 11

    'Jonah, Lisa?' vroeg ik fluisterend, het was meer tegen mezelf. Wat deden ze hier, in ons slaapgedeelte, oh ieuw, dat wou ik niet weten!
    Onwillekeurig beet ik op mijn lip, het was een vreselijke gewoonte, ik kreunde pijnlijk en Jonah had ondertussen ook door waardoor dat kwam, 'heeeel erg subtiel,' gromde ik tegen mezelf. Ik ging iets dichter bij Nolan staan, het voelde veiliger...
    Hij voelde veilig, als een schild dat me afschermde van wat iki niet wou zien, koppig hield ik de tranen tegen, deze keer lukte het wel...

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:24 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Frederick Smith, district 5

    'Waarom kan niets gewoon zijn zoals het lijkt? Zoals het hoort te zijn? Al heel mijn leven is alles verkeerd, dieren muteren, bah, wat een vreselijk district,' besef ik opeens, ik had het nooit zo bekeken...
    'Maar daar gaat het niet om, ik heb besloten om van mijn laaste dagen te genieten,' vertelde ik haar.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || district 12

    Zijn woorden waren doorklonken met besef, walgend besef. Ik was het volkomen met hem eens. Waarom kan niets gewoon zijn wat het lijkt?
    Ik zuchtte. 'Omdat het leven dan te gemakkelijk zou zijn. Blijkbaar is er niets in dit leven dat met gemakzucht gaat. En als dat wel zo is, brengt het Capitool daar wel verandering in.' Mijn antwoord klonk lichtelijk verbitterd.
    'Ik heb besloten om van mijn laatste dagen te genieten,' hoorde ik hem ook nog zeggen. Ik knikte heftig. 'Daar ben ik het mee eens. Straks komen we in een lifechanging experience terecht. We moeten er maar het beste van maken, nu het nog redelijk normaal is.'
    Ik boog voorover om het glas op tafel te zetten, maar ik mistte. Het viel van tafel en duizenden stukjes glas vlogen alle kanten uit. Ik dook geschrokken aan de kant. Een scherpe glasscherf mistte me op een haar.


    [jaa dat was echt heel nice/cool:D]

    Frederick Smith, district 5

    Ik spring nog net was voor de grote lading glasscherven, een paar kleine botsen tegen me op, maar richten niet veel schade aan.
    'Ben je oké?' vroeg ik aan Noëmi, ik zag niet meteen zware schade.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...