• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.

    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    [Lisanne, had je nog gereageerd?]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Nolan Xenne Griffiths ~ Mentor district 11

    'Je moet echt beter leren liegen, dit kan je fataal worden morgen,' zucht ik.
    Ik kijk naar haar lip, die helemaal opgezwollen is.
    'Dat ziet er inderdaad niet zo best uit. Wacht even, ik laat wel wat komen. Dan kan je me straks rustig vertellen waarom je gehuild heb, ik word heus niet boos of zo,' grijns ik.
    Ik loop naar de intercom, ongeveer tien stappen verder.
    'Hallo, zouden jullie even een geneesmiddel voor een opgezwollen lip naar 11 willen brengen? Een tribuut heeft een gewonde lip. Alvast bedankt,' zeg ik, en klik de intercom uit.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Equestria schreef:
    Ivineria "Ivy" Tanaquil Winters ~ Stylist district 8

    'Ik ben al thuis,' zeg ik, nog droger.
    We grijnzen naar elkaar, niet nep, echt gemeend.
    'Al die mensen hier willen naar huis.' Ik gebaar naar de etende menigte. 'Je zult moeten vechten voor een plaatsje in de trein op weg naar huis.'
    Ik zucht, ik doe dit al lange tijd, voor haar is dit nieuw, de eerste keer. Ik ben het gewend om mensen te ontmoeten die ik daarna nooit meer zal zien, vandaar dat ik zo nuchter en hard erover praat. Voor de tributen moet het heel anders liggen, gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt.

    [Zis, Marina.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    CrumbCake schreef:
    Frederick Smith, district 5

    Glimlachend blijf ik dansen, voorzichtig dat ik haar voeten niet plette. Het was vreselijk om te bedenken dat we concurrentie zouden worden, maar omdat er toch geen kans bestond dat ik háár iets zou moeten aandoen, stond ik het mezelf toe. Ik kwam er toch niet uit, dus wat maakte nog uit?


    [late reactie, I know!]

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik vond het heerlijk om zo sierlijk door de zaal te vliegen. Ik legde mijn hoofd opnieuw op Fred's schouder en maakte mijn hoofd leeg. Het enige waar ik op lette, waren de muzikale noten die mijn gehoor binnengleden en de hartslag van Fred, die ik in zijn schouder voelde...
    En toen was het nummer voorbij. Een actief dancenummer werd ingezet. Ik twijfelde een seconde, maar liet hem toen los.
    Toen ging ik los op de harde beat van het nummer en zong vrolijk mee.

    Yoëlla Ann Miya Blake || District 8
    Ik boor de woorden van Ivy in mijn hoofd en besef dat ze gelijk heeft. Alleen ben ik vrijwel zeker dat ik niet terug kom. 'Achja,' zeg ik wat stilletjes en staar voor me uit.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Frederick Smith, district 5

    Een vrolijk nummer vult de ruimte, vrolijk begint Noëmi mee te zingen, ik ken het liedje niet, maar ze zong het volgens mij beter dan de oorspronkelijke zangeres wiens stem door de speakers kwam.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Freya Aprilynne, district 11

    'Ik lieg niet en ik heb niet gehuild!' bracht ik er zielig tegenin, ik moest echt beter leren liegen, nou dat was een waardevolle les, mentor! 'Is het echt zo erg?' vroeg ik voorzichtig, ik tastte voorzicht mijn lip af.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Fijn. Heerlijk. Dit is de afleiding nodig heb. Rond dansen, zwieren, zingen en springen en nergens anders meer aan denken. Niet aan de volgende dag: aan de Arena. Aan het bloedbad. Aan het moorden. De wapens. De overleving.
    Gewoon leven in het moment. En dit moment is geweldig.
    Na een paar nummers wordt er een iets minder interessant nummer gedraaid. Ik heb het zó warm, dat ik wel toe ben aan een drankje. Ik loop naar de tafel toe en schenk er een voor mezelf en Fred in.
    'Zullen we naar buiten?'


    [ik moet al bijna weg:o vakantie regelen, kroegje in!:D marja, dan mis ik weer VET veel van RG (Revenge Games(a))]

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:03 ]

    Frederick Smith, district 5

    'Ja, maar het is wat je buiten noemt, we kunnen alleen op kleine balkonnetjes zitten,' zuchtte ik, maar ik nam het drankje en volgde haar.
    'Weet je waar we moeten zijn?' vroeg ik me af, ik was nog niet in de open lucht geweest sinds ik hier binnen was gekomen, ik had even nodig gehad om mezelf te kalmeren en te trainen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Ach, het is in ieder geval iets. Ik hou wel van die frisse lucht.'
    We wandelden het balkon op. Ik nam een slok, zette het drankje op de grond en ik ging tegen de reling aanleunen, met mijn ellebogen op de reling geplant en mijn hoofd bovenop mijn handen. Ik sloot mijn ogen toen een felle avondbries tegen mijn gezicht blies. Heerlijk. Afkoeling.
    'Weet je waar we moeten zijn?' hoorde ik Fred opeens vragen.
    Ik draaide mijn hoofd naar hem toe. 'Waar?'

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:07 ]

    [ja wachten op Jonah is waarschijnlijk het beste]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    [jongens ik moet weg! Ik hoop dat jullie niet teveel posten(a) ik lees vanavond als ik terug ben alles wel weer bij! xx]

    Frederick Smith, district 5

    'Ah niets, ik wil hier gewoon niet verloren lopen,' zuchtte ik, ik ging naast haar staan en genoot van de koelte. Het Capitool was practig in het donker, als je al de rest even vergat, overal brandden lichtjes, ik glimlachte ervan, het leek zo onschuldig. Maar dat was het niet, damn, ik haatte fake.
    'het is hier mooi,' mompelde ik alleen maar. Het was waar, het balkon waar zelfs bloemen op stonden, het uitzicht over al de lichtjes...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Mijn keel voelde ruw door het omhooggekomen maagzuur wanner ik slikte. Ik stond nogmaals op en liep naar mijn kamer, waar ik met wat water mijn gezicht opfriste. Ik liep naar een grote aluminium kledingkast en opende de deurtjes. De inhoud was schaars. Twee strakke zwarte broeken, een wijd rood shirt en een paar zwarte sloffen. Geen gekke felgekleurde kleding zoals ik gewend was. Ik koos ervoor om mijn trainingsbroek aan te houden en trok het rode shirt aan. Op mijn sokken opende ik de deuren naast mijn bed en keek over het verlichtte Capitool. Hoe het mogelijk was wist ik niet maar even voelde ik me thuis. Dit werd al snel verstoord door een zacht gesnik dat van recht boven me kwam.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Mijn vingertoppen trilden, en zorgden ervoor dat ik me alleen maar beroerder begon te voelen. Ik was zwak, klein, fragiel, breekbaar. Alles behalve dát wat ik hoorde te zijn. Zachtjes gleed ik met mijn handpalmen langs mijn wangen.
    De snikken namen af, naar mate ik er geen puf meer voor had. Voorzichtig trok ik de rits van mijn vest op, om vervolgens naar de rand van het enorme balkon te lopen. Onwillekeurig gleden mijn ogen naar de lucht.
    "Ik wou dat je hier was, Clemence. Je bent niet lang alleen meer." Prevelde ik zachtjes, voor ik verbitterd op mijn onderlip beet.
    Mijn rug gleed omlaag langs één van de balustrades.


    Feel the fire, but do not succumb to it.