• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.

    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    [sorry dat ik er gisteren niet was ik zit ziek thuis]


    Remember to be ridiculous.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Even was het boven stil, maar niet snel daarna hoorde ik van achter stappen uit mijn kamer. Ik draaide mijn hoofd om en trok een scheef glimlachje.
    'Nee, ik weet het niet zeker. Ik weet niet meer wat echt is, of wat niet. Ik weet alleen dat het slecht gaat.' prevelde ze gedempt. Ik knikte alsof ik haar begreep, iets wat ik eigenlijk niet deed.
    'Met iedereen gaat het hier slecht, morgen worden we een arena ingegooid met duizenden boobytraps.' zei terwijl ik mijn kamer binnenloop. Met een handgebaar nodigde ik haar ook uit. Het koelde snel af buiten en met mijn dunne shirt aan, ging dat niet werken. Ik sloot de balkondeuren en ging op mijn bed zitten, er was namelijk geen ander zit-meubilair.
    'Wil je wat te drinken' vroeg ik terwijl ik aan mijn nagels prutste. Ik voelde me lichtjes ongemakkelijk.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik ging langzaam op zijn bed zitten, en volgde hem vervolgens met mijn ogen.
    Als hij over de arena begint, knik ik lichtjes. Hij heeft gelijk.
    "Nee, bedankt." Met een broos glimlachje sla ik zijn aanbod af, om vervolgens met één van mijn losse krullen te spelen.
    Zo nu en dan gluur ik door mijn wimpers naar zijn gezicht. Ik heb het altijd al fascinerend gevonden om iemands gevoelens af te lezen.
    "Je hebt een leuk accent." Glimlach ik om de stilte te doorbreken met een luchtiger onderwerp. "Ik ben altijd al jaloers geweest op de Capitoolse grammatica." Beken ik met een lichte glimlach, waarna ik m ijn handen op mijn schoot leg.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Met een trage pas liep ik naar het drankjesapparaat. Ik bestelde een zoete witte wijn en luisterde naar het borrelend geluid dat de machine produceerde. Ik pakte het lichte glas uit de houder en wandelde terug de kamer in.
    'Je hebt een leuk accent.' zei ze met een glimlach. Mijn ogen bleven hangen bij haar glimlach, of iets wat daar op leek.
    'Ik ben altijd al jaloers geweest op de Capitoolse grammatica.' Mijn wangen kregen een licht rode kleur.
    'Dankje.' bedankte ik haar en nipte van mijn wijn.
    'Jij hebt mooie haren.' zei ik terwijl ik naast haar op het bed ging zitten.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik glimlach, een trotse glimlach. "Ik heb ze van mijn moeder geërfd, ze zijn lichter dan de meeste anderen in mijn district hebben. En ik heb een ander soort huid." Leg ik maar meteen uit, waarna ik kort naar het glas in zijn handen kijk. Zonder twijfel alcohol. "Wil je het me leren?" Glimlach ik, doelend op zijn accent.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Ik knikte voorzichtig en zette het inmiddels legen glas op het zilveren nachtkastje.
    'Wil je het me leren?' vroeg ze. Ik haalde mijn schouders op.
    'Ja... Euh. Tuurlijk.' zei ik, blij om even met iets anders dan de spelen bezig te zijn.
    'Het belangrijkste is de nadruk op de z.' legde ik aan haar uit. De wijn gaf me een licht gevoel in mijn hoofd.
    'Zzonder zzak zzat zzij zzomaar daar,' zei ik overdreven.
    'Nu jij.'


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Ik trek mijn mondhoeken omhoog in een verlegen glimlach, waarna ik kort in adem, en hem vervolgens probeer na te zeggen.
    "Zzzonder zwwak zzat zwwij zzzoomaar daar." Ik lach zacht bij het laatste woord, en hef mijn handen omhoog, om ze vervolgens op mijn schoot te laten vallen. "Ik ben hopeloos, zzzeg het maar." Lachte ik hoofdschuddend.
    "Dat komt omdat we in 4 de nadruk op de 'w' leggen, geen idee waarom." Prevelde ik zachtjes.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Ik lachte mee en schudde mijn hoofd.
    'Nee! Niet zo. Oké volgende. De oe spreek je uit als oei.' zei ik terwijl ik mijn best deed de oe-klank goed uit te spreken.
    'Ik ben zzo moei. nu jij!' ik keek haar met grote ogen aan.
    'Wil je echt niks drinken?' vroeg ik nogmaals.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 15:19 ]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt
    "Ik - ben - zzo - moei?" Prevelde ik met een ingehouden lach, waarna ik nogmaals mijn hoofd schudde op zijn aanbod, en zijn ogen toen probeerde na te doen.
    Ik kreeg kippenvel als iemand me zo aanstaarde. Ik was nooit graag het toppunt van aandacht geweest, maar eigenlijk was het best leuk om iemand te hebben die me meer begreep dan anderen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Ik knikte enthousiast en giechelde.
    'Ja, goed zo! En nu moet je de t en de d alleen nog als een j klank uitspreken.' zei ik grijnzend.
    'Hij is zzo goeij.' zei ik terwijl ik opstond en opnieuw een glas witte wijn bestelde.
    'Iets te eten?' stelde ik voor en liep met het glas in mijn hand weer terug. Ik bleef in de deuropening staan en wierp haar een oprechte glimlach toe.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    "Jij benj zzzo goeij!" Veranderde ik lachend, waarna ik langzaam mijn hoofd schudde, en toen naar het glas in zijn handen gebaarde. "Dat." Knikte ik, waarna ik mijn haren opnieuw begon te vlechten, en het taallesje in mijn hoofd herhaalde, stil mompelend zinnetjes maakte.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    {Waar zijn we/wat is er gebeurd?}


    Tijd voor koffie.

    {weet ik niet, zullen we elkaar tegenkomen?}


    Remember to be ridiculous.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    'Zeker?' vroeg ik schouderophalend. In District 1 dronken we wel eens alcohol, maar of ze dat in District 4 ook deden. Ik wilde niet dat Doylee met een kater de spelen in ging. Het idee deed me grinniken. Ik bestelde voor Doylee een glas witte wijn en een bord garnalen, iets wat wij altijd in ons kerstpakket kregen uit District 4. Ik liep terug met haar glas in mijn hand en overhandigde het haar. Even later werd er op de deur geklopt en legde een Avox een dienblad met garnalen op het bed. Tevreden zuchtte ik en dook weer op het bed.
    'Lukt het al een beetje?' vroeg ik grijnzend en stopte een vette garnaal in mijn mond.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Aimee Jane Greengrass||District 5
    Ik slenter een beetje rond in het trainingscentrum. Fred zal vast wel ergens rondhangen met Noëmi. De sukkel. Nooit is hij verliefd geweest en juist op dit moment wordt hij verliefd op een meisje dat straks een van zijn tegenstanders word.


    Remember to be ridiculous.