• Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..



    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Toen ik zag dat ze het toeliet pakte ik haar hand in de mijne. Toen ik merkte dat ze naar mijn ogen staarde knipperde ik er een paar keer mee. Ik tastte de huid rond mijn rechter oog af, maar merkte niks bijzonders.
    'Z-zullen we gaan?' vroeg ik weifelend.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Frederick Smith, district 12

    'Ook leuk om jou weer gezien te hebben Ams!' riep ik haar nog ironisch na, maar ze was al uit het zicht. Damn, dat kind maakte me kwaad...
    'Dus? Waar waren we voor haar onbeschoft onderbreking?' vroeg ik aan Noëmi.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Doylee Benratt || District 4
    "Sorry je.. Eh je ogen fascineren me." Glimlach ik verontschuldigend, waarna ik knik en opsta.
    Ik staar een tijdje naar onze handen. Zoals ik gewoonlijk met mijn eigen handen doe, verstrengel ik onze vingers.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    'Oh, euh... Bedankt.' zei ik terwijl er een brede glimlach op mijn gezicht verscheen. Half huppelend, half lopend stapte ik samen met Doylee de lift in. Ik drukte op het bovenste knopje en we vlogen naar boven. Ik keek naar onze vervlochten vingers en grijnsde.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Freya Aprilynne, district 11

    'Kijk, Nolan, ik vind het echt vreselijk voor je, echt waar, mijn lieve nichtje is in die arena gestorven, ik weet hoe het voelt om iemand te vermoorden, maar ik ga nu niet uitleggen waarom. Waar het om gaat is dat ik ze kunnen doen wat ze willen en ik ga niet freaken, dat heb ik denk wel bewezen door geen van jullie met een vinger aan te raken, ik ben ook niet verliefd op Jonah, dus dit heeft niets met elkaar te maken, oké? Jonah, Lisa, ga verder waar jullie mee bezig waren, heb een gezellige avond, ik ben doodmoe Nolan, er is geen probleem, we kunnen allemaal gewoon gaan.'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Doylee Benratt || District 4
    Met een glimlach stapte ik het gras in, om me vervolgens enkele stappen in het zachte gras te laten vallen.
    "Ik sta nooit meer op." Er gleed een tinkelende lach over mijn lippen, waarna ik naar de blauwe lucht staarde.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    'Niet?' vroeg ik toen ik naast haar ging liggen en mijn ogen tot spleetjes kneep.
    'Nee inderdaad niet, je hebt gelijk.' zei ik met een glimlach en hield haar hand stevig vast.
    'Zou er ook zo'n mooi plekje in de arena zijn?' dacht ik hardop.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    "De plekken in de buurt van bronnen of beekjes zijn altijd schitterend.
    Als we daar zijn dan laat ik je ze zien." Glimlachte ik, waarna ik zachtjes in zijn hand kneep. "We vinden het wel." Beaam ik met een lichte glimlach.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Ik trok een pruillip en haalde mijn schouders op.
    'Ik hoop het,' zei ik zachtjes,'Ik hoop het.' Ik ging dichter tegen haar aan liggen en sloot mijn ogen, een klein dutje maar, gewoon een heel klein dutje.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Annabeth December 'Dewi' Claire, mentor district 13

    Ik zuchtte toen ik stemmen hoorde, maar ik stond op en bewoog me geruisloos naar de trap. Ik verliet het dak en was meteen terug in de gemeenschappelijke district 13 gang. Ik nam een flesje water en deed gemakkelijke kleren aan, het jurkje landde in een hoek waar het niet meer uit zo komen voor mijn part. Het was dat ik presentabel moest overkomen om sponsors te verzamelen, anders hield ik voor de rest van de spelen een losse zwarte joggingbroek en een effen grijs T-shirt aan. Maar ik had mijn verantwoordelijkheden en ik zou het goed doen, daarna kon ik naar huis, het liefst met mijn tributen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Doylee Benratt || District 4
    Ik glimlachte bij het aanzicht van een bijna slapende Valor.
    Met mijn duim streek ik heel lichtjes over de rug van zijn hand om vervolgens naar de gebroken, blauwe lucht te staren.
    "Deep in the meadow,
    under the willow.
    A bed of grass,
    a soft, green pillow.
    Lay down your head,
    and close your eyes.
    And when they open,
    the sun will rise.

    Here It's safe,
    and here It's warm.
    And here the daises guard,
    you from every harm.
    Here your dreams are sweet,
    and tomorrow brings them true.
    Here is,
    the place where i love you." Zing ik zachtjes, met een lichte glimlach, waarna ik kort slik. Het was een lied dat mijn moeder vroeger voor me zong, toen ik nog heel, heel klein was.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Een koude rilling trok over mijn rug toen ik de prachtige stem van Doylee hoorde zingen.
    'Dat was prachtig.' zei ik fluisterend zonder mijn ogen te openen. Zachtjes neuriede ik de melodie na, wat niet perfect lukte. Ik voelde me fijn zo, onder de warme zon met naast me het mooiste meisje van de wereld, of in iedergeval van District 4.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    "Mijn moeder zong het vroeger voor me, ik heb het altijd voor Clemence gezongen als ze niet kon slapen. En in de arena heeft ze het gezongen voor haar districtgenote." Prevelde ik met een glimlach, waarna ik een kusje op zijn wang drukte. "Slaaplekker." Glimlachte ik lichtelijk.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Valor Milan Vigorously-Véternea • District 1
    Alsof ik hierna nog kon slapen, dacht ik bij mezelf.
    'Laat maar, ik ben al niet meer moe,' zei ik terwijl ik me van mijn rug op mijn buik draaide.
    'Vertel eens wat meer over jezelf, Doylee.' zei ik grijnzend met de nadruk op haar naam. Ik beet op de binnenkant van mijn wang en slikte.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Doylee Benratt || District 4
    Het voelde raar dat hij mijn naam uitsprak met een gouden randje, bijna liefelijk. "Mijn vader woonde zijn hele leven in 4. Door het harmonicagaas waar hij jaagde naar vis, ontmoette hij mijn moeder. De twee waren als tegenpolen en toch pasten zij perfect bij elkaar. Mijn moeder had een lelieblanke huid, en lange, blonde lokken. Mijn vader had daarbij de mooiste irissen die ik ooit heb gezien." Ik glimlach kort, dromerig, en slaak dan een zucht. "Ik was een soort 'ongelukje', mijn moeder was pas zestien toen ze mij kreeg, en mijn vader net achttien. Toch noemden ze mij Doylee, iets dat in de volksmond van ons district 'geschenk' betekend. Niet veel later raakte mijn moeder wéér zwanger. Tijdens de bevalling van Clemence overleed ze. Mijn vader was radeloos zonder mijn moeder. Hij hield van haar, en dus pleegde hij zelfmoord." Ik slik, tjha, als hij me wilde leren kennen moest hij weten waarom ik altijd glimlachte, en nooit wilde huilen.
    "Ik heb altijd sterk moeten zijn voor Clemence. Daarom ben ik zo geworden." Prevel ik zachtjes. "Ik heb héél vroeg leren jagen op vissen, ben op mijn elfde gestopt met school en ben nogal leeg geworden sinds de dood van Clemence.." Prevel ik zacht.


    Feel the fire, but do not succumb to it.