• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Chase Young
    'Ja, ookal dat een lekker zacht bed altijd van pas kan komen.' zei ik en grinnikte even. 'En hoe zit het met jou?' vroeg ik niewsgierig.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Goed. Blij dat het achter de rug is... min of meer." ik twijfelde even.
    "En hoe is het met je... passagier." fluisterde ik, maar het was wel duidelijk dat ze me had gehoord. Ze keek me even strak aan en keek toen helemaal de ander kant op.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    CHase Young
    'Rustig,' zei ik, 'en als je een ander antwoord verwachtte moet je het maar zelf vragen.' zei ik er nog achteraan.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Zoey Carroll
    "Volgens mij heeft ze geen zin om te praten." antwoordde de jongen.
    "Ze zit hier gewoon en kan je horen, ventje." zei ik bits. "Wat denk je? Dat ik je ga bedanken om me gevangen te nemen. Zoek maar een ander om op te vrolijken." ik had hem tijdens mijn hele tirade niet aangekeken en was het ook niet van plan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    Ik keek eerst geschrokken, maar grinnikte daarna.
    "Je bent niet zo stil als ik dacht." grijnsde ik. Nu keek ze me wel aan en haar blik sprak boekdelen.
    "Ok, ok. Jij bent nog opvliegender dan Alice." mopperde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Alice Redbird
    Ik deed net of ik Loren niet gehoord had en bleef hetzelfde tempo rijden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Loren Redcliff
    Het was raar om zo gewoon met onze gevangene te spreken, maar ik hield er graag een menselijke relatie op na. Ik ging terug naast Shireen rijden.
    "Het is wel een opvliegend typetje." mompelde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik keek Loren aan en grinnikte even. 'Dadelijk bijt ze,' mompelde ik. Ik keek weer naar voren en glimlachte toen ik een van de hoge torens van ons dorp in beeld zag. 'We zijn er bijna!' Ik glimlachte breed. Eindelijk thuis.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Oef. Eindelijk een degelijk bed." zuchtte ik opgelucht, maar eigenlijk maakte ik me zorgen. Wat zou er met Zoey gebeuren eenmaal dat we aankwamen? Zouden ze haar in de kerkers werpen? Dat was echt een vreselijke plek.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Een goed bed, een eigen plek en een eigen leven,' verzuchtte ik. Ik was echt blij dat we er weer waren. Ik kon dan gewoon weer verder met mijn dagelijks bezigheden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Ja." zuchtte ik. "Maar wat voor bed krijgt zij? Een stinkende hoop stro dat krioelt van de ratten? Of een houten plank?" ik snoof.
    "Waarom is het goede doen zo moeilijk?" Ik staarde vastbesloten voor me uit.
    "Ik laat haar niet gaan, voor ik een goede uitleg van de koning heb. Ik moet precies weten waarom dit zo noodzakelijk is."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik haalde mijn schouders op. 'Ik weet het niet. Maar ik ga niet mee naar de koning.' Ik mocht de koning niet eens, en dat wist hij. Ik ontweek hem net zo veel als ik de rest van de mensen in het dorp ontweek. Altijd als hij me wilde oproepen was ik niet in het dorp, het as ook dat Alice mij gisteren op had gehouden anders was ik niet mee geweest op deze missie omdat ik dan weer op mijn geheime plekje zat in het bos. Mijn tijd te verdoen met onzinnige dingen.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 8:19 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik keek haar onderzoekend aan.
    "Waarom heb je eigenlijk zo een hekel aan de koning?" vroeg ik haar.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Gewoon, omdat...' Ik dacht even na hoe ik het perfect uit zou kunnen leggen. 'De koning is net zoals als iedereen op deze planeet. Hij vraagt hulp aan je. Je helpt hem en daarna kun je weer verdwijnen en je bent pas weer belangrijk voor hem als hij je hulp nodig hebt. Hij is net zoals als elk mens. Egoïstisch.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Hij is de koning. Hij kan geen tijd vinden voor al zijn onderdanen. Ik weet dat hij het misschien op sommige vlakken beter kan doen, maar als je hem vergelijkt met zijn broers, dan hebben we het nog goed getroffen."


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe