• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Shireen Homers
    'Ja, en ik ben Shireen en ik had liever helemaal geen koning gehad.' Ik zuchtte even. 'En de koning is net zoals als elk mens. Geen heilige ofzo.' Ik keek even naar Loren. 'Maar als jij hem als koning ziet moet je het zelf weten.' Ik werd er een beetje moe van dat iedereen de koning zo op hemelt. 'Daarbij moet je niet iedereen vergelijken met zijn of haar familie.' Ik was misschien nu wel bot bezig, en ik zal er straks wel spijt van krijg maar op dit moment zat ik er gewoon door heen. Ik was moe en daarvan werd ik altijd killer dan ik al was. Daarbij had ik geen zin in een eindeloze discussie of de koning nu god was of niet. Ooit ging hij dood, net zoals ik, net zoals iedereen van wie ik ooit hield.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 20:10 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Ok, ok. Het is duidelijk dat we er elk anders over denken." ik haalde mijn schouders op.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Inderdaad,' mompelde ik. Ik keek even naar Loren en begon te twijfelen of ik niet te grof was geweest. 'Sorry,' mompelde ik daarom maar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Hé, maakt niet uit. Ik snap het! Je bent moe en wilt thuis zijn. Volgens mij voelt iedereen hetzelfde nu." stelde ik haar gerust. Ik wist precies wat ze bedoelde, ik was inderdaad moe en er had zich een hardnekkige hoofdpijn gevestigd die maar niet weg wou. Ik wreef fronsend over mijn hoofd.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik zuchtte. 'Waarom ben je eigenlijk altijd zo aardig tegen mij?' vroeg ik. 'Ik was in het begin nou niet bepaald aardig, ik was een bitch zacht uitgedrukt en toch blijf je steeds zo aardig. Waarom?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Volgens mij ligt dat gewoon in mijn persoonlijkheid." haalde ik mijn schouders op.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik glimlachte. 'Dan heb je een mooi persoonlijkheid,' zei ik. 'Het is een redelijk goede eigenschap.' Een eigenschap die ik nooit zou krijgen. Ik bedoel, ik was niet aardig en dat zou ik nooit worden. Ik was een gigantische bitch en als Loren niet zo'n geweldig karakter had gehad dan hadden we nooit "vrienden" geweest. Althans, zo hadden wij het genoemt maar of het echte vriendschap was dat moest ik eerst nog zien.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Iedereen bezit ze." ik keek haar niet aan. "Je moet alleen zorgen dat niets anders ze kan overschaduwen. Pas wanneer je met jezelf kan leven, kan die eigenschap zich ten volle uitspreiden en dan nog... Het is lang niet makkelijk iedereen aardig te vinden." ik liet de informatie voor haar. Zij kon kiezen wat ze ermee deed.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Esther Bradley
    We naderden de burcht en het onrustige gevoel in m'n buik werd er niet beter op.M'n lijfwachten of hoe ik ze ook moest noemen gingen automatisch voor me rijden. De meest linkse, geen idee hoe ze heetten, vroeg me: "Wil je van uiterlijk veranderen?" Ik dacht even na en zij toen: "Nee, het is beter van niet. Ze kennen me hier trouwens toch niet. Ik zeg gewoon dat ik door Rover gestuurd ben, om de anderen te helpen. Ze houden hier toch het meest van Rover." De man knikte maar ik zag dat hij er blijkbaar anders overdacht.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Shireen Homers
    Ik glimlachte even. 'Je bent een apart persoon Loren,' zei ik. 'I like it. Ik houd niet van standaard personen.' Ik haalde mijn hand door mijn haar en keek hem naar hem via mijn ooghoeken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik bloosde en keek weg. Ja, een apart persoon... met een aparte geschiedenis.
    "Standaard kan je me inderdaad niet noemen."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Esther Bradley
    We kamen aan bij de burcht en tot m'n verbazing zag ik niemand en hoorde ik niets.We stapten van onze paarden af en m'n oog viel op een druppel bloed. Hier was blijkbaar wel al iets gebeurd."Wie blijft er bij de paarden?" vroeg ik. "Ik wil wel, ik kan goed met paarden overweg." Hij durfde gewoon niet mee met ons, broekschijter.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Shireen Homers
    'Maar dat is goed toch.' Ik deed maar alsof ik Loren niet zag blozen. 'Standaard mensen zijn saai en vervelend. Iedereen met wie ik omging had wel iets vreemds.' Ik grijnsde breed.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Dat is goed." zuchtte ik instemmend. "Jammer dat er zoveel aan vooraf is moeten gaan." ik wou mijn woorden terug inslikken. Niemand behalve Chase wist over mijn verleden.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2012 - 16:47 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    is Nathan salder een nieuw personage of zo?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.