• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Nee, nee. Het gaat." ik draaide me naar Zoey. "Gaat het?"

    Zoey Carroll
    "Waarom moest net degene die overal tegen loopt mij iemand in huis nemen die pijn kan voelen?" mopperde ik, maar daarna glimlachte ik. "Gaat wel hoor.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik keek met een glimlach naar het tweetal en besloot in mijn gedachte dat het echt een geweldig stelletje zou zijn. Zonder het door te hebben grinnikte ik hardop.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Waar lach jij zo om?" vroeg ik, terwijl ik Shireen gespeel scherp aan keek.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik keek betrapt naar Loren. 'Binnen pretje,' zei ik snel. Het was nu ook niet zo extreem gelogen. Loren zou me vermoorden als hij wist wat ik dacht. En liever leefde ik nog langer dan vandaag.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Soms moet het wel leuk zijn om gedachten te lezen." maar ik bedacht me meteen. "Alleen jammer dat de mensen je nooit willen vertrouwen."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Oh, nu ben je opeens nieuwsgierig naar mijn gedachte.' Lachend schudde ik mijn hoofd. 'Ik ben echt blij dat je dus niet mijn gedachte kan lezen.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Je weet toch dat je me steeds nieuwsgieriger maakt?"

    Zoey Carroll
    Ik keek geamuseerd van de aan naar de ander. Het was hier zo anders dan thuis. Iedereen was hier zo vriendelijk.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Je weet toch dat je er nooit achter gaat komen.' Ik glimlachte ondeugend. 'Dus ik mag je zo nieuwsgierig maken als ik wil.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik keek haar gefrustreerd aan.
    "Stop met me zo te jennen." bromde ik. Ik haatte het als ik iets niet wist.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'ik jen je niet. Ik maak je nieuwsgierig en er is geen manier om mijn gedachtes uit me te krijgen.' Ik stak plagend mijn tong uit. 'Sorry, ik ben gemeen.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Dat merk ik." zei ik gespeeld gekwetst. Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek resoluut da andere kant uit.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik rolde met mijn ogen. 'Je bent geen goed acteur he?' lachte ik. Ik ging staan. 'Maar het wordt maar eens tijd dat ik ga.' Ik haalde mijn hand door mijn haar. 'Ik ben hier eigenlijk al langer dan ik had gepland.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Nu keek ik oprecht beteuterd.
    "Ok." ik ging rechtstaan om haar naar de deur te leiden.

    Zoey Carroll
    Ik vond het wel grappig om Loren te zien. Vanaf Shireen was binnengekomen leek hij in een jong pupytje veranderd. Hij was net een hypere hond, behalve nu. Nu keek hij met echt schattige puppy-oogjes naar Shireen. Die wou duidelijk meer dan vrienden zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Zorg een beetje goed voor haar,' zei ik tegen Loren. 'En voor Kara.' Ik glimlachte toen ik naar de hond keek. 'Ik zie je nog wel.' Ik knikte nog en liep toen weg.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik grinnikte naar haar en sloot de deur.
    "Goed, wat gaan wij nog doen vandaag?" vroeg ik glimlachend.


    “To live will be an awfully big adventure.”