• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Shireen Homers
    'Dus dat schattige beestje heet
    Kara,' glimlachte ik. 'Ze is echt heel lief.' Ik keek naar Loren. 'Ik dacht dat Zoey misschien schone kleren zou willen.' Ik liet het stapeltje zien.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik keek haar glimlachend aan.
    "Kom binnen." ik ging aan de kant dat ze door kon.
    "Zoey! We hebben bezoek." riep ik.

    Zoey Carroll
    Ik keek op en zag het meisje dat me geholpen had in de kerkers.
    "Oh hallo." mompelde ik verlegen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Hoi,' zei ik. Ik legde de kleren voor Zoey neer. 'Je moet maar even kijken of je het past maar volgens mij hebben we dezelfde maat. Je moet ook kijken of je ze mooi vindt.' Ik glimlachte naar het meisje voor me.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zoey Carroll
    "Oh, maar alles is wel goed hoor. Zolang je me niet in een jurk wil hijsen." grinnikte ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Oké,' zei ik glimlachend. 'Dan zijn deze voor jou.' Ik knikte nog naar Zoey en toen begon Kara opeens tegen me op te springen. Ik hurkte en begon het beestje te aaien.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Je kan goed overweg met honden." glimlachte ik. "Kara is nogal een uitbundig type, maar ze kan goed luisteren. Kara." Ze keek me meteen aan.
    "Speel dood."
    Ze liet zich op haar zij op de grond vallen en bewoog niet meer.
    "Brave meid." ik begon haar te aaien als beloning.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik glimlachte. 'Ja, honden zijn lieve maar hele trouwe beesten,' knikte ik instemmend. Ik keek naar Kara. 'Het is een mooie hond.' Ik gaf haar een aai over haar kop.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Van de koning gekregen." begon ik voorzichtig. "Voor mijn verjaardag."
    Ik bleef naar Kara kijken terwijl ik het volgende zei: "Zij is het enige cadeau dat ik ooit heb gekregen, van wie dan ook."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik keek van Loren naar Kara en weer terug. Voorzichtig knikte ik. 'Ze heeft een goed huis gekregen.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik grinnikte weer. "Ja, ze mag van geluk spreken." ik liep lachend naar de keuken en ging haar eten klaar zetten. Ze begon gulzig te eten.
    "Nog iemand honger?" vroeg ik, terwijl ik in de kast begon te rommelen. Ik was zo een soort huisman die gewoon het eten in je keel zou proppen om zeker te zijn dat je geen honger hebt.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik schudde mijn hoofd. 'Ik in ieder geval niet.' Ik ging voorzichtig zitten op een stoel. Ik was eigenlijk niet van plan om extreem lang te blijven.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zoey Carroll
    "Ik niet!" riep ik, waarna ik op fluistertoon tegen het meisje verder ging.
    "Hij lijkt wel zo een oud vrouwtje. Je weet wel: van die soort die je koekjes en eten blijven voorschotelen tot ze je naar buiten kunnen rollen."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik schoot in de lach. 'Ja, je hebt gelijk.' Ik schudde mijn hoofd. 'Of die enge heks van Hans en Grietje. Pas maar op, uiteindelijk gaat hij je braden en op eten.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zoey Carroll
    Ik schoot in de lach en besefte dat het de eerste keer vanaf de dood van Roran was. Dat was al jaren geleden. Het viel hier eigenlijk wel nog mee.
    "Ik kan me wel verdedigen." stelde ik haar gerust.

    Loren Redcliff
    Ik kwam de woonkamer binnen en het gesprek viel stil.
    "Ja seg. Kan het nog duidelijker?" bromde ik. Ik wou naar de sofa lopen, maar stootte mijn teen tegen de tafel.
    "Auw." Zoey greep weer tegelijk met mij naar haar voet.
    "Lomperik." mopperde ze.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik glimlachte naar Zoey. 'Zo te zien of je jezelf niet te verdedigen want hij doet zichzelf al pijn.' Ik begon Zoey aardig te vinden. Ik keek naar Loren. 'Gaat het of moet Kara er een kusje op geven?'


    "Ignite, my love. Ignite."