• Heyhey,

    ik lees heel vaak zinnen zoals dit: "Iets doen terwijl je, je hoofd er niet bij hebt". Nu heb ik dus een vraagje, hoort die komma wel tussen de je? Ik vind het beter klinken zonder, maar ik heb het nu al zovaak gehoord dat ik het me begin af te vragen...

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ja, dat zie ik tegenwoordig ook overal, maar in mijn hoofd klinkt dat voor geen meter.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ja dat hoort zo, volgens mij om verwarring te voorkomen in een zin.
    Je moet het trouwens ook niet uitspreken alsof er een komma staat, maar gewoon doorlezen. (':

    [ bericht aangepast op 2 maart 2012 - 18:19 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Ja ik weet niet, ik doe het ook altijd, en ik zie het ook echt overal. Ik vind het wel klinken omdat ik het gewoon zonder de komma lees! Hihi! =$

    Ik doe dat ook en heel soms "Iets doen terwijl je - je hoofd er niet bij hebt."

    Ik doe dat ook altijd, omdat het er anders zo verwarrend uit ziet.

    Volgens mij moet dat niet. (:

    Merwin schreef:
    Ja, dat zie ik tegenwoordig ook overal, maar in mijn hoofd klinkt dat voor geen meter.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Poseidon schreef:
    Ja dat hoort zo volgens mij om verwarring te voorkomen in een zin.
    Je moet het trouwens ook niet uitspreken alsof er een komma staat, maar gewoon doorlezen. (':


    Bij mij gaat dat vanzelf, omdat me dat zo is aangeleerd. D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zie ook wel eens 'je - je'. Volgens mij is dat allemaal niet nodig hoor, maar ja, ik kan ook fout zitten. Ik houd het in ieder geval lekker simpel en doe het niet :].


    i put the fun in funeral

    Ben er vrij zeker van dat het niet hoort, al helemaal niet zo zonder spatie. Na een komma komt altijd een spatie.


    quidquid excusatio prandium pro

    In word moet dat. Want als je 2x je achter elkaar schrijft, vat hij dat op als overbodige herhaling.

    Vandaar dat ik vaak "je jouw" schrijf aangezien dat even correct Nederlands is omdat die tweede 'je' een bezitsvorm is.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik doe dat sinds ik ergens heb gelezen (denk op Q) dat het zo hoorde...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    I don't believe it/disbelieve it untill the béta's say so.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Scandal schreef:
    In word moet dat. Want als je 2x je achter elkaar schrijft, vat hij dat op als overbodige herhaling.

    Vandaar dat ik vaak "je jouw" schrijf aangezien dat even correct Nederlands is omdat die tweede 'je' een bezitsvorm is.
    Maar dat is iets standaard in word, als je 2 keer na mekaar het woordje 'fiets' intypt, komt die error er ook.
    Volgens mij moet het zonder komma! (:


    Get outta my head!

    Volgens mij hoort dat niet, maar doen ze het alleen omdat het fout wordt gerekent bij word want je hebt twee dezelfde woorden achter elkaar, het ene is namelijk het onderwerp en het andere is een bezittelijk voornaamwoord


    "Your life. Your choice. Think about what you want."