• Heyhey,

    ik lees heel vaak zinnen zoals dit: "Iets doen terwijl je, je hoofd er niet bij hebt". Nu heb ik dus een vraagje, hoort die komma wel tussen de je? Ik vind het beter klinken zonder, maar ik heb het nu al zovaak gehoord dat ik het me begin af te vragen...

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Volgens mij is het zonder komma, dat doe ik zelf ook altijd op die manier.


    What by Zeus' beard is going on????

    Ik geloof er niks van dat dat zo hoort.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Reloaded schreef:
    (...)Maar dat is iets standaard in word, als je 2 keer na mekaar het woordje 'fiets' intypt, komt die error er ook.
    Volgens mij moet het zonder komma! (:

    Dat was mijn punt. Dat mensen misschien denken dat as het zo moet in Word, dat het zo hoort.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben zéér zeker dat die komma er niet moet staan.
    Persoonlijk verkies ik ook liever 'je jouw' te zeggen of te typen, maar daar moet er geen komma volgens mij.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Vele mensen doen het wel, maar het moet niet. Zo heb ik het tenminste geleerd, zonder komma.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nee, dat hoeft niet. Ik kan het zelf eigenlijk ook niet goed lezen, ik ga automatisch die komma lezen...


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Ik dacht eigenlijk dat ze dat alleen in NL deden want bij ons zie je dat niet zo vaak.


    Save me from myself.

    Yoda schreef:
    Vele mensen doen het wel, maar het moet niet. Zo heb ik het tenminste geleerd, zonder komma.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Het hoort niet. Je onderbreekt een zin op een plek waar dat niet mag. Het is dus eigenlijk gewoon fout.


    Felix

    Bron: Wikipedia

    Komma tussen twee persoonlijke voornaamwoorden

    Een fout die veel gemaakt wordt, is het kommagebruik tussen twee voornaamwoorden.
    Fout is: Heb je, jezelf vermaakt?
    Goed is: Heb je jezelf vermaakt?
    De komma in de foute zin is overbodig, het is namelijk één zin. De komma wordt ingezet waar je tijdens het praten een korte pauze inlast, de zin uit het voorbeeld zou je ook niet in twee delen opzeggen.


    Life is hard and then we die

    Dit. Klopt. Niet.
    Mensen zetten dat daar omdat de spellingscontrole dat anders fout spelt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Escritura schreef:
    I don't believe it/disbelieve it untill the béta's say so.

    Mensen doen dit om verwarring te voorkomen, maar je kan het helemaal niet anders opnemen en daarom is het volgens mij gewoon overbodig. :]
    Zoals al gezegd is, Word houdt rekening met spelling maar kan de zinnen niet echt begrijpen en heeft het dus ook af en toe fout.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2012 - 18:09 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Mensen doen dit om verwarring te voorkomen, maar je kan het helemaal niet anders opnemen en daarom is het volgens mij gewoon overbodig. :]


    Thank you for clearing it up. :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Thank you for clearing it up. :Y)

    Vergeet wel niet dat dit een antwoord was op de zin gegeven in de eerste post. Een komma is wel noodzakelijk in gevallen als 'De leerlingen die het niet begrijpen verlaten de klas.' en 'De leerlingen, die het niet begrijpen, verlaten de klas.', omdat hier wel verwarring kan ontstaan.


    Has no one told you she's not breathing?

    Als je de eerste je verandert in jij, zie je dat het niet hoeft.

    "Iets doen terwijl jij je hoofd er niet bij hebt."


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes