• Natuurlijk hoor je wel eens van die vreselijke verhalen over mensen die het hebben, maar dat een dierbaar iemand het opeens krijgt, verwacht je niet. En dat is toch wel een beetje erg zwaar (no_chears).
    Ik hoorde gisteren, totaal uit het niets, dat mijn moeder kanker heeft. Het drong niet echt tot me door, doet het nog steeds niet eigenlijk. Ik ben die dag gewoon gaan paardrijden en dacht er niet zoveel meer overna. Toen ik later in bed lag, moest ik plots ontzettend huilen.
    Deze ochtend durfde ik bijna geen woord tegen mijn moeder te zeggen, omdat ik bang was dat ik zou gaan huilen. Op school zei ik er ook niets over, tot mijn mentrix aan het eind van de dag zei dat ik altijd naar haar toe kon komen om te praten (mijn moeder had haar gemaild). Toen voelde ik de tranen weer opkomen en ben naar mijn kluis gerend. Mijn vriendinnen zagen het natuurlijk en uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om het ze te zeggen. Ze reageerden zeer meelevend, sommigen huilden zelfs mee. Dat luchtte best op.
    Het zit in mijn moeder's darmen. Vandaag heeft ze twee scans gehad waarvan ze woensdag de uitslag weet. Als het zich niet heeft verspreid, kan het operatief verwijderd worden en is er voor de rest niet zo veel aan de hand. Als het zich wel verspreid heeft, dan komt de chemo en al die narigheid... Dus tot de uitslag zit ik bloednerveus te proberen om het van me af te zetten. Ik ben niet echt iemand die over dit soort dingen met mensen uit mijn omgeving praat of zo, dus het is lastig om mee om te gaan :c. Heeft er iemand ervaring met dierbaren die ook kanker hebben/hadden?

    Update: Mijn vader had zijn mail open laten staan en ik moest gewoon wel lezen wat hij had gestuurd. In de mail staat dat als het zich verspreid heeft, mijn moeder waarschijnlijk niet zal genezen. Fuck this, ik ben nu echt moedeloos. Klote kanker (no_chears). Wist niet dat het echt al zo erg was...

    Update II: Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn... .

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 21:31 ]


    i put the fun in funeral

    N'awh, arme meid. Echt heel veel sterkte!

    Mijn moeder heeft borstkanker, ze heeft haar linkerborst moeten laten amputeren, maar daar hebben ze een nieuwe gereconstrueerd. Het gaat nu prima met haar, maar het was inderdaad een zware tijd.
    Dus als je er toch een keer over wilt praten, misschien juist met een wildvreemde, mag je me heus een pb'tje sturen.(:


    everything, in time

    Woow! Sterkte! Ik zelf heb 3 mensen aan kanker verloren;
    Mijn oom, nog een oom en mijn opa. Kanker is echt vreselijk!


    A red sun rises, blood has been spilled this night.

    Oh, sterkte! Wat erg voor je. Ik leef echt heel erg met je mee. Mijn opa is overleden aan longkanker. Het was echt afgrijselijk om de liefste en grappigste man die ik kende voor mijn ogen weg te zien kwijnen. Kanker is echt een afschuwelijke ziekte.


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    jezus..
    kanker is nooit mijn leven binnengedrongen, maar ik begrijp hoe moeilijk het voor je moet zijn. echt ontzettend veel sterkte!


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Heel veel sterkte voor jou en je familie(flower)


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Heel veel sterkte! (flower) Alles komt vast en zeker goed.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Echt heel heel heel veel sterkte! (:

    Mijn vader is er twee jaar geleden aan overleden. En mijn vriendin vorige jaar.


    we danced all night to the best song ever.

    Heel veel sterkte
    Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt in mijn familie, maar een goede vriendin van ons gezin heeft het. Wij hebben haar leren kennen in Frankrijk en zij paste altijd op mij als mijn ouders dan boodschappen gingen doen ofzo, dus ik heb wel goede herinneringen aan haar.
    Er was gezegd dat ze de kerst niet zou halen, maar ze is er nog steeds.
    Mensen zijn sterker dan je denkt.
    IN elk geval heel veel sterkte(flower)
    O, wacht. Mijn broertje heeft een tumor gehad, best erg dat ik dat was vergeten, in zijn arm. Toen was heel zijn bot in zijn bovenarm weg, maar dat is uiteindelijk wegegaan na verschillende injecties.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:29 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bedankt voor de steun! (:
    Voor degenen hier die iemand aan kanker verloren hebben: Gecondoleerd, dat is verschrikkelijk :c.
    Voor degenen die iemand kennen die nu vecht tegen kanker: Ik hoop ontzettend dat ze het redden, hou je sterk!


    i put the fun in funeral

    Heel veel sterkte. Ik weet hoe het voelt.
    Mijn broertje heeft een hersentumor gehad. En nu gaat het goed met hem, ook al heeft hij heel veel hulp nodig met traplopen en alles.
    Als je wilt praten, ben ik er voor je.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Voor zover ik het weet heeft mijn opa vorig jaar te horen gekregen dat hij lymfenklierkanker had en dat zorgt bij hem voor een slechte weerstand, maar hij leeft nu nog steeds en dat terwijl hij al eind tachtig is.

    Je moeder is denk ik veel gezonder dan mijn opa, dus het komt goed! Wacht de uitslag af en sterkte ermee!! ;)


    Everything Is Impossible

    Mijn schoonbroer is zijn papa daar aan verloren en mijn vriendin haar oma had eerst darmkanker (dacht ik) en dat had zich verspreid. Ze had echt een super goede band met haar en ze haar oma is al bijna dood geweest daardoor. Toen kreeg haar moeder borstkanker maar gelukkig gaat het met haar oma en moeder veel beter. (':
    Maar heel veel sterkte toegewenst. Niemand verdient dit. Ik ben er voor je, echt waar. Je mag me altijd een berichtje sturen. <3

    3 van mijn 4 grootouders zijn aan kanker gestorven, en de moeder van een vriend is op kerstdag 2011 ook gestorven aan kanker. Echt heel erg veel sterkte! <3


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Mijn vader had zijn mail open laten staan en ik moest gewoon wel lezen wat hij had gestuurd. In de mail staat dat als het zich verspreid heeft, mijn moeder waarschijnlijk niet zal genezen. Fuck this, ik ben nu echt moedeloos. Klote kanker (no_chears). Wist niet dat het echt al zo erg was...


    i put the fun in funeral

    Mijn moeder heeft/had kanker.
    In september is er borstkanker bij haar geconstanteerd. Het was enkel uitgezaaid naar haar lymfeklieren (poortwachters) en beide borsten. Die zijn allebei afgezet in oktober. Nu heeft ze op 29 februari haar 5e chemo gehad, 21 maart krijgt ze haar 6e en dan is ze klaar met chemo. Ze gaat nog bestraald worden en krijgt waarschijnlijk ook nog een hormoonkuur.
    Het is verschrikkelijk om te horen dat je moeder kanker heeft. Mn hele wereld stortte in 1 seconde in. Wij moesten een week wachten op de uitslagen of het uitgezaaid was naar haar botten, bloed en lever. Gelukkig was dit niet zo en kon ze nog gered worden.
    Ik heb nu amper contact meer met mn moeder. Ze is helemaal in zichzelf en haar ziekte teruggetrokken en kan niet meer een moeder voor me zijn. Nu woon ik bij mijn vader.
    Ik hoop voor jou dat jouw moeder het beter aan pakt dan de mijne. Dat ze ondanks een ziekte toch jouw moeder blijft.
    Veel sterkte jullie beiden!
    Als je erover wilt praten ofzo, kan je altijd naar me toe komen, ik weet waar ik over praat en hoe het is, misschien dat je daar ooit behoefte aan hebt (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42