• Natuurlijk hoor je wel eens van die vreselijke verhalen over mensen die het hebben, maar dat een dierbaar iemand het opeens krijgt, verwacht je niet. En dat is toch wel een beetje erg zwaar (no_chears).
    Ik hoorde gisteren, totaal uit het niets, dat mijn moeder kanker heeft. Het drong niet echt tot me door, doet het nog steeds niet eigenlijk. Ik ben die dag gewoon gaan paardrijden en dacht er niet zoveel meer overna. Toen ik later in bed lag, moest ik plots ontzettend huilen.
    Deze ochtend durfde ik bijna geen woord tegen mijn moeder te zeggen, omdat ik bang was dat ik zou gaan huilen. Op school zei ik er ook niets over, tot mijn mentrix aan het eind van de dag zei dat ik altijd naar haar toe kon komen om te praten (mijn moeder had haar gemaild). Toen voelde ik de tranen weer opkomen en ben naar mijn kluis gerend. Mijn vriendinnen zagen het natuurlijk en uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om het ze te zeggen. Ze reageerden zeer meelevend, sommigen huilden zelfs mee. Dat luchtte best op.
    Het zit in mijn moeder's darmen. Vandaag heeft ze twee scans gehad waarvan ze woensdag de uitslag weet. Als het zich niet heeft verspreid, kan het operatief verwijderd worden en is er voor de rest niet zo veel aan de hand. Als het zich wel verspreid heeft, dan komt de chemo en al die narigheid... Dus tot de uitslag zit ik bloednerveus te proberen om het van me af te zetten. Ik ben niet echt iemand die over dit soort dingen met mensen uit mijn omgeving praat of zo, dus het is lastig om mee om te gaan :c. Heeft er iemand ervaring met dierbaren die ook kanker hebben/hadden?

    Update: Mijn vader had zijn mail open laten staan en ik moest gewoon wel lezen wat hij had gestuurd. In de mail staat dat als het zich verspreid heeft, mijn moeder waarschijnlijk niet zal genezen. Fuck this, ik ben nu echt moedeloos. Klote kanker (no_chears). Wist niet dat het echt al zo erg was...

    Update II: Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn... .

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 21:31 ]


    i put the fun in funeral

    Awh, veel sterkte lieverd. <3


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Nu ik er over nadenk had mijn opa blijkbaar prostaatkanker, maar daar heb ik niet veel van meegekregen. Hij is overigens niet daaraan overleden, maar aan zijn hart. En mijn tante had borstkanker, en heeft haar borst moeten laten afzetten.
    Maar heel veel sterkte zou ik zeggen!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ImOnFire schreef:
    jezus..
    kanker is nooit mijn leven binnengedrongen, maar ik begrijp hoe moeilijk het voor je moet zijn. echt ontzettend veel sterkte!


    Tell me about it, stud.

    Wat verschrikkelijk! Mijn moeder kreeg ook kanker, ik was toen pas vijf. Vanuit haar borst was het uitgezaaid naar de lymfeklieren, longen, darmen en hersenen. Helaas kwamen ze er veel te laat achter en is ze toen ik elf was overleden. Maar door alle chemo's, operaties, bestralingen enz. heeft ze het wel nog 6 jaar volgehouden, terwijl de dokters dachten dat ze maximaal nog een half jaar. En mijn oma heeft het ook gehad, maar die is er wel aan genezen. Een vriendin van mij heeft schildklierkanker gehad, maar gelukkig is die er ook aan genezen!
    Ik heb er helaas dus wel veel mee te maken gehad. Als je wilt praten, dan ben ik er voor je!

    edit: Je schreef dat er uitzaaiingen zijn, maaar de dokters zijn tegenwoordig heel slim en doen er alles aan om jouw moeder te genezen of het overlijden uit te stellen! (net zoals bij mijn moeder) In ieder geval heel veel sterkte! <3

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:23 ]


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Dat is echt vreselijk dat het zich heeft uitgezaaid. Heel erg veel succes!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou dan echt niet op Q kunnen zitten. Ik zou mijn ogen eruit huilen

    Sterkte!

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:54 ]


    Here & Now

    HEEL veel sterkte!! <3 ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen toen ik dit las... ik hoop echt zo veel voor jou, je moeder, je familie en alle vrienden dat het niet is verspreid!!!(H)


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Mijn oma had precies hetzelfde maar de dokters gaven haar maar drie maanden. Uiteindelijk overleefde ze drie jaar.
    Sterkte.


    Your make-up is terrible

    Ik vind het echt heel erg voor je en vond je stukje tekst ook best ontroerend om te lezen. Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen, dus ik wens jou en je gezin heel veel sterkte toe.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mijn oma had ook kanker
    bot
    het was overal al


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Veel sterke (flower) Ik hoop echt dat uitslag positief is <3

    Ik heb pas ook gehoord dat een héle goede vriend van me longkanker heeft. Maandag krijgen we te horen of het uitgezaaid is of niet... Ik hoop echt dat alles goed komt met je moeder(flower)

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 13:14 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Nogmaals bedankt voor al de lieve reacties <3.
    Morgen de uitslag, ik voel me nu echt niet lekker (no_chears). Ik kan me totaal niet meer concentreren op school. Kan iemand me misschien aan het lachen maken? :c


    i put the fun in funeral

    Ik herken heel erg wat je voelt. Ik had precies hetzelfde toen ik hoorde dat mijn vader kanker had. Heel veel sterkte ermee, echt, uit de grond van mijn hart...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    D:

    :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Ahw! Ik weet precies wat je bedoelt en wat een klap in je gezicht het is. Mijn vader kreeg ook uit het niets te horen dat hij kanker had. Dat was de eerste keer dat ik hem heb zien huilen, en dat was hartverscheurend. Ik vind het ook echt vreselijk voor je dat het je het zo hebt moeten ondervinden, want dit nieuws hoor je niet in een 'mailtje' te lezen. Toch, ondanks alle nare gedachtes, moet je het positief blijven inzien. Dat is het enige wat mij - en de rest van de familie - erdoorheen heeft gesleept. Positieve gedachten.
    En als er iets is, kun je me altijd een PB sturen!
    <3


    To infinity and beyond •