• Natuurlijk hoor je wel eens van die vreselijke verhalen over mensen die het hebben, maar dat een dierbaar iemand het opeens krijgt, verwacht je niet. En dat is toch wel een beetje erg zwaar (no_chears).
    Ik hoorde gisteren, totaal uit het niets, dat mijn moeder kanker heeft. Het drong niet echt tot me door, doet het nog steeds niet eigenlijk. Ik ben die dag gewoon gaan paardrijden en dacht er niet zoveel meer overna. Toen ik later in bed lag, moest ik plots ontzettend huilen.
    Deze ochtend durfde ik bijna geen woord tegen mijn moeder te zeggen, omdat ik bang was dat ik zou gaan huilen. Op school zei ik er ook niets over, tot mijn mentrix aan het eind van de dag zei dat ik altijd naar haar toe kon komen om te praten (mijn moeder had haar gemaild). Toen voelde ik de tranen weer opkomen en ben naar mijn kluis gerend. Mijn vriendinnen zagen het natuurlijk en uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om het ze te zeggen. Ze reageerden zeer meelevend, sommigen huilden zelfs mee. Dat luchtte best op.
    Het zit in mijn moeder's darmen. Vandaag heeft ze twee scans gehad waarvan ze woensdag de uitslag weet. Als het zich niet heeft verspreid, kan het operatief verwijderd worden en is er voor de rest niet zo veel aan de hand. Als het zich wel verspreid heeft, dan komt de chemo en al die narigheid... Dus tot de uitslag zit ik bloednerveus te proberen om het van me af te zetten. Ik ben niet echt iemand die over dit soort dingen met mensen uit mijn omgeving praat of zo, dus het is lastig om mee om te gaan :c. Heeft er iemand ervaring met dierbaren die ook kanker hebben/hadden?

    Update: Mijn vader had zijn mail open laten staan en ik moest gewoon wel lezen wat hij had gestuurd. In de mail staat dat als het zich verspreid heeft, mijn moeder waarschijnlijk niet zal genezen. Fuck this, ik ben nu echt moedeloos. Klote kanker (no_chears). Wist niet dat het echt al zo erg was...

    Update II: Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn... .

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 21:31 ]


    i put the fun in funeral

    Kowalewicz schreef:
    Nogmaals bedankt voor al de lieve reacties <3.
    Morgen de uitslag, ik voel me nu echt niet lekker (no_chears). Ik kan me totaal niet meer concentreren op school. Kan iemand me misschien aan het lachen maken? :c


    Jij was vroeger Pinkie pie, dus:


    En anders heb ik nog wel wat flauw grapjes!

    Knock knock!


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Jij was vroeger Pinkie pie, dus:


    En anders heb ik nog wel wat flauw grapjes!

    Knock knock!


    Who's there? c:


    i put the fun in funeral

    Kowalewicz schreef:
    (...)

    Who's there? c:


    Doctor


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Doctor


    Doctor who? (krul)


    i put the fun in funeral

    Mod mededeling: Leeggehaald wegens privacy

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 feb 2019 - 11:12 ]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Kowalewicz schreef:
    (...)

    Doctor who? (krul)





    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)





    Haha, die kon ik aan zien komen 8D.

    @Alle lieverds die me steunen en voor me klaar staan als ik wil praten: Echt heel erg bedankt, ik stel het enorm op prijs c:


    i put the fun in funeral

    Kowalewicz schreef:
    (...)

    Haha, die kon ik aan zien komen 8D.

    @Alle lieverds die me steunen en voor me klaar staan als ik wil praten: Echt heel erg bedankt, ik stel het enorm op prijs c:


    Ik zei toch dat ie flauw was? :D

    Maar heel veel sterkte, is niet leuk om te horen :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Biologist schreef:
    Dat is echt vreselijk dat het zich heeft uitgezaaid. Heel erg veel succes!


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Mijn vader heeft de diagnose longkanker gekregen. Hij heeft ook een hele weg moeten afleggen. Dit hield in 64 dagen bestraling & 3 zware chemokuren. Dit was een hele zware periode voor mijn vader maar ook voor ons & de familie. Na ongeveer 5 maanden kregen we te horen kregen dat de chemokuren waren aangeslagen & de tumor was geslonken. Er was alleen nog littekenweefsel over. Mijn vader raakte in de herstelperiode in een zware depressie waarbij hij opgenomen is geweest.

    Maar op dit moment bijna 2 jaar later, loopt mijn vader weer vrolijk rond. Hij is weer zo goed als de oude. Hij heeft er gelukkig niet zoveel aan overgehouden (naast de emotionele schade natuurlijk). Het littekenweefsel zit er nog steeds & om de zoveel maanden moet hij naar het ziekenhuis voor controle (wat natuurlijk altijd spannend is!). Maar ik wil hiermee dus zeggen dat het niet voor iedereen slecht af hoeft te lopen!

    En als je met iemand erover wil praten, dan kan je altijd bij mij terecht. Want ik weet hoe het voelt & ik weet hoe dichtbij dit komt.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 16:24 ]

    Ik heb hier totaal geen ervaring mee, behalve dat mensen om me heen verdorie veel verdriet hebben van het verliezen van dierbare die zijn gestorven aan kanker. Als mensen met deze ziekte schelden word ik altijd erg pissig. Ik wens jou veel sterkte, heb je de uitslag al?


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Heel veel sterkte <3

    Mijn tante had kanker bij haar anus, maar dat is zo goed als genezen. Ik schrok me echt dood toen mn moeder het vertelde. En een om van me heeft prostaatkanker, maar ook die is snel genezen.


    Destroy what destroys you.

    Ik snap echt dat je het er moeilijk mee hebt maar het is wel beter om erover te praten denk ik, en ik je zij dat je niet tegen je moeder durfte te praten omdat je bang was om te huilen, maar ik denk dat je dat beter wel kan doen.
    En ik ken wel een paar mensen die het gehad hebben. De moeder van mijn toenmalige beste vriendin had het, en ik hhad best wel een goede band met haar. Maar gelukkig is ze er wel goed vanaf gekomen.
    En er was een tijd dat ik het gewoon heel zwaar had thuis en op school, en toen leerde ik via internet een meisje kennen waar ik hee goed bevriend mee raakte, en zij had dus ook kanker en ging uiteindelijk op haar 16e dood. En dat was toen mijn enige vriendin dus ik had het er best wel moeilijk mee. Het is dan wel niet mijn moeder, maar het was wel een speciale band die ik met haar had. maar als je wilt mag je ook naar mij een pb'tje sturen als je er ooit behoefte aan hebt
    Ik las net trouwens ergens dat je vandaag te horen zou krijgen of het uitgesprijd is? En??


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn...


    i put the fun in funeral

    Kowalewicz schreef:
    Vandaag was de uistlag, goed nieuws! Sterker nog, het is de beste uitslag die mogelijk was! Er is geen uitzaaiing dus het is nog niet gevaarlijk. Hoogstwaarschijnlijk moet mijn moeder wel aan chemo, maar geen hele heftige: De bijwerkingen zullen als het goed is meevallen en ze zal bijvoorbeeld wel gewoon haar haar houden. Daarna moet er nog iets operatiefs gebeuren. Beetje 'n vaag verhaal, maar ik was eigenlijk al afgehaakt nadat mijn moeder me vertelde dat er geen uitzaaiing was :'D. Het enige 'vervelende' nu is dat de vakantie naar Spanje misschien niet doorgaat, maar het klinkt echt ongelovelijk stom om dat vervelend te noemen. Ik mag immers super super super blij zijn dat mijn moeder zal genezen (-afkloppen-).
    Pas als het zo dicht bij je komt, realiseer je je hoe verschrikkelijk kanker is. Voor iedereen die nu, in welke vorm dan ook, te maken heeft met kanker: Het kan altijd beter worden, geef de moed niet op. En mensen die dierbaren aan kanker zijn verloren: Gecondoleerd, ik snap nu nog beter hoe dat moet zijn...


    Wat fijn om te horen! Nog steeds sterkte voor je moeder en je familie en jijzelf natuurlijk en hopelijk komt het allemaal goed! <3


    Deep inside, I've never felt alive